Recenzia: Recenzia slov
Jonathan R. Lack

1
On7. septembra 2012Naposledy zmenené:2. januára 2013

The Words je hrozný, samoľúby a sebauspokojený kúsok prefíkaného nezmyslu, ktorý je príšerne napísaný a slušne konaný. Zostaň ďaleko, ďaleko.

Viac informácií Recenzia slov

Poznámka: Táto recenzia obsahuje spojlery.

Po väčšinu svojej doby chodu Slová hrá ako filmový ekvivalent oznámenia, ktoré obsahuje každý študijný program vysokej školy o plagiátorstve. Ten, ktorý hovorí, že kopíruje prácu niekoho iného, ​​je nevýslovne zlý zločin, ten, ktorý by sa nikdy nemal robiť za žiadnych okolností a nenapraviteľne rozbije jeho kariéru, život a duševné zdravie. Aj keď je pointa spravodlivá, film, podobne ako posolstvo, spája tento koncept s takou ohromujúcou neschopnosťou, tak strašne zlým písaním a prehnanou, arogantnou, odpudivo dôležitou melodrámou, že človek myslí na plagiát obsahu, akejkoľvek druh, by bol nepochybne presvedčivejší ako tento úbohý materiál, ktorý bol jeden odovzdaný.

Alebo povedané v menšej miere: Slová je úplne hrozný film zhora nadol. Spisovatelia / režiséri Brian Klugman a Lee Sternthal napísali jeden z najpriestrannejších a nekompetentných scenárov, s akým som sa kedy stretol, a hoci ich neuveriteľne talentované herecké obsadenie robí s týmto materiálom maximum, nedá sa povyšovať nad to, s akým odpadom musia pracovať.

Pripútajte sa k deťom, pretože to bude dlhé ...

Slová rozpráva príbeh Rory Jansena (Bradley Cooper), bojujúceho spisovateľa, ktorý sa snaží vydať svoju prvú knihu. To vedie k prvému zjavnému problému filmu: jeho vykreslenie „písania“ je od začiatku do konca úplne prázdne a nepresné. Aby som bol spravodlivý, písanie je moja kariéra, a preto som vyberavejší z toho, ako filmy vykresľujú autorov, ako väčšina divákov. Ale aj tak je vízia „písania“ Klugmana a Sternthala pozoruhodne klišéovitá, založená výlučne na opotrebovaných charakterových tikách, ako je sústredený pohľad na obrazovku počítača, písanie s divokou vášňou alebo ignorovanie priateľov a blízkych, aby dostali túto poslednú vetu von.

ako som stretol tvoju matku

Znie to prázdne, ale dokážem pochopiť ťažkosti pri vizuálnom zobrazení literárneho, vnútorného zamestnania. Čo ja nemôže Rozumieme, ako po tom, čo hodili toľko klišé na stenu, Klugman a Sternthal odmietli aby nám ukázal čo i len vetu z Roryho diela. Potrebujeme niečo obrat frázy, šikovný odsek alebo dokonca rozuzlenie príbehu, do ktorého je zjavne tak investovaný. Potrebujeme malý dôkaz, aby sme preukázali Roryin zjavne značný talent, alebo sa z klišé stanú zjavné pokusy zakryť nedostatky v charakterizácii.

Ale nie, nikdy si neuvedomíme, ako Rory píše, a preto je ťažké brať ho ako románopisca vážne. Berme ho však vážne, to je to, čo sa od nás žiada, pretože Roryho kniha je vydavateľom za vydavateľom odmietaná a Rory je čoraz viac rozčarovaný a frustrovaný svojou smolou. Ani raz neuvažuje o vlastnom vydávaní, ktoré je v našom technologicky vyspelom svete neuveriteľne jednoduché, ani ho nenapadne založiť blog alebo vlastnú propagáciu svojej práce online. Viete, všetky tie moderné techniky, ktoré by mal každý spisovateľ v jeho veku, mali hlboko zakorenené v mysli, techniky, ktoré by pre talentovaného spisovateľa nepochybne pomohli naštartovať bojujúcu kariéru. Podľa všetkého Slová existuje v paralelnom vesmíre, kde je odosielanie rukopisov do vydavateľstiev prostredníctvom slimačej pošty stále najschodnejším spôsobom, ako ich spoznať.

