Recenzia Teen Wolf: Líška a vlk (Sezóna 3, epizóda 21)

tínedžer-vlk

Teen Wolf využili väčšinu dnešnej epizódy na zvýšenie dynamiky, keď sa blížime k finále tretej sezóny. Otázka, či sa Stiles (Dylan O’Brien) dostane cez chaos Nogitsune, stále vyvstávala nad celou drámou, ale nie sme bližšie k odpovedi, ako sme boli minulý týždeň. Jediná vec Líška a vlk dokázané, okrem mimoriadneho vizuálu, nám poskytlo pevné pochopenie backstory.

Kira (Arden Cho) možno hľadala odpovede, ale pravdepodobne neočakávala, že jej vyrazia dych explicitné podrobnosti o matke a bývalom plameni - alebo zjavenie, že jej mama má takmer 900 rokov. Až do tohto okamihu zostal vzťah, ktorý mala Kirina matka k súčasnej nehode, pomerne podstatnou záhadou. Bolo jasné, že bola zapojená, a bolo zrejmé, že to nebolo jej prvé stretnutie s podvodníckym duchom, ale spôsoby a dôvody boli rovnako neurčité ako motívy Nogitsune - o ktorých dnes večer vieme, že sú presne také, neurčité.

V trochu sklamanej a predvídateľnej flashbackovej sekvencii možno celý príbeh vysledovať až k mladej láske (chyba, technicky vyzerala Kirina matka iba mlado, ale stále platí ten istý principál). Niektoré podrobnosti sú trochu mätúce, ale nakoniec sa Kirina matka Noshiko (Tamlyn Tomita) zamilovala do vojaka, keď počas druhej svetovej vojny žila v internačnom tábore neďaleko Beacon Hills. Vojak bol pred ňou zabitý pri vzbure, ktorú podnecovala. O pár modlitieb k jej predkom neskôr, a Nogitsune ovládla jeho telo a spôsobila chaos - zabíjajúc tak veľa ľudí. Porazila ho pomocou vlka Kitsune a rýchlo zakopala mušku, ktorá predstavovala jeho ducha, hlboko do koreňov Nemetona, čo, samozrejme, narušila nedávna zmena moci.

Na jednej strane to pekne a pekne spája udalosti sezóny. Na druhej strane predstavuje sériu logistických otázok, ktoré by snáď jediná epizóda mohla úplne objasniť. Ako zostal Noshiko mladý a hľadal takmer 900 rokov a za posledných 70 rokov dokázal tak výrazne (porovnateľne) starnúť? Boli v internačnom tábore iné líšky alebo len tá, ktorú pohrýzol vlkolak? Toto sú otázky, na ktoré možno nikdy nedostaneme odpoveď, a na tejto skutočnosti je čosi neodmysliteľne frustrujúce (alebo to môže MTV využiť naplno a vytvoriť vedľajší efekt).

Tak či onak, s vylúčením Isaaca (Daniel Sharman) z funkcie a Stilesom v zajatí vlastnej mysle, musel pán Yukimura zakročiť ako komiks. Jedna vec (z mnohých) tá Teen Wolf vyniká vynikajúcimi jednorázovými linkami, a ak je táto epizóda náznakom, nezáleží na tom, kto ich dodá, pokiaľ ich autori budú udržiavať.

Ďalšou zaujímavou zmenou tempa bola Allison (Crystal Reed) a jej výkon vo výťahu. Pri honbe za Stilesom, ktorá sa stala medzi výletmi do minulosti, sme videli veľmi zraniteľnú verziu jedného z nich Teen Wolf Silnejšie povahy. To neznamená, že v minulosti nemala porovnateľné chvíle. Bola to práve spoločnosť, ktorá urobila túto scénu obzvlášť pútavou. Keď sa šerif Stilinski (Linden Ashby) stane neoddeliteľnou súčasťou nadprirodzeného spoločenstva, jeho rola v skupine sa mení. Na rozdiel od Allisonovho vlastného otca, ktorý sa vyzná v problémoch svojho životného štýlu, ponúka šerif inú perspektívu. Táto nepravdepodobná príležitosť mala pre obe postavy veľkú váhu, obe bojovali s konfliktnými emóciami o láske verzus povinnosť so zdravou stránkou strachu.

Povedzte nám, nahnevalo vás, že sa dráma tento týždeň neposúvala tak rýchlo dopredu ako obvykle, alebo ste radi, že máte konečne lepšiu predstavu o tom, prečo sa to všetko deje? Dajte nám vedieť všetky vaše Teen Wolf teórie v sekcii komentárov nižšie!