Recenzia celej pravdy

Recenzia: Recenzia celej pravdy
Robert Yaniz ml.

2.5
On21. októbra 2016Naposledy zmenené:21. októbra 2016

Keanu Reeves účinne ukotvuje Celú pravdu, ale schopné obsadenie môže urobiť len toľko, aby udržalo pretrvávajúce tajomstvo nad vodou, kým to logika nezaťaží.

Viac informácií Recenzia celej pravdy

Napriek filmovej kariére, ktorá trvá viac ako 30 rokov a nespočetným žánrom, je Keanu Reeves zďaleka najlepšie známy ako hviezda akčných filmov ako Rýchlosť , Matrix a John Wick . Niečo na jeho pokojnom, zhromaždenom správaní a fyzickej precíznosti sa Reevesovi v týchto druhoch rolí hodí. Je teda logické, že by sa stali jeho ochrannou známkou. Napriek tomu, kedykoľvek herec prevezme čokoľvek iné, ako sú akčné / sci-fi thrillery, ktoré si s ním ľudia spájajú, dokáže prekvapiť svojou schopnosťou niesť príbehy, ktoré nezahŕňajú veľa zadku. Takže, ako internet netrpezlivo očakáva John Wick: Kapitola 2 , Reeves hlási titulku rozhodne menej násilného úsilia v dráme v súdnej sieni Celá pravda .

Vo filme Reeves hrá Richarda Ramsayho, vysoko postaveného právnika zastupujúceho mladého muža (Gabriel Basso) obvineného z vraždy vlastného otca (Jim Belushi). Komplikáciou je Ramsayho dlhoročné priateľstvo s mužmi i matkou obžalovanej (Renee Zellweger). Celá pravda predstavuje dlho očakávané druhé úsilie režiséra Courtneyho Hunta, ktorý štrajkujúco debutoval drámou nominovanou na Oscara Zamrznutá rieka späť v roku 2008. Aj keď si jej posledné vydanie pravdepodobne nezíska rovnakú úroveň ohlasu, ponúka zaujímavé zaujatie osvedčeným žánrom.

sleduj chodiacich mŕtvych online amc

Namiesto rozsiahleho zhmotnenia osobného života Ramsayho, Celá pravda medzery medzi vražedným procesom a flashbackmi, ktoré zobrazujú rozmanité variácie udalostí, ktoré predchádzali trestnému činu. Ako už z jeho názvu vyplýva, film si potom kladie za cieľ byť ambicióznejší ako väčšina právnych drám, pretože sa zdanlivo zaoberá rozoberaním samotnej podstaty pravdy a skutočnosťou, že nikto nie je úplne pravdivý.

Reevesova postava na to dokonca dosť skoro poukazuje, čo dovoľuje Celá pravda pôsobiť ako filmový ekvivalent starého príslovia, že každý príbeh má tri strany. Hunt a scenárista Rafael Jackson si určite zaslúžia určité uznanie za zvládnutie nepolapiteľnej povahy pravdy. Robia to však bez toho, aby koncepcii skutočne pridali na väčšej hĺbke. Namiesto nekonečných prehliadok sa spoliehajú na to, že divákov zaujíma, čo sa skutočne stalo.

Navyše, Celá pravda podrobuje publikum častému - a trochu dotieravému - reči Reevesa. Jedná sa o štylistický krok, ktorý, ako sa zdá, smeruje k tomu, aby sa film cítil komplexnejšie, ako je v skutočnosti, a dodal lesk čierna lesk konania. Príbeh filmu sa snaží vývojom vyvíjať, ale namiesto toho začína mať pocit, že bezstarostne preraďuje rýchlostné stupne a hrozí, že za sebou nechajú angažovaných divákov.

Výkon Reevesa je našťastie stoický, ale efektívny a dáva dostatok osobnosti na to, aby sa z Ramsayho stal sympatický hlavný hrdina. Jeden si kladie otázku, ako by sa tento film hral, ​​keby sa pôvodnej hviezdy Daniel Craig držal pri produkcii, pretože herec Jamesa Bonda má tendenciu vylučovať tichú intenzitu, ktorá by Ramsayovi mohla umožniť ľahší pop.

Nie je žiadnym prekvapením, že oscarová herečka Zellweger - ktorá sa zviditeľnila návratom do centra pozornosti Bridget Jones’s Baby začiatkom tohto jesene - rovnako dobre zohráva úlohu dotknutej matky a rozrušenej manželky, hoci nemá dosť mäsitú rolu. Namiesto toho Gugu Mbatha-Raw ( Nádhera ) sa v skutočnosti javí ako MVP medzi hereckými obsadeniami ako de facto zástupcovia publika.

Jej postava - ambiciózna právnička, ktorá v prípade spolupracuje s Ramsayovou - prichádza do príbehu sviežimi očami a prináša pôsobivý obrat, najmä vzhľadom na obmedzenú úlohu, ktorú musí hrať. Herečka sa čoskoro má objaviť vo veľkorozpočtových kúskoch, ako je Disneyho hraný film Kráska a zviera a je ľahké pochopiť, prečo Za svetlami hviezda je pripravená stať sa ďalším veľkým hollywoodskym únikom.

Celá pravda nemusí byť najčerstvejšou drámou v súdnej sieni - utopenou tak, ako to robí zvraty z B-filmu a niektoré opakujúce sa momenty - ale herecké obsadenie a tematický materiál sú natoľko strhujúce, aby diváci zistili, že film má v sebe prinajmenšom určitú zábavnú hodnotu jeho chyby.

Nakoniec je ústredná záhada zaujímavejšia ako Whydunit ako Whodunit a je poľutovaniahodné, že Celá pravda nikdy úplne nerozhodne, čo sa snaží povedať, alebo sa spojí uspokojivejším spôsobom. Účinkujúci a tvorivý tím, ktorí stoja za tým, si zaslúžia lepší materiál ako tento, a keď už nič iné, možno Huntov návrat do tohto odvetvia znamená, že na režírovanie filmu nebude čakať ďalších osem rokov. Vidieť ako písala Zamrznutá rieka okrem toho, že ho bude režírovať, dúfajme, že má aj ďalší solídny scenár, ktorý v blízkej budúcnosti svrbenie oživuje. Nevieme si predstaviť lepší spôsob, ako sa odraziť od tohto nerovnomerného záznamu v jej filmografii.

Recenzia celej pravdy