Recenzia finále Teen Wolf Season: Smoke & Mirrors (sezóna 4, epizóda 12)

tínedžer-vlk

Teen Wolf začalo svoje finále štvrtej sezóny prehodením scenára Scotta (Tyler Posey), ktorý poznáme a v posledných štyroch sezónach sme si ho celkom obľúbili. Scott bol vždy postavou, ktorá sa vzpierala pravdepodobnosti, a dokonca aj dnes večer, keď boli proti nemu nerovnomerne naskladané, vyšiel hojdajúci sa - doslova.

Scott sa stal nepolapiteľnou Pravou alfa pomocou čírej vôle (na rozdiel od ostatných Alfov, s ktorými sa diváci zoznámili v priebehu rokov, keď si svoju pozíciu sily kúpili smrťou, či už úmyselnou alebo náhodnou). Scott je vždy jedným z najoptimistickejších členov hereckej zostavy, ale historicky je to aj ten, ktorý má na čele nakreslený najväčší terč (teda najvyššiu sumu, ktorá sa má vyplatiť v mŕtvom bazéne) - a bol jednoznačne číslom jeden v prípade Kate (Jill Wagner), keď položila všetky svoje žetóny na stôl.

Na motivácii Kate, aby zo Scotta urobila berserkera, a navyše za to, že proti nemu postavila svojich vlastných priateľov, je niečo okrajovo tragické. Spisovatelia sa väčšinou vyhýbali akejkoľvek zmienke o Alison (Crystal Reed) alebo jej smrti v tejto sezóne. Diváci však na krátku chvíľu zahliadli krehkejšiu verziu Kate - takú, ktorá sa svojej neteri jednoducho pomstila. To neznamená, že bola oprávnená akýmkoľvek spôsobom, alebo že ktokoľvek preukáže svoje milosrdenstvo v budúcnosti, ale Teen Wolf je určite séria, ktorá verí v rôznu mieru darebákov. V minulej sezóne sme videli menšiu verziu so slečnou Blakeovou (Haley Webb) a extrémnejšiu sme videli s Petrom (Ian Bohen) pri niekoľkých príležitostiach.

Spoločnosť Smoke & Mirrors nabrala na tempe, keď vrátila všetky postavy späť na miesto, kde to všetko začalo. V premiére sezóny štyri odcestovala väčšina hlavných postáv do Mexika, aby zachránila Dereka (Tyler Hoechlin), a sú späť v zlom, keď sa Kate snaží obzvlášť kreatívnym spôsobom vyradiť Scotta. Aj keď Peterov hlavný plán požadoval, aby bol Scott mimo obraz, neurobil veľa spôsobov, ako ho vyzvať, až kým sa Scottovi nepodarilo zhodiť vrchné oblečenie berserkera. A už vtedy bolo jasné, že Peter sa nijako nevyrovná Alfe.

Peter je jeho bravúrna strana, postava, ktorá bola vždy zaslepená svojou posadnutosťou mocou. Aj keď ho spisovatelia nastavili tak, aby vykazoval pozitívne vlastnosti, takmer vždy sa im podarí nekonečnou slučkou zničiť akékoľvek šance na to, že bude dobrým človekom. Vždy sa to vynára v pozadí a hoci je to všeobecne sympatická postava, aj napriek tomu, že je úplne nedôveryhodná, vždy bude zlým strýkom, ktorého autori vytiahli, aby posunuli príbeh vpred.