Recenzia na srbský film

Recenzia: Recenzia na srbský film
Matt Joseph

4
On12. mája 2011Naposledy zmenené:13. marca 2013

Fantastické výkony oboch hlavných predstaviteľov vytvárajú veľmi silný film. Srbský film je skutočne technickým počinom v každom prípade a hoci nemusí byť pre každého, môžete ho sledovať, ak to dokážete prežiť!

Viac informácií Recenzia na srbský film

Srbský film je jedným z tých filmov, ktoré čoraz viac získavajú povesť vďaka materiálu predmetu. Ľudia ho nazývajú jedným z tých filmov, ktoré si po zhliadnutí želáte odzerať. Hovoria, že je to najbrutálnejší, najnásilnejší a najrušivejší film, aký bol kedy natočený. Pred pozretím ma na to pár ľudí upozornilo. Spýtali sa ma, či som si istý, že sa na to chcem pozerať, pretože akonáhle som to urobil, už nebolo cesty späť. Asi najsilnejším varovaním, ktoré som počul, bolo, že film ‚znásilní moju dušu‘.

S radosťou môžem povedať, že som to riskol a filmu dal hodinky. A aby som bol úprimný, nie je to také zlé, ako to ľudia robili. Určite je to násilné, znepokojujúce, brutálne a určite nie pre najmenších, ale nezabije vás to. V skutočnosti je to skutočne dobre natočený film, ktorý sa nebojí ísť na nejaké tmavé miesta. Nie je pochýb o tom, že ste ako režisér tvrdo jazdili Srdjan Spasojevič nielenže kríži čiary, vytvára nové čiary, limity, ktoré ste si nikdy nepredstavovali, veci, o ktorých ste si nikdy nemysleli, že budú spáchané na celuloid. Ale ak máte hrubú pokožku, možno budete chcieť vyskúšať túto.

Tento film bol okolo na niektorých festivaloch za posledný zhruba rok a už je otvorený na niekoľkých trhoch po celom svete. Teraz však prichádza do Severnej Ameriky a je čas zistiť, či je táto časť sveta na to pripravená. Nepochybne to vystraší a mnohých pobúri, ale neverte všetkému, čo počujete. Srbský film je jedným z najefektívnejších hororov, ktoré sme videli už dlho.

Miloš ( Srdjan Todorovič ) je starnúca pornohviezda. Je legendou v odbore a je známy po celej krajine. Po odchode do dôchodku sa usadil so svojou ženou a synom, ale zdá sa, že má problémy s príjmom. Chce pre svoju rodinu to najlepšie a keď príde záhadná pracovná ponuka, ktorá sľubuje viac peňazí, ako by kedy mohol snívať, vezme ich. Muž menom Vukmir ( Sergej Trifunovic ) je v čele práce, ale nepovie Milošovi presne, čo to zahŕňa. Všetko, čo vie Miloš, je, že bude hrať vo filme nejakého druhu pre Vukmira. Keď sa film začne točiť, Miloš si uvedomuje, že sa zapojil do niečoho veľmi temného a nebezpečného, ​​niečoho oveľa desivejšieho, ako by ktokoľvek mohol dúfať.

Práve tu film udáva svoj hrozivý a temný tón. Dôsledne strašidelný a veľmi pochmúrny film vytvára silnú a náladovú atmosféru, v ktorej ste neustále na hrane. Stimulácia je takmer dokonalá a strašidelné efekty vás držia prilepeného k obrazovke. Je to aberantné a skrútené, ale niečo o filme je také efektívne. Nastávajú skutočné okamihy šoku a niekedy sú úplne pútavé. Je ťažké povedať, že film bol zábavný, pretože jeho téma je dosť dementná, ale je určite dobre spracovaná.

