Recenzia Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux

Recenzia:Recenzia Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux
Jon Hueber

4
On22. mája 2018Naposledy zmenené:22. mája 2018

Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux dáva hráčom ďalšiu šancu zahrať si skvele spracované RPG. Aj keď ste sa rozhodli prepadnúť takmer pred desiatimi rokmi, stále existuje dôvod skočiť späť.

Viac informácií

Prišiel som síce neskoro na celok Megami Tensei franšíza, ktorej súčasťou je aj milovaný Osoba série. Po dohraní niekoľkých hier som zistil, že mi chýbajú niektoré neuveriteľné dobrodružstvá Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux . Remake druhu hry Nintendo DS z roku 2009, Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux je dokonalým vstupným bodom pre nových fanúšikov, aby získali prehľad o tom, ako funguje teraz ikonický systém náboru démonov a ako vďaka mechanizmom prechádzania dungeonom tejto hry patrí toto jedno z lepších RPG na vreckových systémoch Nintendo.

Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux sa odohráva niekedy v blízkej budúcnosti a sleduje príbeh skupiny vojakov, vedcov a prieskumníkov, ktorí majú za úlohu vyšetriť zvláštny jav nad južným pólom. Táto skupina vyzbrojená novými technológiami, vrátane špeciálnych oblekov zvaných Demonicas, infiltruje Schwarzwelt, temný mrak, ktorý obsahuje svoj vlastný záhadný ekosystém, a hneď po skončení netopiera sa všetko pokazí. Vplávajú štyri lode, ale iba jedna prežije neporušená.

Hráč prevezme kontrolu nad jedným z členov skupiny, ktorá prežila, a snaží sa zachrániť ostatných a nakoniec uniknúť z nebezpečného Schwarzwelt neporušeného. V ceste stojí viac ako 300 kreatívne navrhnutých démonov, z ktorých každý má svoje vlastné osobnosti a silné a slabé stránky. O týchto démonoch sa dá presvedčiť, aby sa pridali k vášmu tímu prostredníctvom textových rokovaní, a čoskoro sa stane nájdením a zhromaždením čo najväčšieho množstva hnacou silou príbehu.

Ďalším kľúčovým komponentom hry Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux je plazenie sa v podzemí. Ako Etrian Odyssey Táto franšíza, ktorú vyvinul aj Atlus, mapuje dungeony pri ich skúmaní, bojuje s démonmi a zachraňuje členov posádky, hľadanie potrebných komponentov pre opravy a vylepšenia vozidiel a ďalšie. Pre klasických fanúšikov RPG má táto hra všetko. Bitky sú ťahové a používajú systém nožníc typu papier-papier. Existujú dva hlavné typy démonov, s ktorými sa stretnete: Zákonní alebo Chaotickí, ktorí sa v podstate premieňajú na dobrých a zlých. Hráč a jeho tím démonov môžu dokonca spojiť svoje útoky kvôli väčšiemu poškodeniu alebo buffom, aby pomohli zvrátiť príliv bitvy. Brúsenie je kľúčové, pretože zvyšovanie úrovní a zosilňovanie umožní hráčovi hlbšie preskúmať príbeh hry.

Pretože sa jedná o remake predchádzajúcej hry vo franšíze, Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux prichádza s ďalšími príbehovými prvkami a postavami, ktoré nie sú v pôvodnom názve. To dáva ostrieľaným veteránom dôvod, aby si to vybrali späť a znovu si to všetko prezreli. Vďaka nastaviteľnej obtiažnosti je hrateľný aj pre hráčov všetkých úrovní. A ak to nestačí, existuje niekoľko zakončení na základe rozhodnutí prijatých v priebehu hry.

Graficky Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux sa príliš nelíši od verzie hry z roku 2009, čo je v poriadku, pretože umelecký smer bol špičkový takmer pred 10 rokmi. Obleky Demonica vyzerajú ako kríženec Styxovho pána Robota a darebáka Ultramana. Mnoho návrhov postáv je rozhodne inšpirovaných anime a napĺňa rôzne archetypy pre takúto hru.

Divná cesta Redux má úplné hudobné skóre a dabing v rodnej japončine. Preklad je dobre vykonaný (s niekoľkými ľahkými okamihmi zavalenými do drámy) a rôzne hlasy pomáhajú každej postave dodať jej osobnosť. Rovnako ako väčšina RPG, aj táto hra je náročná na text a expozícia je kľúčom k pochopeniu deja, keď sa v Schwarzwelt budujú hodiny. Doteraz som si dobrodružstvo užil a teším sa na ďalšie a ďalšie hranie, tak ako minulý rok Osoba 5 , Som teraz úplne nasatý a som nútený dohliadať na jeho záver.

Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux je vynikajúcou príležitosťou na vyzdvihnutie hry, ktorá mnohým mohla uniknúť, a konečne vidieť, o čom je rozruch. Zatiaľ čo iné Shin Megami Tensei hry sa konajú v Tokiu alebo v modernejších a mestských prostrediach, Divná cesta Redux dáva hráčom úplne nový svet na preskúmanie, ako aj nové záhady, ktoré majú odhaliť na svojej ceste k splneniu misie za každú cenu. A s novou hlavnou postavou a príbehom, ktorý je potrebné vyriešiť po dokončení hlavného questu, je to hra, ktorá bude v dohľadnej budúcnosti prebývať v mojom Nintendo 3DS. Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux je úžasné dobrodružstvo, ktoré hráčov dovedie na zvláštnu cestu.

Táto recenzia je založená na verzii hry Nintendo 3DS. Kópiu poskytol Atlus.