Recenzia: Recenzia You And The Night
Dominic Mill

4
On2. októbra 2014Naposledy zmenené:2. októbra 2014

Ako pestovateľ, tak aj sprcha, vy a Nočné ropné začiatky ustupujú trippy, inteligentnej a výrazne originálnej rozkoši.

Viac informácií Recenzia You And The Night

steveľmi pixelovaní

Ako anglické dieťa, ktoré sa narodilo a vyrastalo v drsnom futbale, bol Eric Cantona titánom. Záhadný Francúz, ktorý bol záhadný, baletný a úplne šialený, bol potešením sledovať na ihrisku a často z neho zmätený. Zdalo sa, že je schopný urobiť alebo povedať takmer všetko. To znamená, že si nemyslím, že by som niekedy čakal, že ho uvidím vytĺcť penis do miestnosti plnej zvedavých divákov. Nie som si istý, či mám poďakovať alebo pokarhať Ty a noc za to, že ste ma podrobili takémuto neočakávanému odhaleniu, ale stojí to ako čudný stredobod rovnakého zvláštneho filmu. Od ambicióznych otvorov až po vrchol, ktorý sa dotýka brilantnosti, vedie ambiciózny celovečerný debut Yanna Gonzaleza k hrboľatej jazde, ale stojí za to ju obkročiť.

kedy vyjde sezóna 6 chodiacich mŕtvych na netflixe

Film sa odohráva v priebehu jednej noci a sleduje minulosti a darčeky rôznych účastníkov luxusnej orgie. Je tu The Stud (Cantona), The Teen (Neils Schneider) a niekoľko ďalších, z ktorých každý má svoj vlastný príbeh a svoje sťažnosti na hlas. Samotná orgia je rýchlo definovaná modrými loptičkami, pričom smútok prevyšuje potešenie a snové sekvencie sú pre dej oveľa ústrednejšie ako akýkoľvek orgazmus. Gonzalez, ktorý sa vznáša medzi drámou, komédiou a tým mätúcim svetom súmraku Lynchianovho znepokojivého podivína, berie svoje obsadenie zlých situácií na útekoch čoraz väčšej fantázie, čo vedie k záveru, ktorý v prekvapivej dôkladnosti tvorí to, čo mu chýba v logike.

Gonzalez bol požehnaný vynikajúcim hereckým obsadením, pričom každý z jeho prejavov sa k občasne neohrabanému scenáru dostal s intenzívnou horlivosťou. Osobitnú zásluhu by mal mať Nicolas Maury, ktorého obrat v obliekaní je prerušovaný strašidelne presnými replikáciami ženskej formy v pohybe a dokonalým komiksovým načasovaním. Je to toto zhromaždenie intenzívnych, často žalostných vystúpení, ktoré sa prebojuje cez nepríjemné nervozity Ty a Night’s Otváracie dielo a uľahčuje vás do väčšieho filmu, ktorý ho presahuje - ten, ktorý prekypuje zmyselnosťou a smútkom v rovnakej miere, praskne vo švíkoch snových vízií minulosti a súčasnosti a kúpa svoje publikum v bizarne sterilizovanej Bacchanalii srdca a duše.

A tam je to Ty a noc väčšina uspeje. Pre film sústredený na - a do veľkej miery zameraný na - stratenú orgiu je jeho sexualita primárne zameraná na maskovanie bijúceho ľudstva, ktoré sa skrýva pod povrchom. Keď sa film pripravuje na posledné zvyšovanie (často doslovné vďaka bzučivému a vratkému soundtracku od Space electro titans M83), prekypuje vás skutočný, ale mimoriadne radostný pocit emočného vyčerpania. Ako člena publika ste boli vrhnutí časopriestorom, svetlom a tmou a životom a smrťou v priebehu necelých 100 minút. Ty a noc Neochvejná túžba zachytiť ten horúčkovitý sen, ktorý vám - dokonca aj po pripísaní kreditov - chvíľu trvá, kým sa vrátite späť do reality.

Skript sa môže občas pokaziť, a to nemusí byť všetko Ty a noc Nápady sa možno dočkajú uskutočnenia, ale jeho často ohromujúci zmysel pre melanchóliu - spojený s dejom snehovej gule, ktorý vedie k pozdvihnutiu filmu nad jeho koktavý pôvod - ho vtiahne do oblasti niečoho dosť fantastického. Je to odvážny krok Gonzaleza pre jeho prvý celovečerný film, ale úlohy sa zhostí s guľovitým a emotívnym opustením, vrstvením smútku a zmyselnosti vo farebnom svete podivných objavov a intenzívnej žiadostivej temnoty.

film s harley quinnom a žolíkom
Recenzia You And The Night