Recenzia: Rúfus
Alexander Lowe

2.5
On26. júla 2013Naposledy zmenené:26. júla 2013

Vystúpenie Rory J. Sapera ako Rufusa vytvára pútavý príbeh o vnútorných nepokojoch upíra. Bohužiaľ, takmer všetko ostatné vo filme to zrazí späť k priemernosti.

Viac informácií Rúfus

Rúfus

Upírske príbehy sú v dnešnej dobe takmer úplne hrané. Medzi televíznymi programami a filmami neexistuje zďaleka nedostatok médií o krviprelievačoch, ktoré má divák k dispozícii. Táto sýtosť ale stále neznamená, že tieto príbehy nemôžu byť zábavné, keď sa podaria dobre. Dave Schultz’s Rúfus nie je nič prevratné, pokiaľ ide o upírske filmy, ale stále je spracované zaujímavým spôsobom, plné intríg, tajomstiev a emócii.

Rúfus rozpráva príbeh upíra (Rory Saper), ktorý zostal sám v malom meste, snaží sa zapadnúť a nikomu nedovolí zistiť, o čo ide. Ujme sa ho šerif (David James Elliot) a manželka šerifa (Kelly Rowan) po tom, čo jeho spoločníka na cestách zrazil nákladný automobil. Od tejto chvíle sa začal zaradovať do rodiny, kamarátiť sa s okolím vrátane dievčaťa z okolia (Merritt Patterson), pričom sa neúspešne snaží skryť skutočnosť, že má občas túžbu po krvi.

Film, ktorý je menej násilným akčným filmom a viac štúdiom postáv, sa zameriava na emocionálnu stránku večného života a iba konzumácie krvi a toho, aký vplyv má tento životný štýl na nadviazanie normálnych vzťahov. Opäť to nie je pre žáner nič prevratné, ale postava Rufusa je dobre prepracovaná a mimoriadne dobre sa s ňou hrá Rory J. Saper. Je to jeho príbeh, vďaka ktorému je film zaujímavý, a keby sa na to sústredil celý film, bol by to oveľa príjemnejší film ako skutočný výsledok.

epizóda 18, nové dievča, sezóna 3

V súčasnej podobe sa film pokúša vtesnať príliš veľa menších príbehov do jedného filmu, pričom žiaden z nich nie je ani zďaleka taký zaujímavý ako príbeh Rúfusa. S subplotmi sa narába, akoby išlo o ich vlastné úplné sprisahania, a darebný lovec upírov je vrhaný do obrazu úplne zbytočným spôsobom, až príliš neskoro do deja. Toto doplnenie spôsobí, že film bude mať veľa scén, ktoré by sa dali jednoducho zostrihať, a pôsobiť drasticky príliš dlho. Konflikt nevychádza z toho, či Rufusa chytí niekto mimo mesta, ale z toho, či dokáže nájsť spôsob, ako zapadnúť, a naučiť sa byť spokojný s tým, čím je.

Existuje pokus urobiť z filmu príliš milostný príbeh, keď sa zdá, že Rufusovo hľadanie prijatia je oveľa dôležitejšie ako jeho hľadanie lásky. Väčšina scén medzi Saperom a Pattersonom je príjemná a obe majú na obrazovke kvalitnú chémiu, ale zdá sa, že tento príbeh nikdy skutočne nepôjde kamkoľvek, kam by stálo za to ísť.

Okrem Sapera sa veľká časť hereckých obsadení borí. Je to, akoby sa hrali na predstavu policajta, predstavu matky, ktorá stratila syna, alebo predstavu školského atléta, na rozdiel od skutočných, živých a dýchajúcich postáv. Žiadne z vystúpení nie je otrasne hrozné, ale celkovo nedosahuje úroveň Sapera, a to vyniká.

Príbeh tiež väčšinu času nedáva zmysel. V prvej polovici niet pochýb o tom, že sa s Rufusom niečo deje, a táto záhada je veľmi zaujímavá. Ostatné postavy však nemajú takmer žiadny dôvod na nič, čo robia alebo hovoria. To je v malých dávkach v poriadku, ale keď sa zdá, že každá činnosť je vynútená a bez motivácie, stáva sa to viac mätúcim ako zaujímavým.

Na druhej strane Rufus je jednou z najpútavejších postáv, aké som už dlho videl. Všetko, čo robí, a každá jemnosť Saperovho výkonu naznačuje niečo väčšie. Je ťažké nebyť úplne pohltený jeho činmi. Celkom dobre hrá stoickú postavu, čo je niečo, čo keď sa urobí zle, môže to skončiť neuveriteľne zle. V tomto prípade to tak nie je.

nová nočná mora z filmu Elm Street

To však neznamená, že s postavou nie sú problémy, najmä pokiaľ ide o spôsob jej napísania. Schultzov scenár sa nikdy nehýbe nosom a nikdy sa nezdá, že by príliš drasticky utíchol, ale vyvstáva veľa otázok bez toho, aby na ne niekto odpovedal, a sú tu nezrovnalosti, ktoré odvádzajú pozornosť od zvyšku filmu. Ako napríklad skutočnosť, že pre niekoho, kto sa toľko času snažil skryť, čo v skutočnosti je, Rufus akoby zabudol, že nemal byť nažive počas druhej svetovej vojny. Na začiatku je tiež zrejmé, že mesto kedysi navštívil, ale potenciálna komplikácia nie je nikdy úplne preskúmaná. Aj keď sú to do istej miery nepodstatné veci, odvádzajú pozornosť od filmu ako celku, čo obvykle neznamená kvalitný film.

Malé rozptýlenie stranou, ale Rufusov vnútorný boj robí film zaujímavým, ale príliš málo filmu je zameraného na to. Konflikty, ktoré má s ľuďmi v komunite alebo dokonca s mužom, ktorý sa ho pokúša prenasledovať, mu chýba sústo, ktoré má v silnom vnútornom zmätku. Keby sa na riešenie tejto otázky strávilo oveľa viac filmu, bol by príbeh oveľa zaujímavejší.

V súčasnej podobe Rúfus je zábavná ukážka upírskeho príbehu a je úspešná pri rokovaniach so samotným upírom, predovšetkým vďaka Saperovmu výkonu. Film je, bohužiaľ, príliš nabitý ďalšími menšími príbehmi a je tu príliš veľa vynútených vystúpení, čo je kombinácia, ktorá slúži na zahladenie silnejších prvkov filmu, až kým to celé neskončí jednoducho priemerne.

Rúfus