Recenzia:Tragédia Macbetha

Hodnotené:Martin Carr
hodnotenie:
5
zapnuté14. januára 2022Naposledy zmenené:14. januára 2022

Táto majstrovská adaptácia od Joela Coena predvádza bezchybné výkony na čele s Denzelom Washingtonom v oslnivej forme.

Tragédia Macbetha

S Tragédia Macbetha Táto úhľadná streamovacia služba, ktorá má byť vydaná v piatok na Apple TV Plus, dospela. Existuje nevyslovená úcta, ktorá vkĺzne do rozhovorov, keď ľudia spomenú Shakespeara, ktorý netrpí žiadnymi hlupákmi a nenecháva priestor na vyvracanie. S touto najnovšou adaptáciou majstrovského diela sa tím Apple TV Plus posunul od čerpania oceneného obsahu, ako je Ted Lasso k zosúladeniu s hollywoodskou kráľovskou rodinou. To je krok, vďaka ktorému dominujú oscarovej noci, keďže Denzel Washington, Frances McDormand a niektorí mimoriadne talentovaní hráči vo vedľajšej úlohe rozhýbu klasickú tragédiu.

Pre neznalých Macbeth rozpráva príbeh o zrade páchnucej pomstou. Pretkaná šialenstvom a presiaknutá nadprirodzenom je to monumentálna hra, ktorá sa zaoberá nestriedmosťou tých, ktorí sú pri moci. Washington vdýchne život titulnej úlohe ako polovica silného páru, ktorý upúta pozornosť. McDormand ho dokončuje ako Lady Macbeth, pričom povzbudzuje a napomína manžela s neurčitými plánmi.

Resident Evil 3 prerobiť veľkonočné vajíčka

Ctižiadosť, nárok a zhubná politika tiež zohrávajú úlohu, pretože vražedné sprisahanie prerastá do krvavého atentátu. Táto verzia, ktorú pre plátno upravil režisér Joel Coen, kladie úskoky do popredia a centra, zatiaľ čo jazyk robí ťažkú ​​prácu inde. Všetci ostatní hráči, akokoľvek malé sú ich časti, prinášajú svoju A-hru, možno si uvedomujú kvalitu ľudí okolo nich. Medzitým sa v rámci štruktúry tejto krvavej bájky rieši barbarské mäsiarstvo, vražda novorodencov a šialenstvo.

Monochromatické monolity a pusté vresoviská definujú túto aktualizáciu Macbeth , zatiaľ čo architektonická strohosť a osvetlenie ostré ako britva nedávajú divákom čas na odbočenie. Okrem vplyvov Orsona Wellesa, zjavného v bezchybnom produkčnom dizajne Stefana Dechanta, je čo povedať aj o kinematografii Bruna Delbonnela. Voyeuristický, rušivý, a predsa jemne zarámovaný, na tomto filme nie je nič iné ako uhladené.

Macbeth dokonale spája javisko a plátno a ospevuje povrchnosť svojho divadelného snaženia. Scény vyblednú do čiernej; zvukové kulisy sú zjavné, ale umelosť je pri tejto príležitosti všetkým. Lyrický jazyk dávno strateného veku pretrváva dostatočne dlho na to, aby ho diváci mohli počúvať. Kadencia a intonácia sú kľúčom k týmto verbálnym úspechom a nikdy nepoľavia tak dlho, aby diváci mohli vypnúť.

Či už diváci veria, že Shakespeare bol jedinečný génius, alebo sa pripisujú teórii viacerých autorov, ktorí vytvorili diela, ktoré mu boli pripisované, talent v písaní nemožno poprieť. Macbeth zostáva silnou hrou s dialógom, ktorý pôsobí odvážne aj podľa súčasných štandardov. Témy korupcie v kombinácii s ľudskou slabosťou zasahujú do univerzálnych právd spojených s ľuďmi, ktorí majú privilégium. Washington nie je iný, pokiaľ ide o pochopenie tejto Shakespearovej opory.

Jeho čas na Broadwayi je zrozumiteľne zdokumentovaný, a tak prináša skúsenosti z oboch médií. Jeho povedomie o charaktere a chápanie remesla prináša Macbethovi svetobornú vlastnosť, ktorá dodáva krehkosť, nie silu. Buď poháňaný vymyslenými trikmi, alebo podnecovaný manželskými tlakmi, prináša zložitosť, ktorá všetko pozdvihuje. Podobne Frances McDormand opäť dokazuje, prečo zostáva na obrazovke takou impozantnou silou.

Obvinená, aby sa v plnej sile vyrovnala dominancii Washingtonu, stojí päty po päty s ním a ponúka mu rovnakou mierou nežnosť a útechu spolu so zmenšovaním. Ich vzťah je mocenskou hrou, ktorá existuje vo vnútri aj mimo nej, pričom ich striedavo podporuje aj škodí. Pre niektorých ľudí však môže byť tento dvojhodinový príklad Shakespearovej slovnej hry priveľkým úsilím a nenecháva priestor pre tých, ktorí majú k práci menej než skutočnú lásku. Keď sa v slovách utkajú ich lyrické kúzla a postavy vykúzlia samohovory zo vzduchu, je zrejmé, prečo Coen nakrúca tento film.

Tragédia fotografií Macbethajedenz4
Kliknutím preskočíte
Kliknutím priblížite

Macbeth nemá nič spoločné so zarábaním peňazí, ale skôr s tvorbou umenia. V tomto prípade sa to prekladá do niečoho podstatného, ​​čo tam má učiť, osvietiť a uchvátiť, keď je to možné. Pripomína časy, keď jazyk bol skôr vizuálnym efektom, než len poskytoval most medzi scénami. Shakespeare vytrvá práve z tohto dôvodu, pretože Macbeth vznikla v dobe, kde bol kráľom príbeh a postava. Čas bol podstatný; davy boli neúprosné, a tak dramatici použili každú zbraň vo svojom arzenáli, aby vytvorili niečo nezabudnuteľné.

Toto je čo Tragédia Macbetha ilustruje, oslavuje a podčiarkuje hrubým čiernym fixom. Ide o najčistejšie konanie, navrhnuté tak, aby komunikovalo a osvetľovalo publikum pri hľadaní odpovedí. Či už prostredníctvom vizuálnej a verbálnej obratnosti, alebo telesnosti, z ktorej tuhne krv a počuteľnej androgýnie, táto hra má stále veľa čo naučiť ľudí o sile kinematografie.

Tragédia Macbetha
Najvyššie vyznamenania

piatok 13. hra, legálna bitka