Ale odbočím. Ide o to, že kým sa Rory stane dostatočne zúfalou na to, aby urobila nebezpečné, život meniace rozhodnutie, publikum sa už stratilo v nekonzistentnosti postáv a nelogickej zápletke. Ale film musí vojak pokračovať, a tak sa Rory obráti na starý zbitý rukopis, ktorý našiel v starožitnom kufríku v Paríži. Rukopis je nádherný, majstrovské umelecké dielo, ktoré by spisovateľa privedlo k okamžitej sláve. Alebo nám to bolo povedané. Klugman a Sternthal sú opäť lepší v rozprávaní ako v predvádzaní.

Rory sa rozhodne vydať rukopis za svoj vlastný, prepíše ho a prinesie do vydavateľstva, pre ktoré pracuje. Milujú to a Rory sa stáva celebritou cez noc, kritickým miláčikom a držiteľom ocenenia, ktorý je senzáciou literárneho sveta.

Opäť nachádzam niekoľko znepokojujúcich logických nezrovnalostí. Písanie nie je anonymné médium, aj keď človek odstráni meno autora a ja ho nájdem veľmi ťažko uveriť, že Rory by mohla vydávať dielo kohokoľvek iného za svoje. Dobrí spisovatelia majú výrazné hlasy. Môžete ich rozlíšiť, aj keď o nich nič neviete. Napriek tomu mnoho ľudí v Roryho živote - vrátane jeho manželky (Zoë Saldana) - len prijalo nominálnu hodnotu, že Rory cez noc transplantovala autorský štýl. To nedáva absolútne žiadny zmysel. Najmä vzhľadom na to, že sa dozvieme, že Roryin plagiátový román sa odohráva vo vojnovom Paríži a rozpráva veľmi osobný príbeh o rodine, ktorá sa zaoberá smrťou svojho dieťaťa. Rovnomerné ak dalo by sa akceptovať Roryho štylistické prepracovanie, nespochybňovali by, kde našiel inšpiráciu pre taký temný, dobovo špecifický materiál? A ak chce Rory niekedy zúročiť svoj úspech a vydať vlastnú knihu napísanú svojim jedinečným hlasom, ako by to dokázal bez toho, aby zdvihol obočie? V tom okamihu by každý čitateľ neprišiel na to, že Rory niečo chystá?

Opäť musím odbočiť. Logické cvičenia nás nedostanú nikam Slová.

Len čo Rory dosiahne úspech, osloví ho starý muž (Jeremy Irons, ktorý napriek scenáru odvádza skutočne vynikajúcu prácu), ktorý tvrdí, že knihu napísal. Muž chce rozprávať Rory svoj príbeh, a tak sa pustíme do štyridsaťminútového predĺženého flashbacku, v ktorom vysvetlíme, kto je tento muž, prečo ho inšpiroval pri napísaní knihy a ako stratil rukopis a zničil pri tom celý život.

Ak to znie ako čudná voľba, spojiť štyridsaťminútový flashback uprostred prebiehajúceho rozprávania, je to preto, že je nepárne - nehovoriac hlúpy - vec, čo treba urobiť. ale Slová je štrukturálne nefunkčný od začiatku do konca. Film v skutočnosti existuje v troch vrstvách „reality“, trochu ako Počiatok ale bez kvality. Po otvorení filmu sa zdá, že ústrednou postavou je úspešný autor Dennis Quaid, ktorý predvádza verejné čítanie svojho najnovšieho románu. Príbeh Bradleyho Coopera je obsahom tohto verejného čítania a Quaid rozpráva o konaní.

Dosť spravodlivé. Akonáhle však Irons vstúpi do obrazu, je zrejmé, že Klugman a Sternthal nemajú jasný zmysel pre implementáciu viacerých vrstiev rozprávania. Takže sa stiahnu späť ku Quaidovi, ktorý dokončí 1. časť svojho čítania, a strávia desať minút tým, že Quaid chatujú s energickou mladou ženou, ktorú hrá Olivia Wilde. Jej jedinou rozpoznateľnou osobnostnou črtou je sexuálna príťažlivosť k tomuto šesťdesiatročnému mužovi a Quaid je stále nepriehľadná a bezvýznamná postava, takže sa cíti ako nič viac ako náhodná, zdĺhavá medzihra, ktorá môže byť spojená so zlým televíznym filmom po celý život. podložka na čas.

