Recenzia World Of Goo (prepínač)

Recenzia: Recenzia World of Goo (prepínač)
Jowi Girard-Meli

4.5
On19. marca 2017Naposledy zmenené:19. marca 2017

Takmer desať rokov po vydaní zostáva World of Goo špičkovým hlavolamom, ktorý je vybavený všetkou kreatívnou mechanikou a desivými vizuálnymi dotykmi, ktoré môžu jeho vývojári poskytnúť.

Viac informácií Recenzia World of Goo (prepínač)

Fúha, človeče. Bolo to naozaj už takmer desať rokov od pôvodného vydania Svet Goo ? No, ako klišé hovorí, čas letí, keď sa bavíte. Svojím spôsobom je návrat tejto hry ideálny pre začiatky konzoly Switch, rovnako ako pôvodné vydanie z roku 2008 pomohlo uviesť prvé vratké vzťahy Nintenda s nezávislými vývojármi v službe WiiWare, toto opätovné vydanie z roku 2017 zvoní v úplne novom éra takzvaných Nindies - taká, ktorá ich pravdepodobne nájde na šťastnom médiu medzi vývojársky nepriaznivými dňami Wii a érou absurdného shovelwaru, ktorý priniesol webový rámec Wii U. Inými slovami, po pôsobivom predvádzaní ich Nindie Showcase na konci februára, aké lepšie hry by mohli pomôcť prestrihnúť slávnostnú pásku na záplavu úžasných indie titulov na Switchi, ako jeden z prvých úspechov pre WiiWare a určitú inú hru, ktorá sa predtým vďaka zastaranej spoločnosti nemohla dostať na platformy Nintendo? postupy?

Ale som tu, aby som hovoril Svet Goo , samozrejme. Drží táto 9 rokov stará hra kontrolu z roku 2017, najmä po kavalkáde nezávislých hlavolamov, ktorí šli v jej šľapajach? No ... áno. Áno, je to tak. Pravdou je, že kombinácia bizarnej estetiky Burtonovej spoločnosti a kreatívnych a rozmanitých herných možností spoločnosti Tomorrow Corporation dala ich úsiliu akýsi nadčasový pocit, že som ochotný sa staviť, že si ich budú naďalej pamätať ako jedny z najobľúbenejších v raná história hlavného prúdu nezávislého vývoja hier.

Iste som cítil náklonnosť v okamihu, keď som počul prvé tóny rozmarného skóre Kylea Gablera, aj keď som nikdy sám nehral túto hru, mám ju rád kvôli pasívnym spomienkam a príbehom mojich rodinných príslušníkov, ktorí ju hrajú. - môj, brat, švagriná a manžel boli všetci absolútne zamilovaní do verzie Wii, a môj otec (ktorý v podstate prestal hrať hry po ére Battlezone a Karateka ) úprimne ma šokoval, keď zistil, že si do telefónu nainštaloval mobilnú verziu, aby som nemal čas.

To, že táto hra môže osloviť také široké publikum, dokonca aj v mojom malom kruhu blízkych, hovorí o ľahkej prístupnosti. V jadre je hlavný cieľ jednoduchý: roztiahnuť malé guľôčky goo a vytvoriť stavby, ktoré im umožnia dosiahnuť potrubie na konci úrovne a uniknúť. Prirodzene, ako v každej skvelej logickej hre, vďaka úrovniam a variáciám je to s vývojom vecí oveľa komplikovanejšie. Pretože toto je verzia Switch, môžete na manévrovanie svojich guľôčok s guľkami použiť niektorú z predchádzajúcich konfigurácií - dotykovú obrazovku alebo pohybové ovládače.

Osobne (a na moje prekvapenie) som v skutočnosti považoval pohybové ovládacie prvky za intuitívnejšiu voľbu. S pomerne veľkými prstami som sa pristihol, že chytám na malom dotykovom displeji veci, ktoré som nevyhnutne nechcel chytiť, čo občas viedlo k frustrácii, keď som rozobral časť konštrukcie, na ktorej vybudovaní som tak ťažko pracoval. Na druhej strane, ukazovacie ovládače Switch - ktoré teraz fungujú prostredníctvom gyroskopu Joy-Con bez potreby akejkoľvek praštěnej senzorovej lišty Wii - ponúkali úroveň presnosti a citlivosti, ktorú som nečakal.

Ako som už spomínal, radosť z Svet Goo vychádza z vynikajúcej úrovne dizajnu, ktorá neustále zvyšuje ante a núti hráča premýšľať o veciach novými a neočakávanými spôsobmi. A na rozdiel od niektorých iných logických hier, v ktorých musí prejsť niekoľko svetov, aby sa veci stali skutočne zaujímavými, ponúka hra Tomorrow Corporation pomerne náročnú výzvu od štvrtej alebo piatej úrovne.

Hneď v prvom svete budete musieť bojovať s budovaním hybnosti na voľnom priestranstve, kde najmenší náklon doľava alebo doprava môže znížiť všetko vaše úsilie pomocou balónov, pomocou ktorých držíte most hore cez medzeru, ale uistite sa, že neplávajte príliš vysoko, aby nevyskočili na hroty vyššie a nezhromažďovali tvrdohlavé nehybné tvory Goo, ktoré sa nedajú zachytiť pomocou dotykového alebo pohybového ovládania, ale sú životne dôležité pre požadovaný súčet na konci úrovne. Odtiaľ samozrejme budú veci iba kreatívnejšie a výstrednejšie. Práve táto schopnosť zdvihnúť a začať hrať a potom takmer okamžite zaskočená prekvapivou povahou puzzle úrovne, ktorá robí Svet Goo tak pútavé pre hráčov všetkého druhu.

Estetiku hier Tomorrow Corporation som spomenul ako nadčasovú už skôr a naozaj si myslím, že to je pravda. Vďaka strašidelne roztomilej karikatúre, ktorá pripomína prácu Jhonena Vasqueza, Tima Burtona a Henryho Selicka, zanechal umelec a skladateľ Kyle Gabler nezabudnuteľný dojem Svet Goo (projekt jeho pôvodného herného štúdia, 2D BOY), ktorý sa preniesol do nasledujúcich projektov zajtrajška Malé peklo a Stroj na získavanie ľudských zdrojov .

Prostredníctvom vizuálneho umenia a hudby vytvára Gabler vratkú rovnováhu zlovestného rozmaru, ktorý - hoci ho môžem porovnávať s ostatnými - je skutočne jeho vlastný a je to z nejakého dôvodu jedna z najpamätnejších a najobľúbenejších vecí na tejto klasickej indie. To ma tiež privádza k jedinej skutočnej výhode Switchu oproti iným verziám, ale je to dobrá: nový režim zvukového doprovodu, ktorý vám umožní počúvať Gablerove kompozície pre hru ako celok.

Či už ste hrali originál pred ôsmimi rokmi, alebo ste sa nikdy nedotkli hry Tomorrow Corporation, ak vlastníte Switch, dlžíte si to aspoň zvážiť vyzdvihnutie Svet Goo . V začiatkoch životného cyklu novej konzoly môže byť získanie skvelých zážitkov trochu ťažké, ale tu je starý titul, ktorý dokonale zapadá do filozofie Switchu - či už používate dotykovú obrazovku v prenosnom režime alebo sedíte na gauč s niekoľkými priateľmi, ktorí vám pomôžu vyriešiť hádanky, hrá tento malý klenot rovnako dobre ako v roku 2008.

Táto recenzia vychádza z verzie hry Nintendo Switch, ktorú sme dostali.

Recenzia World of Goo (prepínač)