Recenzia finále Sherlockovej sezóny: Jeho posledný sľub (Sezóna 3, Episode 3)

sherlock0303-02

nový film o netflixe s Will Smith

To sú tí najhorší nepriatelia Sherlock ponúka svoju titulárnu hlavnú postavu, sú tí, ktorí sa nezdajú zápasiť s duševnými schopnosťami nášho hrdinu alebo nemôžu obrátiť svoje sklony proti nemu. Vďaka tomu bol Moriarty taký efektívny zákerák - lepší ako Sherlock v médiách, viac sociopatický, ba ešte svižnejší komoda - smrteľná kombinácia. Charles Augustus Magnussen - mediálny magnát, priateľ predsedu vlády, držiteľ medzinárodného titulu All Secrets a šéf tejto sezóny - je prezentovaný predovšetkým ako amorálny obchodník, taký desivý, pretože vystupuje v priamom rozpore s Moriartym. Tam, kde je Moriarty emotívny, je Magnussen pokojný. Tam, kde je Moriarty kričiac šialený, je Magnussen strašne príčetný. Snažím sa povedať, že Magnussen začína nebezpečne a zhoršuje sa.

Pretože predstavenie záporákov ide Magnussen’s, je viac mrazivé ako väčšina. Vystupuje ako čudák ovládajúci energiu a ako sexuálny predátor, o to horší je z jeho úplne prázdneho výrazu. Od jeho prvej scény so Sherlockom a Watsonom, keď sa stáva doma na Baker Street 221b, vidíme, že nielen že je morálne v úpadku, ale aj to, že sa zdá, že ho Sherlock drží v tichom ohľade a na väčšine prechádzok ho pozná ako svoj zápas. zo života. Stačí povedať, láska a holubica zábava a hry posledná epizóda sú dobre a skutočne preč, až na jednu veselú scénu, v ktorej Sherlock navrhuje uzavrieť manželstvo so svojou nedávnou priateľkou Janine - Magnussenovou PA. To samozrejme končí katastrofou pre všetkých zúčastnených, ale stále je to zábavná scéna. Hlavne sa to všetko sústreďuje na ľudskú chybu, niečo, čo Sherlock chápe ako slabý článok v každom reťazci, ale tiež niečo, čo si Sherlock na konci epizódy prepadne a uvedie tento reťazec udalostí do pohybu. Jedným dychom táto scéna definuje trajektóriu epizódy a strhne všetko, čo pred ňou v sérii bolo, všetko, čo spôsobilo, že prvé dve epizódy boli prakticky odpísané nahnevanými oprávnenými občanmi. Znamená to tiež, že Sherlock v poslednej epizóde prijal jednu z techník Mayfly Man a nadviazal vzťah s niekým osobným personálom, aby k nim získal prístup, čím stieral hranicu medzi hrdinom a zloduchom. Na tomto svete okrem Magnussena nie je nikto skutočne dobrý ani skutočne zlý.

Táto scéna je tiež dôležitá, pretože definuje budúcnosť Mary Watson. Sherlock, ktorý ju objavil v Magnussenovej kancelárii a vyhrážal sa mu zbraňou, vedie k odhaleniu, že je vynikajúcou strelkyňou s tajnou minulosťou a že urobí čokoľvek, vrátane zabitia jedného z najmocnejších mužov a jedného z najnadanejších detektívov vo Veľkej Británii na ochranu jej tajomstva. Ale čo to je? Nedozvieme sa to presne, ale prezradíme, že je to bývalá špiónka, ktorá ukradla svoju identitu ďalšiemu z nedávno zosnulých - inej technike Mayfly Mana - a zrazu urobí z jej postavy viac ako obyčajnú manželku, proti ktorej sa Twitter musí obrátiť. Je to sama o sebe nebezpečná postava a Watsonová si v tomto procese získa dvoch impozantných ochrancov - sociopata a psychopata. Viac o tom neskôr.