Recenzia: Sword Art Online Re: Hollow Fragment Recenzia
Tyler Treese

2.5
On5. augusta 2015Naposledy zmenené:5. augusta 2015

V hre Sword Art Online Re: Hollow Fragment sa nachádza veľa obsahu, ale bohužiaľ ju drží jej prenosné korene.

Viac informácií Sword Art Online Re: Hollow Fragment Recenzia

Sword Art Online Re: Hollow Fragment

V roku 2013 uviedla spoločnosť Bandai Namco prvú hru založenú na populárnej sérii anime a ľahkých románov Sword Art Online . S názvom Sword Art Online: Infinity Moment , bola vydaná výhradne v Japonsku pre konzolu PlayStation Portable. Pretože to prišlo tak neskoro v priebehu života PSP, Bandai Namco potom o rok neskôr prerobil hru pre PlayStation Vita. Vydanie Vita s názvom Sword Art Online: Hollow Fragment , však nebola len krajšou verziou, pretože obsahovala aj veľa nového obsahu, do ktorého sme si mohli zaboriť zuby.

Prečo sú všetky tieto informácie relevantné? Teraz si môžu vlastníci PlayStation 4 kúpiť Sword Art Online Re: Hollow Fragment , ktorá je ďalšou verziou titulu PlayStation Portable, ktorá vyšla v roku 2013. Povedzte, čo chcete, ale Bandai Namco vie, ako zo svojej série vyťažiť maximum, a vidí, ako sa tej istej hre podarilo dostať na tri výrazne odlišné systémy v rozpätí dvoch rokov. Keďže hra má korene pre PSP, spoločnosť Bandai Namco ju primerane ocenila na 19,99 dolárov. Ale stále stojí za to vyskúšať si systém, ktorý zjavne nebol navrhnutý na hranie?

Hlavná časť Re: Hollow Fragment , ktorý pochádza priamo z titulu PSP Moment nekonečna , sa koná na konci prvého veľkého oblúka z Sword Art Online . Namiesto sledovania kanonického konca nastáva vo vnútri herného sveta závada. To spôsobuje, že hráči musia cestovať cez 25 finálnych úrovní dungeonu, ktoré tvoria svet MMO virtuálnej reality, ktorý je Sword Art Online . Aj keď toto nastavenie môže znieť mätúco pre tých, ktorí nepozerali anime alebo nečítali ľahké romány, všetci fanúšikovia diela Rekiho Kawaharu sa budú okamžite cítiť ako doma.

Keďže sa anime odohráva vo vnútri MMO, hra sa nachádza v ňom Sword Art Online je modelovaný po takýchto hrách. Napriek tomu, že ide o zážitok pre jedného hráča, má v sebe všetky ozdoby hry pre viacerých hráčov. Hráči nájdu na bojisku množstvo hrdinov riadených počítačovou AI, ktorí berú na seba príšery a plnia svoje úlohy. Aj keď sú zvyčajne iba zálievkou, pre hráča sú pripravené odmeny, ak sa rozhodnú pomôcť.

Hlavný priebeh hry vás čaká plnením niekoľkých úloh, ktoré sú smutne všeobecnými úlohami, ako je zhromaždenie 5 predmetov alebo porazenie 10 druhov nepriateľov. Tieto úlohy potom získavajú informácie o hráčovi na nepriateľovi každého poschodia. Títo nepriatelia sú obrovské a náročné zvieratá, ktoré budete musieť poraziť, ak sa chcete dostať na ďalšie poschodie dungeonu a nakoniec dosiahnuť úroveň 100.

Sword Art Online Re: Hollow Fragment obsahuje boj, ktorý rovnako ako štruktúra hry hrá takmer identicky ako MMO. Svoju postavu môžete vybaviť niekoľkými zručnosťami, ktoré po použití prebehnú na ochladeniach. Tie siahajú od útokov, ktoré likvidujú obrovské škody, až po kúzla, ktoré spôsobujú nepriateľom stavové neduhy. Boj je veľmi prispôsobiteľný a na rozdiel od anime môže hráč použiť niekoľko druhov zbraní - nielen duálne meče, ktoré Sword Art Online preslávili.

Je treba prepracovať viac ako 25 poschodí, pričom dokončenie každého z nich trvá asi dve hodiny. Vyhoďte veľmi zdĺhavé dialógové sekvencie, ktoré sú vďaka novému prekladu nepochybne dobre napísané, a máte dosť dlhú skúsenosť. Len veľmi málo hier ponúka toľko obsahu ako Sword Art Online Re: Hollow Fragment robí, nehovoriac o cene rozpočtu 20 dolárov. To znamená, že obsah nie je vždy najzaujímavejší. Ak ste závislí od grindu a milujete bojový systém, môžete prehliadnuť nudné úlohy, ale väčšina bude hru považovať za opakujúcu sa.

Okrem základného cieľa dostať sa cez posledných 25 poschodí môžu hráči navštíviť aj Hollow Area, ktorá bola predstavená v remaku PlayStation Vita. Táto oblasť má okolo 30 hodín ďalšieho obsahu, náročných nepriateľov a ešte viac úloh na splnenie. Všetko je úplne voliteľné, ale to, čo tu je, je nepochybne zábavná.

Nakoniec sa môžete spojiť s ďalšími vlastníkmi domény Re: Hollow Fragment v režime pre viacerých hráčov, ktorý vám umožní prevziať svoju postavu z hlavného režimu a online, aby ste dosiahli úlohy. Aj keď online hranie funguje skvele, treba tiež poznamenať, že tieto ponuky pre viacerých hráčov sa dajú robiť aj sólo. Nebojte sa preto, že vám unikne obsah pre prípad, že by ste sa s hrou nemohli dostať online.

Jedna oblasť, kde Sword Art Online Re: Hollow Fragment’s Prehliadka pôvodu PSP je v jeho vizuále. Na PlayStation Vita to nebola dychberúca hra a hneď to vyzerá zle pre vydanie PlayStation 4. Ani hviezdny umelecký smer nedokáže skryť trápne nekvalitné textúry, vďaka ktorým hra vyzerá skôr ako hra PS2 s vysokým rozlíšením, nie ako niečo, čo bolo určené pre PlayStation 4. Cena rozpočtu rozhodne zmierňuje úder, ale je zrejmé, že Bandai Namco nenavrhol, aby sa dalo hrať na domácej konzole.

Vizuál však nie je jediným nedostatkom hry. Napriek tomu, že je v systéme, ktorý je oveľa výkonnejší, Re: Hollow Fragment trpí niektorými vážnymi problémami so snímkovou frekvenciou. To sa zvyčajne nestáva počas boja, ale skôr v hernom meste, kde si hráči kupujú predmety a komunikujú s inými postavami. Veci sa začnú koktať, keď je na obrazovke príliš veľa postáv, čo je vzhľadom na prenosné korene hry neprijateľné.

Pre tých, ktorí chcú prehliadnuť podobnú grafiku a opakujúci sa dizajn Sword Art Online Re: Hollow Fragment obsahuje úžasné množstvo obsahu. Hodnota nájdená v tomto balíku 19,99 dolárov nemá obdobu, pretože môže baviť hráčov viac ako sto hodín tým, koľko obsahu obsahuje. Navyše, s hodinami dialógov, si fanúšikovia tejto šou nájdu toho, čo sa bude páčiť, pretože sa objavia všetky postavy z anime. To znamená, že ak nemáte vzťah k svetu Sword Art Online , potom určite existujú lepšie RPG, ktoré je potrebné vyskúšať.

Táto recenzia vychádza z verzie PlayStation 4, ktorú sme dostali na kontrolu.