Dôležitejšie je, že sa to len cíti zvláštny stráviť veľkú časť času vytváraním jedného príbehu a súboru postáv, len aby z toho príbehu vyskočili a nasledovali úplne iné vlákno. Automaticky stráca prioritu príbehu, do ktorého sme investovali, čo spôsobí okamžitú frustráciu a nechcenú dezorientáciu. Som tu, aby som sa pohrával s naratívnou formou, ale iba ak na to existuje jasný dôvod, a hoci sa úloha Quaida rozšíri neskôr, nikdy sa to nebude cítiť ako nevyhnutná alebo organická súčasť väčšej naratívnej tapisérie.

Ale ak sa zdá, že stráviť desať minút sledovaním flirtovania rozprávača so ženou, ktorá je v jeho polovičnom veku, rozprávačské rozhodnutie, neporovnáva sa to s trápnosťou druhého dejstva, keď Quaid pokračuje vo svojom príbehu a rozpráva Bradleyho Coopera pri počúvaní rozprávania Jeremyho Ironsa ďalšia nová, zdĺhavá rozprávka. Toto je štyridsaťminútový flashback, o ktorom som hovoril už skôr, a zatiaľ čo Ironsov účet je technicky relevantné pre dej, štruktúra a implementácia sú hrozné. Hrá sa ako samostatný krátky film vytrhnutý uprostred väčšieho príbehu, prerušenie také dlhé a kľukaté, že pomaly narúša spomienku na Cooperov charakter a oblúk. Už sa nezdá, že sledujeme film. Namiesto toho sa zdá, že sme videli tri krátke filmy: Jeden o šibnutom plagiátorovi, druhý o nadržanom starcovi a druhý o rodinnej tragédii v druhej svetovej vojne v Paríži. Áno sú technicky vzájomne prepojené, ale štruktúrovať to všetko do obrovských samostatných častí je asinínové, rušivé a zbytočné.

12 opíc, sezóna 1, epizóda 1

Ďalšie dejstvo si pripadá ako ďalší film. Rýchlejšie sa vracia medzi Cooperovým príbehom a Quaid’s, pretože Klugman a Sternthal sa ich snažia tematicky prepojiť. Zlyhali nešťastne. Cooperov príbeh chvíľu trvá v kruhoch, kým sa nedostane do antiklimaktickej slepej uličky, zatiaľ čo Quaid a Wilde pokračujú v príprave literatúry na pohlavný styk.

Táto časť obsahuje aj to, čo môže byť najhoršou líniou dialógu, ktorú som za desať rokov sledovania filmov počul. Nastane, keď sa Wilde pokúsi vyviesť zvyšok príbehu z neochotného Quaida a Klugman a Sternthal si uvedomia, že nedokázali nijako definovať Wildeov charakter, tvar ani formu. Doteraz bola iba ‚pekným dievčaťom‘ a ak neostane ničím iným ako ‚pekným dievčaťom‘, nemá dôvod zaujímať sa o Quaidov príbeh. Takže Klugman a Sternthal musia uskutočniť vývoj postavy za pochodu a robia to tou najšikovnejšou, tupou, zle napísanou, nelogickou, nekonzistentnou a očividne smiešnou vetou, akú kedy každý herec bude musieť povedať:

Som mladý, rozmaznaný, impulzívny a Američan. Humoruj ma.

Oh. Môj. Bože. Táto veta je preukázateľne symfónia hrozného, ​​kakofonického dunenia hlúposti a nedbanlivosti, bolesti hlavy vyvolávajúcej výrez z trestnej nedbanlivosti. Nemôžem ani len tušiť, ako príčetný človek sa pozrel na túto zbierku slov a povedal áno, toto je veta, ktorú chceme povedať našej talentovanej herečke. Myslím si, že skriptovací rozhovor musel prebehnúť asi takto:

Autor 1: Hej, potrebujeme dôvod, prečo by Wilde presvedčil Quaida, aby dokončil svoj príbeh.

Autor 2: Sakra! Na to som nemyslel ... Stále zabúdam, že postavy potrebujú zjavnú motiváciu!

