True Detective Review: The Secret Fate of All Life (Sezóna 1, Epizóda 5)

hbos-true-detective-has-a-new-trailer-header

Všetko to začalo pomalým nastavením zameraným na dvoch veľmi odlišných detektívov, ktorí sa spojili pri riešení vraždy. Vybudovalo sa to cez stúpajúcu temnotu, v strede každej epizódy bolo zúfalstvo a klamstvo. Odvrátilo nás to úžasným šesťminútovým sledovacím záberom na konci štvrtej epizódy, ktorý posunul drámu do niečoho urgentného a živého. Teraz láka našu pozornosť na každú scénu, aby nám nechýbala jemná nuance alebo línia dialógu, aby sme prezradili viac o zlomených srdciach a týranej psychike detektívov Martina Harta a Rusta Cohleho. Len málo sérií vyletelo z brány s takou premyslenou brilantnosťou, len aby to zametalo zospodu pod nami - a v priebehu toho sa z minúty na minútu stali ešte odvážnejšími. Tajný osud všetkého života je odzbrojujúcou hodinou televízie, ktorá prevráti všetko, o čom sme si mysleli, že sme o ňom mohli vedieť Skutočný detektív najuspokojivejším spôsobom.

Po vražde LeDouxa a anonymného kuchárskeho partnera, ktorý chytil aj dve malé deti, mohol byť v zajatí - jedno mŕtve, jedno živé a jej zmiznutie nehlásené - Hart a Cohle sa stali miláčikmi policajného zboru v Louisiane. Aj v roku 2012 sa obaja muži pochválili krupobitím, ktorému čelili, a príbeh, ktorý si čoskoro uvedomíme, zapadá do skutočných udalostí. (Všimli sme si tiež: Ježišovo tetovanie vyzdobené v ľavom hornom bicepsu LeDoux vyzerá podozrivo ako Cohle.)

Ich rozhodnutie ísť sám po tom, ako sa dostali do varnej polohy, je nespochybniteľné. Hart žne odmenu za to, že sa stal miestnym hrdinom, a používal ho na nápravu zranení zo svojho manželstva s Maggie a opätovného spojenia so svojimi deťmi. Oslnivým prechodom - Hartove mladé dcéry si rozdeľujú ruky, keď za ním prichádza čierny pick-up a vystupuje staršia napečená Audrey Hartová - presťahujeme sa do roku 2002. Obaja muži sú už zosobášení - Elizabeth Reaserová v mrknutí -alebobo vynechajte to ako policajná šéfka Cohleovej belle, čo pravdepodobne znamená, že bude mať v budúcich epizódach čo robiť - ale jazvy z ich minulosti stále horia a ich kariéra je stále na dlhej ceste do záhuby.

Cohle je v tejto epizóde vpredu a v strede, jeho tvár je často zobrazená v rozdelenom svetelnom usporiadaní, ktoré drží časť zahalenú v tme. Je to vhodný vizuálny motív, ak vezmeme do úvahy, ako málo toho v skutočnosti vieme o záhade, ktorou je Rust Cohle. Nekomplikovaný policajt, ​​ktorý tak pozorne sleduje všetky podrobnosti, a je tak zbehlý v hraní úlohy na zajatie vrahyne Dory Langeovej, mohol byť po celú dobu zlým človekom.

Toto je neuveriteľne šokujúci vývoj deja, ale v skutočnosti nie je príliš priťahovaný. Séria sa oneskorila od zachytenia Cohlovho démonického cynizmu, aby sa sústredila na Hartovo pokrytectvo a neveru. Teraz však, keď policajní dôstojníci Gilbough (Michael Potts) a Papania (Tory Kittles) odhalia, že postava je v roku 2012 potenciálnym podozrivým, nepochybujeme o tom, že má psychickú traumu aj inteligenciu na to, aby utrpela zápalný dvojitý život.

Kedy Skutočný detektív začalo, čím sa Cohle odlišoval od rytmov iných televíznych policajtov, bol jeho neutíchajúco chúlostivý pohľad na život. Cohle vo svojom dialógu s Hartom vyjadril znechutenie voči usporiadaniu sveta a vysvetlil, že pod všetkým, či už je to spoločenský poriadok, organizované náboženstvo alebo manželstvo, sa skrývajú lži. Medzitým, ako naznačujú odhalenia v piatej epizóde, ten podvod, ktorý vyteká pod ošúchanou krajinou Louisiany, sa môže rozšíriť aj na policajta, ktorý sa to snaží pochopiť.

piatok 13. hra offline robotov