Recenzia: Shrek navždy po preskúmaní
Matt Joseph

3
On25. júna 2010Naposledy zmenené:9. novembra 2013

Shrek Forever After je veľmi priemerná záležitosť, s bláznivým 3D a skutočným nedostatkom smiechu.

Viac informácií Shrek navždy po preskúmaní

Shrek Forever After je poslednou kapitolou veľmi populárnej a známej série Shrek. Podľa môjho názoru už od prvého Shreka šli filmy z kopca. Prvý Shrek bol skvelý a film, ktorý som skutočne miloval. Druhý a tretí Shrekov film boli oveľa menej príjemné, takže som do Shreka navždy nedúfal.

Otázkou zostáva, či boli členovia štábu tejto kedysi milovanej franšízy schopní spojiť sily pre túto poslednú rozlúčku so sériou? Alebo je Shrek Forever After pochovaný v močiari?

americký hororový príbeh, sezóna 1, epizóda 10

Shrek Forever After vidí nášho protagonistu, Shreka, ktorý žije rodinným životom v krajine Far Far Away. Starostlivosť o Fionu a deti je v dnešnej dobe Shrekovou prácou číslo jeden. Shrekova strašidelná zlobrová osobnosť je preč a namiesto toho, aby vystrašil dedinčanov, zistí, že im podpisuje autogramy. S pribúdajúcimi rodinnými povinnosťami a Shrek vidí, že ľudia okolo neho nereagujú rovnako ako predtým, začne túžiť po dňoch, keď sa cítil ako skutočný zlobr.

kde bol Chris Redfield v rezidentnom zlom 2

Vidieť Shreka v tomto zraniteľnom štáte, Rumpelstiltsken, zákerný a prefíkaný tvorca dohôd, využije Shreka a tajne presvedčí zlobra, aby podpísal dohodu. Dohoda umožňuje Shrekovi vrátiť sa do čias, keď bol skutočným zlobrom a jeho dobrodružstvá sa nikdy nestali. Výmenou za to musí Shrek venovať jeden deň svojho detstva Rumpelstiltskenovi, deň, ktorého sa vzdá, je dňom, keď sa narodil. Z tohto dôvodu Shrek technicky nikdy neexistoval a preto sa ocitá v alternatívnej realite Far Far Away, kde je všetko prekrútené. Až tu si Shrek začína uvedomovať, že podpisom tejto dohody urobil strašnú chybu. Tu sa začína naše dobrodružstvo.

Pokiaľ ide o poradie, zatiaľ čo Shrek Forever After nie je ani zďaleka taký dobrý ako originál, užil som si ho viac ako tretí film. Shrek Forever After je ako staré auto, jazdí z neho posledný dych. Séria začína byť unavená. Počas celého filmu vykazuje známky staroby. Dobrá vec, toto je posledný film o Shrekovi, pretože séria je pripravená na koniec.

Snaží sa nás pobaviť a poslať preč s dobrými spomienkami na každého obľúbeného zeleného zlobra, ale nakoniec to ustúpi a zanechá nás sklamaných a ohromených. K frustrácii prispieva aj 3D. Shrek Forever After sa premieta v 3D formáte a ako väčšina 3D filmov, ktoré nedávno vyšli, 3D nerobí pre film absolútne nič. Súčasťou problému je tmavá farebná paleta použitá pre film. Je zrejmé, že to bolo použité na spojenie s temnejším a zlovestnejším pocitom tohto skrúteného alternatívneho vesmíru. Tmavé tóny nechávajú v 3D efektoch len málo želania. Nie je veľa oku vyrážajúcich farebných scén, ktoré by vás oslnili, akoby boli v Avatarovi, a žiadny z 3D efektov skutočne neurobí nič pre vylepšenie filmu.

Tento film bol zjavne stvorený pre fanúšikov. Vstup do tohto filmu bez toho, aby ste videli akékoľvek Shrekove filmy, bude slúžiť len ako služba sebe samému. Vtipné vtipy, ktoré pochopia iba fanúšikovia Shreka, sa objavia všade a všetci fanúšikovia sa objavia v tejto opustenej verzii Far Far Away. Vidíme návrat Perníkového muža, Kocúra, Tri prasiatka atď.

