Recenzia: Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet
Ken Barnes

1.5
On30. augusta 2016Naposledy zmenené:30. augusta 2016

Niekoľko hráčov bude zbožňovať Genso Rondo, o čom niet pochýb. Pre väčšinu však ide o zaujímavý koncept, ktorý zaostáva za kvalitou.

Viac informácií Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet

Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet - Screenshot 1

Koncept pre Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet - ktorý je prvým titulom založeným na túžbou vesmíru dostať vydanie konzoly - je zaujímavé. Svet Touhou je pre japonských hráčov na PC už mnoho rokov synonymom pre tituly danmaku (guľové opony), takže Bullet Ballet - ako by sám názov napovedal - je prirodzene o obrazovkách plných pestrofarebných zbraní. Twist je v tom, že akcia sa odkláňa od tradičného scenára, v ktorom sa snažíte prežiť na svojej lodi, keď sa vydáte na svet. Namiesto toho letíte v kruhovej aréne ako jedna z postáv Touhou a počas troch kôl bojujete proti jedinému rovnako vyrovnanému nepriateľovi v štýle bojovej hry bez viditeľnosti lodí.

Ako hovorím, je to zaujímavý koncept.

Je smutné, že tento koncept nie je zvlášť dobre realizovaný. Počnúc tutoriálom, ktorý je nepríjemnou a príliš dlhou záležitosťou, kde dve postavy konverzačne vysvetľujú rôzne ovládacie prvky, sa celý balík javí akosi nízky. Tutoriál prekoná správu, že každý bojovník má celkovo deväť režimov streľby a že pohyb v režime Slow Mode (tlačidlo L1) zvyšuje vaše štíty, aby vám umožnil absorbovať veľa škody, ktorú by ste inak utrpeli, a že tiež vám umožňuje načítať nabíjaciu lištu zbieraním bodov pasenia z oblastí, ktoré takmer nezmeškajú. Na tlačidle R1 je k dispozícii rýchlejší režim pohybu a samozrejme máte možnosť použiť ani jeden modifikátor.

V každom z týchto troch režimov sa vaša výzbroj mení. Takže keď sa budete pohybovať rýchlo, vaša hlavná zbraň môže vystreliť salvu navádzacích striel, zatiaľ čo vaša ponorka vyhodí vysoko výkonný laser, s pomalým režimom prinesie na hlavný náboj nízkoenergetický priamy výstrel a na vašu ponorku veľmi rozšírenú brokovnicu. na. K dispozícii sú aj bombové útoky s obmedzeným použitím, ktoré - ako by ste čakali - vyplnia obrazovku šrapnelmi a spôsobia hromadu škôd, ak by ste súpera chytili nevedomky.

epizóda 1, sezóna 2 zo 100

Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet - Screenshot 2

Okrem týchto režimov streľby na diaľku môžu hráči trochu neočakávane čeliť útokom nablízko. Hráč, ktorý iniciuje útok, má až tri šance na poškodenie svojho nepriateľa v afére v štýle Rock, Paper, Scissors, pričom pre tých, ktorí majú danú zručnosť, je v ponuke nepárny pult. Najškodlivejšie zo všetkého je však základ túžbou séria: karta kúziel.

Keď hráč aktivuje svoju kúzlovú kartu, hra sa prepne z voľne sa pohybujúceho pohybu arény na vertikálnu bitku, pričom agresor bude v hornej časti obrazovky. Dostanú pršať vlnu guľiek a bômb na svoj nešťastný cieľ, pričom jedinou obranou bude vyhnúť sa útokom (čo je dosť nepravdepodobné), kým kúzlo neskončí po vyčerpaní časovača, alebo ísť vo všetkých horiacich zbraniach, aby to vyskúšali zložiť útočnícku kúzlovú energiu na skoré zastavenie vecí.

Existuje veľa priestoru pre technické nuansy Genso Rondo a myslím si, že vôbec nie je pochýb o tom, že malé percento hráčov, ktorí sa chcú venovať času, sa naučí každý typ guľky a každý vzor v nádeji, že bude jedným z najlepších online, z toho veľa získa. Pre všetkých ostatných však existuje zoznam problémov, ktoré budú stáť v ceste každému pôžitku.

Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet - Screenshot 3

V režimoch pre jedného hráča v hre - Story, Arcade a Boss Rush - je AI až smiešne nevyspytateľná. Neexistuje spôsob, ako zmeniť ťažkosti, aby ste si veci sprísnili, takže väčšina pokusov o 10 rôznych ponúkaných príbehov (z ktorých väčšina je bolestne slabá) bude mať za následok, že budete prechádzať všetkými okrem finálového zápasu, ktorý bude buď rovnako ľahký ako predchádzajúce bitky, alebo ťažké natoľko, aby ste si vytrhli vlasy. Keď hovorím, že prvé kolá sú ľahké, myslím to vážne. Nie je prehnané povedať, že som sa dostal na konečnú úroveň príbehu viac ako jednej postavy tak, že som po celú dobu držal štvorcové tlačidlo a pohyboval som palicou, aby som sa vyhol niekoľkým guľkám. Minimálne v dvoch behoch stačila táto taktika aj na zvládnutie konečného nepriateľa.

Mimo príbehu je arkádový režim v podstate to isté, iba vy máte energetickú lištu, ktorá sa valí ďalej od zápasu k zápasu a zakaždým sa trochu doplní na základe vášho výkonu. Boss Rush vás vidí hrať hru vyhýbania sa, kde postavy AI v každom kole ihneď zahrajú svoju zaklínadlovú kartu a pokúsia sa vás zničiť, keď sa uhýbate ich streľbe. Nie je to nijako zvlášť zábavné a ani to neznie tak, ako by to bolo, takže sa zdá, že bolo do hry vložené len preto, aby sa životnosť produktu trochu predĺžila.

Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet - Screenshot 4

Najvážnejší hráči samozrejme využijú zápasy AI ako postup pre režimy Genso Rondo versus režimy, ale aj tie sú neobratne zvládnuté. Online môžete zriadiť loby pre hodnotené alebo neusporiadané hranie, zdá sa však, že vývojári si myslia, že viac kariet proti rovnakému hráčovi by nemalo byť na kartách, pretože po každom jednom zápase ste z lobby vykázaní. Okrem toho, verzus zápasy fungujú dosť dobre, ale existuje výrazný pocit, že vyváženosť postáv nie je nijako zvlášť skvelá.

Pri určitých kombináciách viete, že vyhráte alebo prehráte priamo z brány, bez ohľadu na použitú taktiku. V prekonávaní zdanlivo neprekonateľných šancí možno nájsť pôžitok, ale faktom zostáva, že ak dve postavy na seba neustále strieľajú a každá guľka dopadne, existuje nadpriemerná šanca, že jedna z nich zvíťazí a zostane polovica energetickej tyčinky.

A to je skutočný únik z toho. Každý zápas má pocit, akoby to nemalo skutočnú zručnosť. Je to jednoducho prípad toho, že postava prežije guľkovú oponu dlhšie. Skutočnosť, že tieto záclony nie sú nijako logicky zafarbené, čo znamená, že často nemôžete zistiť, či vás zasahuje súper, alebo ak sa zbytočne snažíte uhýbať vlastnému ohňu, len prispieva k urážke.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PlayStation 4, ktorú sme dostali.

Touhou Genso Rondo: Bullet Ballet