Recenzie na soľ a oheň

Recenzia: Recenzie na soľ a oheň
David james

4
On6. apríla 2017Naposledy zmenené:6. apríla 2017

Divákov, ktorých Herzog nepozná, táto excentrická a meandrujúca ekologická dráma do veľkej miery zmätie, ale fanúšikovia si tu prídu na svoje.

Viac informácií Recenzie na soľ a oheň

Nie je tu žiadna párty ako strana Wernera Herzoga. Jeho najnovšia, Soľ a oheň , sa cíti ako zmes svojich súčasných starostí - kombinuje filozofickú vulkanológiu ( Do pekla a Stretnutia na konci sveta ), ekologický apokalyptizmus ( Lessons of Darkness ), historicko-kultúrna analýza ( Jaskyňa zabudnutých snov ) a jeho záľuba v tom, že veľmi intenzívni muži vedú veľmi tajuplný dialóg (v podstate všetko, čo kedy urobil).

Príbeh sa zameriava na tím vedcov, ktorí cestujú do Čile, aby poskytli správu o prebiehajúcej ekologickej katastrofe. Sú to profesorka Laura Sommerfeld (Veronica Ferres), doktorka Cavani (Gael Garcia Bernal) a doktor Meier (Volker Michalowski), ktoré sú na misii OSN a očakávajú, že ich po pristátí stretnú vládni úradníci.

scarlett johansson v pomstiteľskom veku ultron

Na ich nešťastie ich však v skutočnosti stretol tím čiernych oblečených polovojenských vojakov, ktorí ich uniesli a odviezli preč do izolovanej vily. Vedie ich Matt Riley (Michael Shannon), generálny riaditeľ tieňového „konzorcia“ - pôvodca katastrofy, ktorú tu majú odhaľovať. Riley sa však ukazuje ako žiadny kdákajúci darebák, ktorý sa nezaoberá zakrývaním toho, čo jeho spoločnosť urobila. Namiesto toho plánuje úplne opačne.

Herzog je známy svojimi výstrednosťami, ale Soľ a oheň je výstredný aj na jeho pomery. Prvým dejstvom je napínavý thriller, v ktorom si vedci postupne uvedomujú nebezpečenstvo, ktoré je v nich obsiahnuté. Potom sa vyvinie do dlhšieho rozhovoru medzi Riley a Laurou, keď sa túlajú po vile a hovoria, že pravda je jedinou dcérou času. Potom prichádza štrajkujúci posledný čin, v ktorom je vedec opustený uprostred soľných plání s dvoma Rileyho mladými slepými synmi a ponechaný na týždeň na prežitie.

Michael Shannon v snímke Soľ a oheň

Je to zámerne zmätený film, dychtivý po prednese miniatúry prednášky o histórii anamorfného umenia, ako aj po diskusii o vyhynutí ľudského druhu. Napriek tomu vo filme existuje známa Herzogova filozofia ľudstva, pretože bezvýznamný organizmus vyskočil na svoju dôležitosť a špirálovite prechádzal cez nezaujatý vesmír.

Herzog nám opakovane ukazuje ľudskosť z pokrivenej perspektívy - niečo, čo sa doslovne uvádza v štúdiách anamorfického umenia. Variácie v tomto vidia ľudské telo ako inkubátor mikroskopického života (čo umožňuje Gael Garcii Bernej dodať transcendentálne herzoggianskú líniu, v mojom zažívacom trakte víria zástupy prvokov!), Ktoré kontrastujú s našimi jazykovými schopnosťami so schopnosťami papagája, alebo len ukazuje ľudí trpaslíkov nekonečnou rozlohou ničoho.

sa chystá ďalší skalný film

To všetko znamená postupné vyváranie ľudského ega - dehydrovaná Laura mrzuto vysvetľuje, že vie, že jej extrémne prostredie ju mení, ale nemôže si byť istá, ako presne. Na konci som mal svoj vlastný výklad - že nekonečné politické, ekonomické a filozofické hádky ohľadne otázok životného prostredia môžu (a mali by) byť založené na neprehliadnuteľnej skutočnosti, že ľudské telá majú biologické požiadavky a naša neschopnosť ich splniť bude mať za následok smrť.

Možno ste už teraz uhádli, že som dosť veľkým fanúšikom Herzogu: mohol by som vo dne i v noci hltať jeho značku doomy nihilizmu. Ale striaslo ma, keď som premýšľal, čo by z toho urobilo nezasvätené publikum (inde to získava hrozné recenzie). Napríklad Riley od Michaela Shannona je priam divný - oveľa cudzejší ako jeho generál Zod, aký kedy bol - hrá sa s nenápadnou jasnosťou, ktorá pôsobí až príšerne roboticky. Neskorý filmový rozpad do bezbrehej bielej farby uzatvára neuveriteľne nepriehľadný a dojímavý finálny záber, ktorý je podľa všetkého predurčený na to, aby si diváci škriabali hlavy.

Neskôr vo filme postavia postavy svoje uši proti slanému púštnemu dnu a začujú vzdialené sopečné dunenie. Je nemožné, aby sa divili, čo majú na mysli: mohli by to byť benevolentné geologické aktivity alebo predzvesť civilizácie končiacej Armageddon. Soľ a oheň je to isté: filmová záhada, ktorá je striedavo fascinujúca a rozčuľujúca. Jednotlivé kilometre sa budú líšiť, ale Werner Herzog je nesmierne môj hovno a táto destilácia jeho myšlienkových pochodov stlačila všetky moje tlačidlá.

Recenzie na soľ a oheň

má johnny depp twitter