Recenzia:Recenzia Woman in Gold
Sam Woolf

dva
On2. apríla 2015Naposledy zmenené:2. apríla 2015

Vysoké umenie sa stretáva s najmenšou príťažlivosťou spoločného menovateľa v kategórii Žena v zlate, ktorá je poctou boju jednej ženy s odvážnosťou a originalitou magnetu na chladničku.

Viac informácií Helen MIrren a Ryan Reynolds vo filme Žena v zlate

bude niekedy film zelda

Najzaujímavejšie klišé často pripomína skôr mozaiku pandering momentov ako skutočný film Žena v zlate zamestnáva Mona Lisa o barlách písania reči. Je to zhruba v strede filmu, keď hviezda Helen Mirrenová prednáša na rakúskom zhromaždení o reštitúcii umenia zabaveného nacistami. Preto je ideálny čas pre jej postavu a scenáristka Alexi Kaye Campbell nám povie slovníkovú definíciu reštitúcie: návrat niečoho do pôvodného stavu. O čom je málo originálu Žena v zlate , presahujúci jeho pozoruhodný skutočný príbeh, je nepríjemnosťou, ale pomáha objasniť často opatrný vzťah medzi filmom a výtvarným umením.

Filmy, organické médium, napodobňujú život pomocou pohybu a zvuku, ktoré tvoria väčšinu našich každodenných zážitkov. Maľby, Žena v zlate Predmetom záujmu, nie sú o nič menej mocní vo svojich obrazoch, ale táto sila pochádza z jedinečného, ​​večného stavu bytia. Kinetická nestálosť filmu môže nadobudnúť až pri prvom naplnení rámčeka. Ako taká, prvá scéna z Žena v zlate je tiež jeho najvýraznejšia, dovoľuje nám sledovať rakúskeho maliara Gustava Klimta, ako lisuje, krája a jemne nanáša plátky zlata na plátno, ktoré by sa nakoniec stalo Portrétom Adele Bloch-Bauerovej I.

Takmer sto rokov po uvedení do prevádzky sa portrét stal centrom zdĺhavého právneho boja medzi Rakúskou štátnou galériou, ktorá obraz vystavovala od konca druhej svetovej vojny, a Máriou Altmann, neterou Adele Bloch-Bauerovej, a právoplatnými dedič maľby + 100 miliónov dolárov. Žena v zlate dramatizuje Altmannovu snahu o znovuzískanie jej dedičstva. Začala sa v roku 1998, viac ako päťdesiat rokov po tom, čo Altmann sotva utiekol z Viedne ovládanej nacistami.

Rok 2014 bol tak veľmi rokom pre filmy o boji za právo na umenie (y). Pre každého Pán Turner a Národná galéria , bolo tam Pamiatky Muži , ktoré mali k umeniu málo čo povedať, okrem toho, že je to veľmi dôležité, alebo Obrázky a slová, ktoré nedokázali vystihnúť ducha toho prvého tým, že to s tým druhým prehnali. Pokiaľ ide o vzdanie úcty výtvarnému umeniu, scenáristi môžu mať tendenciu buď verbalizovať svoju adoráciu až do zlej poézie, alebo dúfať, že pohľady hercov s pohľadom upretým do očí vyvolávajú pocit, že skutočné umelecké diela sú určené na inšpirovať.

skutočný dátum vydania rocknrolla 2

Žena v zlate sa chytro pokúša prispôsobiť prípad nalievaním Altmannovej investície do ženy a obdobia, ktoré predstavuje maľba, nie do samotného portrétu, výsledkom však je film, ktorý sa lenivo ukláňa príjemnej konvencii na každom kroku. 1/3 Filomény - esque nezodpovedajúci kamaráti na ceste za traumatizujúcou minulou drámou, diel z obdobia 1/3 druhej svetovej vojny a 1/3 legálny hrniec, Žena v zlate farby s najširšími štetcami za každých okolností. Keď sa film preháňa dejinami, žánrami a stroskotaním naratívnych rytmov, ohromujúci skutočný príbeh sa zredukuje na plynulú kašu bez textúry.

Ryan Reynolds hrá Altmannovho rodinného priateľa Randola Schoenberga, mladého právnika, ktorý by už nemohol mať šťastie, ak by sa topil v studni želaní. S doma tehotnou manželkou (Katie Holmes) a narastajúcim dlhom, Randolov úvod - videný na skúške rozhovoru pri ceste do Veľkej firmy - nastavuje GPS pre celý jeho vzťah s Máriou, od nepravdepodobného strateného spojenca, až po víťazný vzor právna a morálna spravodlivosť. Keď prípad Márie a Randola obchádza kontinenty a roky, kontradiktórne postavy slamy a kukurice sa rýchlo hromadia.

Či už je to veľmi nápomocný rakúsky novinár Daniela Brühla s tajomstvom, sudca, ktorý je múdry pri rokovaniach, súdny reportér, ktorý hovorí Randolovi, že určite prehrá (ten chlap sa v týchto veciach nikdy nemýli!), Alebo okoloidúci, ktorý kritizuje Mariu za to, že ste urobili všetko o holokauste, Žena v zlate nedokáže odolať ľahkým cieľom alebo veľkým vyhláseniam.

Keď to funguje, funguje to prakticky štandardne. Pre netrénované ucho je rakúsky prízvuk Dame Mirren vierohodný a dodáva jej pizzazz, čo je to zápalka! zingers, alebo extra pátos k jej postave vo chvíľach smútku. V retrospektívach hrá Tatiana Maslany mladšiu Máriu, keď sa jej rodina snaží orientovať v rakúskom prostredí, ktoré s otvorenou náručou víta nacizmus. Spolu s Maslanyho bojom o Máriu vedie napínavý chodník, ale pretrvávajúci odpor, ktorý má Altmann pre svoju materskú krajinu, je prítomný ako prostriedok na ospravedlnenie atmosféry vlastnej dôležitosti Ženy v zlate.

kedy prichádza chodiaci mŕtvy sezóna 7 na netflix

Existuje skutočná obava z príbehov, ktoré sa stratia s koncom generácie holokaustu, do ktorých režisér Simon Curtis vizuálne prenikne, pričom do sekvencií flashbacku aplikuje vyblednutý pohľad. Je to ľahký dotyk, ktorý film mohol použiť oveľa viac. Častejšie, Žena v zlate zaujíma postoj pokarhania a napomína dnešnú mládež k príliš ľahkému zabudnutiu na históriu, zatiaľ čo si oblieka svoju vlastnú verziu histórie, aby podporila ľahké uspokojenie. Žena v zlate vždy má spoľahlivého Mirrena, ktorý to ustáli aj vo svojich najhorších chvíľach (vrátane narušenej emotívnej scény od Reynoldsa, kde inde, pamätníka holokaustu), ale pravda Altmannovho skutočného príbehu, rovnako ako umelecká pravda skutočného majstrovského diela, prežije ďaleko akékoľvek dedičstvo Žena v zlate pravdepodobne bude.

Recenzia Woman in Gold
Sklamanie