Recenzie na finále sezóny True Detective: Form And Void (Sezóna 1, Epizóda 8)

1912027_673221639386513_2113996279_o

Je ťažké si spomenúť, kedy naposledy televízny seriál uchvátil kultúrne povedomie tak rýchlo, že sa objavili mémy, obrovské množstvo špekulácií a komentárov na internete, ako aj rozporuplné rozhovory o rodových rolách v televízii (pozrite si drsnú, ale úžasnú Emily Nussbaumovú). kúsok v The New Yorker) Skutočný detektív má. Pri takomto tempe by bolo sezónne finále, ktoré by bolo menej ako najlepších 60 minút televízie, odsúdené na úspech. Bohužiaľ, posledná z ôsmich epizód z prvej antológie Nica Pizzolatta je solídnou, ale nie celkom trieštivou hodinou televízie. Napriek tomu je plný kľúčových prvkov, ktoré existujú Skutočný detektív divák by dúfal v: silné herectvo, strašidelné hudobné a umelecké smerovanie, vznešenú kameramanskú prácu, neznesiteľné napätie a čuch temného humoru.

Od svojho začiatku Skutočný detektív urobil toľko, aby zmaril naše očakávania, čo môže byť séria trestných činov, že pomerne konvenčný koniec bude sklamaný asi pre všetkých. Ale aj keď epizóda nenapĺňa vznešené nádeje fanúšikov, nedokážem si predstaviť nijaké Zabíjanie - ako zúrivosť namierená na HBO za to, že nezviazal nejaké voľné konce. Je potrebné si uvedomiť, že týchto osem epizód vždy išlo skôr o odhalenie pravdy, ktorá sa skrýva za Hartom a Cohleom, než o podozrivú z vraždy Dory Langeovej. Záver, ktorý vyhovoval charakterom poháňanej povahy šou, bol hlboko uspokojivý.

Predzvesťou postavy na konci siedmej epizódy je Errol William Childress. Má popáleniny na chrbte, jazvy na tvári a pivné brucho. Žije v spútanom dome uprostred rozkošatenej pustatiny v Louisiane so svojou upadnutou tetou / milenkou (hrá ju Ann Dowd) a mŕtvym otcom. Glenn Fleshler, ktorý hrá Errola, je napätý a úžasný, dokáže v priebehu scény ukázať hrozbu a zraniteľnosť jediným pohľadom, keď vykukuje z hry počas prestávky.

Prvý anti-vyvrcholenie Skutočný detektív dosiahne v tejto hodine ostré množstvo času, ktoré trvá Hartovi a Cohleovi, kým si uvedomia svoju identitu. Na farebnej kresbe zobrazenej Childress minulý týždeň malo špagetové monštrum zelené uši. V jednom zo spisov týkajúcich sa prípadu Dora Lange bol jeden z vyšetrovaných domov čerstvo natretý zelenou farbou. Jeden rýchly rozhovor a niekoľko ďalších vyhľadávaní na webe, naši detektívi majú adresu. Pre duo mohlo byť potešiteľnejšie zistiť svoju identitu labyrintnejším procesom, ale prinajmenšom dať Pizzolatto zásluhu, tak trochu nepredvídateľne, že z Harta urobí toho, kto spája tieto body dokopy.

Akokoľvek sa však niektorý z týchto procedurálnych postupov stáva plochým a formálnym, vedie to všetko k ďalšej postupnosti Tour de Force v réžii skvelého Caryho Joji Fukunaga, ktorá je takmer rovnako pozoruhodná ako snímanie zo štvrtej epizódy. (Fanúšikovia šou by sa mali pozrieť na Fukunaginu dychberúcu debutovú funkciu, Bezmenný , ak to ešte neurobili.) Len málo sekvencií v pamäti s malou obrazovkou má takú viscerálnu atmosféru. Takmer cítime zimomriavku vchodu do cintorína, keď sa nad cestou týčia pusté a suché stromy. Cítime nepríjemný zápach, ktorým dýcha Marty, keď sa presúva hlbšie do domu Childress.