Recenzia:Transparentná recenzia sezóny 3
Darren Ruecker

5
On18. september 2016Naposledy zmenené:17. septembra 2016

Transparent vyzerá, že sa bude v tejto sezóne uberať zaujímavejšími smermi, ale s rovnakou empatiou ako obvykle.

Viac informácií

Tri epizódy boli premietnuté na kontrolu.

Premietanie skupiny epizód z televíznej šou na filmovom festivale by malo len pred 5 rokmi veľmi malý zmysel, ale šou ako Transparentné aby táto svojvoľná hranica medzi filmami a televíziou v podstate zmizla. Zahrnutie prvých troch epizód tretej sezóny seriálu TIFF do programu Primetime znamenalo zažiť to v divadle s divákmi a v tomto prostredí sa cítil rovnako doma ako akékoľvek iné pracovné premietanie na festivale. Nielen to, ale toto nastavenie umožňuje ľahšie oceniť jeho filmové kvality vďaka veľkosti a rozsahu, ktoré ponúka správne hľadisko kín.

Jeho nové spôsoby prezentácie - skutočnosť, že sa jedná o vlajkovú loď šou Amazon Prime, okrem premietania na filmových festivaloch - sú len niektoré z dôvodov, prečo je táto šou svedkom niečoho revolučného. Tvorkyňa a vizionárka Jill Soloway nemá žiadny záujem skrývať alebo prejavovať akékoľvek rozpaky týkajúce sa jej túžby podnietiť revolúciu svojou prácou. Počuť ju hovoriť o svojej vízii ženského pohľadu, ako to urobila na hlavnom príhovore na festivale, ktorý by som vrelo odporúčal sledovať alebo počuť v plnom rozsahu, stačí na to, aby aj cynický cisársky muž inšpiroval k akejkoľvek feministickej verzii zbraní by sa stal a stal sa silným spojencom veci.

Samotná šou dáva perifériám pocitu z jej zápletky, pretože opisy toho, čo sa stalo, sú nezmyselnou úlohou diktovanou patriarchátom, ale napriek tomu spomeniem, že 3. sezóna sa ponorí späť do sveta Pfeffermanov zameraním svojej pozornosti na Mauru. počas celej epizódy ju práca s krízovou horúcou linkou LGBTQ núti konfrontovať sa s vlastnými výsadami bielej trans-ženy vyššej triedy. Revolučná feministická šou by nebola ničím bez zobrazenia intersekcionality v práci. Táto epizóda ju priviedla do nemocnice, a nie do kvality nemocnice, ktorú by preferovala. Nasledujúce epizódy sa viac zameriavajú na súrodencov: Sarah sa snaží zvýšiť svoju angažovanosť v chráme a upevňuje svoje priateľstvo s Raquel Joshovou, ktorá je teraz od Raquel odlúčená, ťažko si udržiava záujem o jeho prácu a Ali si uvedomuje, že jej svadobné cesty fáza s jej učiteľským miestom sa možno končí.

Pridajte k tomu skutočnosť, že ich matka Shelley sníva o predstavení jednej ženy o svojich vlastných skúsenostiach s prechodom a v novej sezóne je dosť málo kľúčových osobných drám, ktoré sú pre divákov dostatočne naliehavé, ale stále dostatočne známe na to, aby boli vzťahujúce sa na skutočný svet skutočných ľudí. Nedá sa dosť povedať, že práca hereckého obsadenia tejto šou je vynikajúca, od Amy Landecker, Jay Duplass a Gaby Hoffman ako troch súrodencov, vďaka ktorým zabudnete, že v skutočnom živote nie sú súrodenci, až po Judith Light, Kathryn Hahn a hosťujúca hviezda Alexandra Gray hrajú mladú trans-ženu, ktorá ako prvá zavolá na horúcu linku Mauru. Jeffrey Tambor je samozrejme ústredným bodom a je tu opäť majstrovský, ale vďaka prírodnej chémii súboru je špecifickosť tejto šou, ktorá by mnohých z nás mohla držať na diaľku, cítiť úplne zapojenými do ich života, akoby sme poznáme ich sami.

Oblok s tromi epizódami sa stretáva na večierku k narodeninám Maury. Obsahuje argument, ktorý vyjadruje dôvod Transparentné pracuje na takej hlbokej úrovni: do hĺbky svojej empatie k svojim postavám. Toto nie je ukážka, ktorá iba vzdáva hold skutočnosti, že jej postavy sú ľudia - dotvára ich to tak, že aj keď nesúhlasia a bojujú, nie je ťažké sa ocitnúť ako pozorovateľ, ktorý sa identifikuje s oboma stranami. Je to predstavenie, ktoré súčasne dáva predstavu ľuďom a myšlienkam, ktoré hovoria ľuďom, ktorí sa s nimi konkrétne stotožňujú, že sú cenné a majú tiež vrstvy, a že na nich záleží, ale umožňuje tiež tým, ktorí sa na obrazovke nevyhnutne nevidia, aby mali vzťah k a vcítiť sa do postáv, ktoré sa im zdajú odlišné. Soloway to nazýva empatia ako politické vyhlásenie. Je to predstavenie, ktoré zobrazuje nevyhnutnú osamelosť byť človekom a bojuje proti nej ubezpečením, že sme tu všetci spolu osamelí.

Transparentné Status revolučnej šou by nebol taký presvedčivý (stále príťažlivý, ale nie rovnakým spôsobom), keby nebol podporený silnou a inovatívnou formálnou prácou. Jeho hudobné podnety sú také dobré, ako prichádzajú, a skutočnosť jeho scén medzi hercami, ktorí robia výnimočnú prácu, je zdôraznená skutočnosťou, že má pocit, že je kamera do deja rovnako zapojená, vďaka čomu sa cítime prítomní, akoby sme sa cítili pri postavy, ktoré skôr sledujeme ako pozorujeme. Spolieha sa skôr na pocit, ako na pocit oh, vidím, čo ste tam robili, áno, veľmi dobre! Spôsob, akým to robí, je stále záhadou. Kriedou to však je geniálny Soloway, ktorý vysiela svoju vlastnú revolúciu. Najlepšie televízne programy sa už neobmedzujú iba na televíziu.

Transparentná recenzia sezóny 3
Najlepšie vyznamenania