Jedným z dôvodov, prečo Shrek Forever After funguje na určitej úrovni, je predpoklad. Fanúšikovia môžu vidieť svoje obľúbené postavy na známom mieste, ale v alternatívnej realite. Pripomína nedávne reštartovanie Star Treku, je tu istá zákernosť pri sledovaní toho, čo všetko naše obľúbené postavy v tomto alternatívnom pohľade na svet Shreka chystajú.

kedy sa začnú predávať lístky na Avengers

This Is a Nightmare

Film tiež zmenil prevodové stupne tým, že sa zmenil na film pre dospelých. Zo všetkých filmov série Shrek je to určite film zameraný na najmenšie deti. Nehovoriac o tom, že deti to nebude baviť, ale je zrejmé, že spisovatelia Klausner a Lemke dúfajú, že v smiechu zasiahnu tie vyspelejšie vtipné kosti v publiku.

Keď už sme pri smiechu, v Shrekovi navždy nie je veľa. Aj keď sa vám môže stať, že sa budete nahlas smiať na dvoch alebo troch častiach, filmu nie je dosť na prenášanie. Za celý film som sa nahlas zasmial, možno dvakrát, a smiech, ktoré zo mňa film vyvolal, bolo podstatne menej ako rozdelenie strán.

Vtipy, ktoré tu sú, jednoducho nie sú také vtipné ako pri predchádzajúcich záznamoch a cítia sa vynútené. Prostredníctvom humoru môžeme vidieť, že táto franšíza končí. Osol, aj keď je vynikajúcou postavou, môže zostať tak dlho zábavný. Úprimne, koľkokrát použili Pinocchia, ktorý práve klamal, a teraz mu z nosa rástol roubík? Myslím tým veľa vecí, aj keď sú to možno prvýkrát zábavné, neúnavne spisovatelia znova premasírujú, aby vyvolali u divákov smiech.

Okrem núteného smiechu naratív príbehu ustupuje aj svojim roztraseným nohám, keď sa príbeh začal chýliť ku koncu. Pri scénach, ako je tanečná scéna ogre, a pri iných, je viditeľné, že so sériou už skutočne nie je možné nič urobiť. Shrek, aj keď bol kedysi skvelou franšízou, naspieval svoju poslednú pieseň.

Rovnako ako predchádzajúce tri záznamy v sérii, aj Shrek Forever After sa môže pochváliť skvelým soundtrackom. Pri použití známych piesní sa hudba často používa na zosilnenie komického efektu a v tejto súvislosti funguje.

Dabing je veľmi dobrý a nesklame. Všetky postavy sú nabité dôvtipom a osobnosťou a sú všetky sympatické. Samozrejme, ako to už býva, Donkey a Puss (Eddie Murphy a Antonio Banderas) šou ukradnú, ale aj ostatní odvádzajú dobrú prácu. Pridanie Glee’s Jane Lynch a Mad Men’s Jon Hamm pre film veľa nenarobí, ale napriek tomu sú vítané.

sezóna 4, epizóda 11 pre pánov sexu

Keď je všetko povedané a hotové, a keď Shrek naposledy zahučal, film neznamená nič iné ako statočné úsilie vykúpiť slávu zlobrovi, ktorý nám kedysi kradol srdcia. Shrek Forever After nie je nič strašné, nie je to ani zlé, je to iba priemerné. Priemernosť vyvoláva škaredú hlavu takmer v každom aspekte filmu. Je škoda, že sme sa museli takto rozlúčiť, preč sú kúzla a kúzla, ktoré nás chytili za srdce pri prvom, ale všetko sa musí nakoniec skončiť. Aspoň Shrek Forever After bol lepší ako predchádzajúci záznam v sérii. Tešíme sa na nedávno ohlásený spin off.

Shrek navždy po preskúmaní