Autor 1: Ja viem! Je to taká bolesť. Ale o postave Wilde zatiaľ nič nevieme! Stále ju máme v scenári napísanú ako Pretty Girl A.

Autor 2: Ale iba tak vieme, ako písať ženy!

Autor 1: Trápne opačné pohlavie, čo nás núti písať mimo našich komfortných zón ...

Autor 2: No tak, nestrácajte nádej, môžeme sa pohnúť okolo tohto! Pozri, čo keď tu Wilde dáme niekoľko charakterových čŕt, len aby sme mohli povedať, že existuje dôvod, prečo by chcela počuť zvyšok tohto príbehu.

Autor 1: Hmm ... to by mohlo fungovať! Budeme sa musieť vrátiť a začleniť tieto charakterové vlastnosti do iných scén, však?

Autor 2: Ach bože nie! Prečo by sme niekedy robili niečo také hlúpe? Revízia je taká bolesť v zadku! Neviem, prečo to niekto niekedy vyskúša!

Autor 1: Súhlasím! Takže ju budeme musieť v tejto jednej výmene naozaj rýchlo definovať. Mala by mať spomienku na svoje detstvo alebo prejav o tom, prečo miluje literatúru, alebo -

Autor 2: Nie, nie, nie, na to nemáme čas! Je takmer naša obedná prestávka!

Autor 1: Aha, áno, dobre, musíme to urobiť rýchlo. Jedna veta teda?

13. epizóda, zoznam 2 na čiernej listine

Autor 2: Áno, jedna veta by mala byť v poriadku. Možno, keby sme len hodili nejaké prídavné mená k sebe ... akými slovami by si opísal Wildeho?

Autor 1: „Ženský?“

Autor 2: Nie, nie, to je príliš zrejmé. Niečo hlbšie.

Autor 1: „Pekný?“

Autor 2: Nie, snažíme sa skryť skutočnosť, že sme sa doteraz neobťažovali definovať jej postavu v minulosti fyzickou atraktivitou.

Autor 1: Hmm ... .čo o ... „mladom?“

Autor 2: Jove, máš to! „Mladý!“ To je vynikajúce! Je mladá! To toľko vysvetľuje, o koho ide!

Autor 1: Dobre, aké ďalšie povahové vlastnosti máme?

Autor 2: Žiadny. Preto to robíme.

Autor 1: Aha, áno. Mali by sme potom len niečo vytiahnuť zo vzduchu?

Autor 2: Myslím si, že áno. A čo rozmaznaný?

Autor 1: Urobila niečo, čo naznačuje, že je rozmaznaná?

Autor 2: Nie, ale máme hodiny, takže Wilde je teraz rozmaznaná. To je všetko. Teraz, aké ďalšie vlastnosti by sme mohli vymyslieť?

Autor 1: No, aplikácia ‘slovo dňa‘ v mojom telefóne mala dnes zaujímavý výber. Uvidím ... „impulzívne.“ Viete, čo to znamená?

Autor 2: Nie. Ale znie to pôsobivo. Poďme to použiť.

Autor 1: Chcete to vyhľadať a zistiť, či to vyhovuje niektorej z jej ďalších charakteristík, skôr ako si to zapíšeme?

Autor 2: Nie, chcem to dokončiť a ísť na obed. Je „neskromná“.

Autor 1: „impulzívny“.

Autor 2: Gesundheit. Teraz máme ‚mladých‘, ‘rozmaznaných‘ a ‚imbrebrobrusov‘. Myslím si, že potrebujeme ešte jedného. Sakra ... to je zložité. Vieme o nej vôbec niečo iné?

Autor 1: No, je to žena ... je mladá ... je pekná ... hm ... hm ... .um ... je myslím Američanka.

Autor 2: Američan! To je GENIUS !!!! Máme to!

ako tony dostal kamene nekonečna z thanos

Autor 1: Čo? Si si istý? To je národnosť, nie osobnostná vlastnosť.

Autor 2: Je mi to jedno! Sedí to.

Autor 1: Rovnako by to bolo, nadšencovi nosorožcov s modrými bodkami. ‘To neznamená, že to vystihuje, o koho ide.

