Recenzia: Toby: The Secret Mine Review
Eric Hall

dva
On22. januára 2017Naposledy zmenené:22. januára 2017

Toby: The Secret Mine nie je zlá hra, pretože je taká podobná ako v iných tituloch. Je to zlé, pretože sa to ani zďaleka nemôže vyrovnať sile vydaní spred piatich rokov.

Viac informácií Toby: The Secret Mine Review

Toby_Sc Screenshot_01_logo-w800-h600

Hovoria, že napodobenina je naj úprimnejšou formou lichôtky a vo svete hier to často vidíme. Koľkokrát sme videli hru, ktorá získala popularitu, len aby ju rýchlo nasledovalo niekoľko ďalších titulov, ktoré ju napodobňujú? Nikdy by som sa za to nebavil štúdiu, pretože toto odvetvie je drsné a má zmysel ísť tam, kam idú peniaze. Týmto však pozývate na porovnania nielen pôvodného inovátora, ale aj každé ďalšie nasledujúce vydanie. To je prípad Toby: Tajná baňa , ktorý nosí svoje vplyvy na rukáve.

Je takmer nemožné hovoriť o Toby bez toho, aby sme hovorili o tituloch, na ktorý má veľký vplyv. Tieňové, ale občas farebné vizuálne prvky pripomínajú obidve Limbo a Nihilumbra , zatiaľ čo základná platforma je podobná populárnemu vydaniu Playdead. Bolo by nespravodlivé zamerať sa konkrétne na projekt Lukasa Navatila, ale je ťažké ignorovať inšpiráciu, ktorá sa skrýva za touto hrou, keď hráte. Tajná baňa .

Pre tých, ktorí nie sú oboznámení s doslova žiadnou platformovkou logických hier, sa tu hra skladá z náročných častí platformy a mierne náročných logických prvkov. Väčšinou budete iba pohybovať krabicami alebo hľadať skryté cesty, ale je treba vyriešiť niekoľko hádaniek založených na kontexte. Jeden z vás pozerá do prostredia s cieľom nakloniť tiene, zatiaľ čo iný vyberie zámok, aby sa vyhlo hrotom. Týchto hádaniek v hre nie je príliš veľa, ale je to príjemná zmena tempa, keď sa objavia.

Prvky plošiny v Toby sú často ťažké, ale neodchyľujte sa od normy. Vo vzorcoch v posledných častiach cesty je niekoľko vrások, vrátane segmentu banských vozíkov, tu vás však neprekvapí. Čo sa mi však na tejto hre páčilo, je skutočnosť, že uvedomenie si svojho okolia je kľúčom k prežitiu. Po celom svete existujú pasce, a aj keď s najväčšou pravdepodobnosťou zomriete, keď na jednu narazíte, nakoniec sa naučíte, ako ju spozorovať.

Toby_Sc Screenshot_18_logo-w800-h600

Aj s vizuálnymi náznakmi sa náročnosť hry často uberá do sféry kravín pokus-omyl. Veľa zomriete a niekedy nie je veľa, čo by ste mohli urobiť, aby ste sa tomu vyhli. To, že vám niekto nehovorí, že niečo môže vystúpiť zo zeme a zabiť vás, nie je náročné, je to jednoducho nespravodlivé. Nepomáha ani to, že sa náš titulárny hrdina pohybuje ako uviaznutý v kaluži melasy. Nejde o kritiku kontrol, ktoré sú v poriadku, ale iba o čudné rozhodnutie určené na umelé zväčšenie ťažkostí.

Bolo by jednoduchšie vyrovnať sa s frustráciou, ktorú vytvoril Toby keby vás niečo tlačilo cez BS, ale v tom odbore chýba titul. Je tu technicky príbeh, jeden o tom, že Toby musel zachraňovať svojich priateľov pred nebezpečnou skupinou nepriateľov, ale v hre v podstate neexistuje. U žiadnej z postáv nedošlo k nijakému vývoju a vďaka tomu sa dá len málo nájsť motivácie, ktorá by chcela zachrániť všetkých zajatých priateľov. Limbo to bolo niekedy nesmierne frustrujúce, ale bol tam rozprávačský háčik, vďaka ktorému to stálo za to. Tajná baňa chýba tá emocionálna rezonancia.

Harfoval som ďalej Tobyho známy vizuálny štýl, ale klamal by som, keby som povedal, že na túto hru nie je aspoň pekné pozerať. Zmes čiernych a bielych tónov so striekajúcimi farbami je určite pútavá. Obzvlášť vynikajúco vyzerá zimný úsek úrovní, ktorý skutočne zahrnuje iba tri etapy. Animácie sú trochu tuhé, ale s obmedzeným počtom snímok potrebných pre Tobyho to nie je najväčší problém na svete. Znamená to však, že až na jeden problém sa hra vyhýba významným technickým nezhodám. Na konci, ak vás zabije buzzsaw, akonáhle vaša postava zareaguje, nebudete s ním môcť pohnúť, pokiaľ úplne nereštartujete. Je to nepríjemná chyba, ktorá sa akosi objaví iba v tomto konkrétnom okamihu.

Na povrchu, Toby: Tajná baňa sa javí ako najnovšia indická platformovka v dlhej rade podobne vyzerajúcich projektov. Vizuál je vynikajúci a na svete existujú aj horšie veci, ako kolísanie od najlepších žánrov. Avšak až keď začnete svoje dobrodružstvo s titulárnym hrdinom, uvedomíte si, že hra Lukáša Navrátila sa nemôže rovnať s velikánmi. Hádanky sú neporovnateľné a frustrujúca hrateľnosť nie je tak náročná, ako lacná. Tieto problémy, kombinované s nedostatkom pútavého rozprávania a nepatrnou dĺžkou (menej ako 2 hodiny), z tohto robia platformu, ktorá stojí za to odovzdať.

Táto recenzia bola založená na verzii hry pre Xbox One, ktorá bola poskytnutá pre nás.

Toby: The Secret Mine Review
Sklamanie