Ako už bolo spomenuté, film sa stáva všeobecne známym svojim námetom. A aj keď to nie je také zlé, ako ľudia tvrdia, je to určite znepokojujúce. Je tu niekoľko vecí, ktoré by ste už nechceli sledovať znova a viac ako niekoľko scén skutočne posúva hranice (niekedy limity, o ktorých som nikdy nevedel, že existujú), ale nie je to niečo, čo by vás prenasledovalo ďalšie dni alebo aby ste sa cítili fyzicky chorý. Je to koniec koncov iba film. Videl som tam všetky predpokladané „znepokojujúce filmy“. Kanibalský holokaust , Troska , Mučeníci , Pľujem na tvoj hrob atď. Srbský film je pravdepodobne temnejšia ako vyššie uvedené tituly, ale ani zďaleka nie tak exploitívna. Má oveľa vážnejší tón, a preto je tiež efektívnejší.

riaditeľ Srdjan Spasojevič tiež robí niečo iné, čo funguje celkom dobre. Publikum a Miloš sa pohybujú rovnakým tempom. Zisťujeme veci zároveň s Milošom. Šok a hrôzu pociťujeme v rovnakom okamihu ako on. Nie sme iba svedkami týchto udalostí, máme pocit, že sme priamo zapojení. Skombinujte to s dokonalou stimuláciou, strašidelnou hudbou a zvukovým dizajnom, nádhernou kinematografiou a brilantnými výkonmi Todoroviča a Trifunovica a získate veľmi pútavý film. Hnacia sila je tu jednoducho mimoriadna a film je fantastickým technickým počinom.

Keď sa film blíži k svojmu záveru, zostupuje do osobného pekla tak trýznivého, tak nevýslovného a tak nepredstaviteľného, ​​že keď sledujeme udalosti, ktoré sa odohrávajú na obrazovke a sú nalepené na našich sedadlách, pýtame sa, či je to, čo vidíme, ešte potrebné a navyše , ako vôbec niekto na tieto veci myslel. Je tu Spasojevič trochu príliš horlivý? Odkusuje viac, ako dokáže žuť? Odpoveď je nie. A to preto, lebo vo filme nikdy nič nevypadne z kontextu. Nikdy sa necíti senzačne ani vykorisťovateľsky. Všetko je podľa príbehu nevyhnutné.

Väčšina ľudí sa nedostane na koniec filmu. Do pekla, väčšina ľudí ani nezačne. Ale ak máte dostatok odvahy, čaká vás niečo veľmi zaujímavé. Je úžasne odvážny a mimoriadne silný, ale je to dobre natočený film, ktorý má pod všetkým skrúteným a bizarným obsahom niekoľko veľmi silných odkazov. Metafory sú skryté všade a čím viac viete o Srbsku a jeho histórii, tým viac film oceníte. Obrázky tu sú z väčšej časti, nie bez zmyslu. Je to zjavne politicky a umelecky nabitý film.

Teraz existuje niekoľko slabých miest. Vývoj postáv nie je dokonalý a určité body deja nie sú nikdy úplne vysvetlené. Skript mohol vynaložiť trochu práce a zdá sa, akoby sa príliš sústredil na násilie a zabudol na niektoré základné zásady písania. Stále to sú len drobné uchopenia v inak dobre spracovanom filme. A naozaj na tom veľa nezáleží, pretože tento film sa zameriava viac na vizuálnu a zvukovú stránku, ako na rozprávanie a zápletku. Je to skôr filmový zážitok.

Srbský film aj naďalej bude dostávať hlášky, akonáhle zasiahne Severnú Ameriku, a nepochybne o nich budete v nasledujúcich týždňoch počuť. Budete počuť varovania, zvážite nutkanie ich nepozerať a spýtate sa, či ste na to pripravení. Aj keď ruší hranice, znova definuje tabu a na plátno pácha nevysloviteľné činy, je to len film. Nezabije vás to, ani vám neublíži. Ak máte dobrý žalúdok, dajte mu hodinky. Môže to byť jediný najničivejší, najtemnejší a najtrýznivejší film, aký si kedy pozriete, ale myslím si, že by si ho mal pozrieť aspoň raz.

Recenzia na srbský film