Autor 2: Keby som nevedel o nič lepšie, povedal by som, že ti zrazu záleží na kvalite. Začínaš ma otravovať.

Autor 1: Je mi ľúto ... je to v poriadku, nevadí.

3. týždeň bojová hviezda, sezóna 8

Autor 2: Dobre, takže línia je, že som mladý, rozmaznaný, impulzívny a Američan. Geniálne! To určite presvedčí Quaida, aby jej vyrozprával príbeh!

Autor 1: Ja - ale - ja ... dosť dobrý.

Autor 2: Presne tak. Poďme si urobiť pár výstrelov a diskutovať o konci.

Writer 1: Ah, sakra, zabudol som, že musíme napísať jeden z tých ...

Vážne ... linka je taká zlá. Navždy to bude prenasledovať moje sny.

Ale keď už hovoríme o neexistujúcom konci filmu, bol to mizerný záver Slová možno opísať iba ako Klugman a Sternthalova imitácia zlého zvratu M. Night Shyamalan. Je nám v podstate povedané, že všetko, čo sme doteraz videli, je skutočne falošné, že Cooperove morálne úvahy o nebezpečenstve plagiátorstva boli irelevantné a štyridsaťminútový retrospektív Ironsov bol nanič. Toto je skutočne Quaidov príbeh a všetko vymyslel, zjavne preto, aby pomohol prekonať bolesť jedného pravdivého prvku jeho príbehu: manželky.

Čo? Už ste zmätení? Som si istý, že bol. Ako nás informuje záverečný klipový balíček, Zoë Saldana bola skutočne najdôležitejšou osobnosťou filmu, pretože skutočne existovala a Quaid je roztrhaný nad tým, že ju stratí. Alebo niečo podobné. Film sa končí skôr, ako bude čokoľvek z toho vyjasnené. V každom prípade je odhalenie postavy Saldany ako tematického kľúča k filmu také hlúpe rozhodnutie, že som sa úprimne zasmial. Po celý film je to nepodstatná a málo rozvinutá postava. Klugman a Sternthal sa na ženy pozerajú iba ako na objekty náklonnosti, jednoduchých síl sexuálnej zdatnosti a so Saldanou sa nezaobchádza inak. V každej scéne, v ktorej sa objaví, chodí po obrazovke, začne bozkávať Coopera, dáva mu nejaké slová povzbudenia a zvyčajne robí sexuálne pokroky. Nie je to postava. Je stereotypná a premena na ústrednú tematickú entitu filmu je definíciou policajného policajta.

Celý koniec potom opäť nie je nič iné ako únik. Hrá to ako uponáhľaná práca na poslednú chvíľu, zúfalý pokus všetko zabaliť pred termínom, logika a spokojnosť publika sú prekliaté. Nemám problém s nejednoznačnými alebo interpretačnými koncami, ale Slová nemá vôbec žiadny koniec. Viaceré príbehy vyvrcholia, Klugman a Sternthal nevidia jasný spôsob, ako ich všetky zabaliť, a tak vystrelia úplne iným smerom, než rýchlo seknú do čierneho, v nádeji, že rýchle dramatické zmeny budú fungovať ako naratívna ruka .

Netreba dodávať, že títo ľudia sú krutí kúzelníci a finále je žalostné. Nie, že by mi vadilo vidieť ten film zostrihaný. Bol by som šťastný, keby som videl, ako projektor explodoval v plameňoch, ak by to znamenalo, že som nemusel sledovať ďalší snímok tejto úbohej obludnosti.

Slová je hrozné. Je to jedna z najšikovnejších filmových katastrof, aké som tento rok videl. V takmer 3 000 slovách som sa ani len nedotkol hrubo manipulatívnej hudobnej partitúry, vlažného a nenadchnutého smeru ani samoľúbeho tónu prenikajúceho každú scénu, ani žiadneho z tucta ďalších problémov, ktoré som si všimol, keď som trpel touto úbohou výhovorkou pre film. Moje jediné pozitívne poznámky patria členom obsadenia, z ktorých každý napriek obmedzeniam odvádza silnú prácu. Ale títo ľudia si zaslúžia lepšie, a to si zaslúžime aj my. Slová nie je hodný pozornosti ľudstva.

Recenzia slov
Úplná porucha