Recenzia: Veil Review

2.5
On25. januára 2016Naposledy zmenené:25. januára 2016

Neustála vizuálna sivosť Závoja zdôrazňuje svetskú povahu tohto nadprirodzeného filmového šmýkania, dokonca aj pri rozpoznaní úžasne obávaného protivníka Thomasa Jane.

Viac informácií Veil Review

albaveil

Resident Evil 2 ako odomknúť 4. prežil

Vždy som si myslel, že Thomas Jane si zaslúži častejšie zany role, ktoré Závoj ho určite poskytuje - je len škoda, že jeho pokrútená charizma zostane s najväčšou pravdepodobnosťou nepovšimnutá.Kultový triler Phila Joanou (s peromRobert Ben Garant) je najnovší nezávislý producent Blumhouse, ktorý sa bez obáv dostane priamo na Netflix, ako minuloročné očistenie nevybavených položiek, ktoré zahŕňalo Drozd , Milosrdenstvo a niekoľko ďalších zakopaných thrillerov. Nie je to však bezdôvodné, pretože otázky o kvalite sú zodpovedané už v prvých dvoch scénach filmu, dokonca aj v čele s Jessicou Albou. Spiffy kultové nápady presvitajú v zmesi s nadprirodzeným príbehom, ale Joanina vízia je ten najchudobnejší odtieň šedej, aký si možno predstaviť - alebo v tomto prípade viditeľne videný ako filter blokujúci farby v každom zábere.

Abla hrá filmárku menom Maggie Price, ktorá sa vracia tam, kde jej otec agenta FBI narazil na najväčšiu masovú samovraždu v histórii, v komplexe Heaven’s Veil. Na čele s osobnosťou známou ako Jim Jacobs (Thomas Jane), pokojný deň v roku 1985 znamenal pod Jacobsovým vedením smrť každého muža, ženy a dieťaťa. Rýchly posun vpred do Priceovej reality a ona sa vracia na miesto činu s jedinou známou preživšou skupiny, ktorá v ten deň prežila, Sarah Hope (Lily Rabe). Pri hľadaní odpovedí Price a jej štáb narazia na hromadu starých filmových nahrávok, ktoré odhaľujú Jacobsove plány, ale ich štuchanie prebúdza zlú silu. V ten osudný deň je toho oveľa viac, ako ukazujú policajné správy, a Maggie Price sa to chystá zistiť ťažko.

Začína sa teda film s jedinečným zameraním na prechod medzi životom a smrťou, ale Joanouho filmové prevedenie jednoducho nedokáže držať krok s oživenejším Garantovým scenárom. Lokality, ktoré sa môžu pochváliť sviežou prírodnou scenériou, sú nasiaknuté neutrálnym neživým sivým odtieňom, ktorý zbavuje hrôzy všetkých postáv. K zhoršeniu dôjde iba vtedy, keď tváre hercov nedokážu rozlíšiť tón pleti. Závoj Zámerne sú čierno-biele flashbacky nerozoznateľné, keď sú zasadené medzi rovnako tlmené farebné schémy, ktoré existujú ako tonálne porovnanie s oveľa živšími filmami, ako sú napr.Todd Strauss-Schulson’s Posledné dievčatá - klenot, ktorý ťaží zo živého, pútavého dizajnu.

Garantov scenár však nie je bezchybný, pretože každý postupujúci detail deja závisí od strašných a zjavných rozhodnutí, ktoré každá postava náhodou urobí. Je to ten druh filmovej logiky, vďaka ktorej budú skalní fanúšikovia kričať na svoje televízory, pretože jednotlivci sa odtrhnú od skupiny alebo budú naďalej riskovať svoje životy úplne bez logického dôvodu. Iste, len ignorujte strašidelné zvuky a duchovné rozmazania, keď sedíte v strašidelnej opustenej chatke, ktorá neustále stráca energiu. Uzavretie je jedna vec, ale na čo vám bude slúžiť, ak vaša novo nájdená vyrovnanosť prichádza na úkor smrti? A rozpútať na svete armádu duchov mŕtvych kultistov.

Thomas Jane je jediný umelec, ktorý odchádza z tejto nočnej mory bez ujmy. Má podobu ľanového, existencialistického kazateľa, ktorý tvrdí, že porušil zákon o posmrtnom živote. Jeho dlhoročné, ale strhujúce monológy sú nabité upokojujúcimi tónmi slepej viery, keď hlása, že objavil cestu k znovuzrodeniu. Je to ten druh žánrovej role, ktorý sa pri úvodných záberoch javí ako divoko praštěný, ale nadšené učenie Jima Jacobsa povoľuje bez zábran Jane - tú, ktorá dvíha vlasy pri zmienke o mŕtvych bytoch jedlých kráľov. Jane stelesňuje jeho stredoamerický stereotyp, ale Alba, Rabe a ďalší sú iba žánrovými pešiakmi, ktorým chýba skutočná osobnosť.

Strachy prichádzajú minimálne a tie, ktoré ponúkajú otrasy, si jednoducho nezaslúžia. Joanou miluje pomaly posúvať do niečoho neživého predtým, ako to skočí nažive, čo sa stáva frustrujúcou nechtovou frustráciou, keď z miestnosti vyňuchávame strachy ako čerstvé pečivo. Napätie sa stráca Závoj Zamračené, mrzuté doručenie a príliš domýšľavé povahy sa pomaly ocitajú jeden po druhom (bezprostredne po odchode preč, samy). Dlhé premýšľavé prechádzky po hmlistých lesných chodníkoch sú navzájom zošité ako perina vyrobená z hammamových dole použitých kúskov látky, pretože Joanou sa snaží nájsť svoj vlastný režisérsky hlas v celom rozsahu filmu. Garantove slová volajú po individualite, ale stretli sa s jednoduchými žánrovými generikami, ktoré brzdia semenných zaostalých strašidiel, ktoré, bohužiaľ, mohli byť.

je tam upírska akadémia 2

Zatiaľ čo Závoj môže to znieť ako príšerná reinkarnácia masakru Jonestown, nie je to nič iné ako ďalšia bezduchá ovca uviaznutá v mohutnom stáde. Thomas Janes sa preháňa tým najdesivejšie osvetleným spôsobom, ale jeho dramatika ovládania nestačí na to, aby sa prebojoval cez beztiažovú dodávku, ktorá podvádza a nudí. Môžete volať k vyššej moci, ale na vaše modlitby tentoraz kino Gods (alebo Jessica Alba) neodpovie - čo môžem sľúbiť.

Veil Review