Recenzia: „Belle“ stavia veľkolepú víziu na unavených konvenciách

Recenzia:Belle

Hodnotené:Autumn Wright
hodnotenie:
3
zapnuté14. januára 2022Naposledy zmenené:14. januára 2022

„Belle“ je presvedčivý koncept so skvelým soundtrackom (v japončine aj angličtine), ale ponúka len málo nad rámec ohromujúceho vizuálu. Jeho príbeh je príliš grandióznym isekai dobrodružstvom, ktoré ťažko tápa, keď sa snaží povedať niečo dôležité.

Belle

Upozornenie: Táto recenzia obsahuje spoilery pre Belle .

Belle je štvrtým filmom Studio Chizu odkedy Hosoda a producent Yuichiro Saito opustili Madhouse a spoluzakladali film autorský ateliér v roku 2011. A kým Belle bol teraz mnohokrát opísaný ako anime, ktoré [Hosoda] vždy chcel urobiť Nemôžem si pomôcť, ale mám pocit, že najlepšie časti tohto filmu sú časti, ktoré väčšinou nerobil.

Belle je predstavením, ktoré sa hodí vzhľadom na jeho víziu novej éry masovej komunikácie. In Belle , depresívne dievča z predmestia vstupuje do virtuálneho sveta sociálnych médií U a prostredníctvom svojho spevu sa stáva globálnou superstar. Alebo jej titulárny avatar tak či tak robí, čo nevyzerá ani neznie ako ona. Piesne tiež nie sú úplne jej, ale mimoškolským projektom blízkej priateľky, ktorá sa stáva jej producentkou a manažérkou. Som si istý, že tam sú nápady, ktoré stojí za to preskúmať o autorstve a celebritách, ale Hosoda tam nechodí.

Walking Dead sezóna 3 epizóda 7 Recenzia

Stredobodom záujmu je sociálna skúsenosť U Belle , čo Hosoda rozpráva moja krabica je tematickým pokračovaním jeho filmu z roku 2009 Letné vojny (ktorý sám považuje za pokračovanie Digimon Adventure: Our War Game! ). A je to zvláštne prezieravý film, ktorý bol (prvý) vydaný v tom istom roku, ako Facebook oznámil metaverse – pretože U je virtuálny svet, ale aj alternatívna realita.

Obrázok © 2021 STUDIO CHIZU

U je pohľad, na ktorý sa treba pozerať, a ak ho uvidíte, odporučil by som vám veľkú a veľkú obrazovku. Dizajn navrhol Eric Wong, architekt z Londýna, ktorý si internet predstavuje v troch rozmeroch, ako mesto, kde nie je hore ani dole, ani horizont; Obývané avatarmi, ktorí môžu nadobudnúť tvary a veľkosti neľudí, ktorí vyzerajú, akoby ich každý obliekol Oskar Schlemmer. Má viac spoločného s Čas dobrodružstiev surrealista Lepšia realita ako niečo ako Matrix.

Synergická medzinárodná spolupráca, ktorá dáva U život, je vylepšená s animátorom Disney Jin Kim ( Zmrazené ), ktorý navrhol titulnú postavu. Wongove návrhy a Chizuova 3D animácia sa zhodujú s pozadím írskeho animačného štúdia Tomma Moora a Rossa Stewarta Cartoon Saloon ( Wolfwalkers , Neskoré popoludnie ), ktoré vytvárajú fantastické prostredie v U.

Koncom Belle cítil som sa však neznámy v ich svete a jeho postavách. U sa vždy prikláňa k rozprávaniu, sotva obmedzuje jeho agentov. A trvalo mi niekoľko dní, kým som zaregistroval toto sklamanie a zistil, čo na filme oceňujem. Belle je zachytený medzi žánrami. Informovať, Belle je skutočný kei. Obsahovo je to isekai.

Fortnite 6. týždeň výzvy cheat sheet
Mamoru Hosoda s názvom Bellejedenz5
Kliknutím preskočíte
Kliknutím priblížite

In Proto Anime Strih Historik Stefan Riekeles definuje real-kei ako formu sci-fi anime zahŕňajúcu realistickú konštrukciu možných svetonázorov a presvedčivých vízií budúcich miest a krajiny. Ako také sa zaoberajú architektúrou viac ako veľkolepou fantáziou a snažia sa zachytiť rozsah vznikajúcich svetových megamiest, keď sa stavali. Betónové džungle – nie, dažďové pralesy – ktorých krajina zhmotňovala ideológie.

Real-kei je tiež súčasťou toho, čo urobilo anime globálnym fenoménom, je to kľúčový film, adaptácia filmu Katsuhiro Otomo z roku 1988. Akira . Pozri tiež: Ghost in the Shell , Patlabor . Tieto filmy možno definovať podľa ich kyberpunkových panorám miest z Tokia ( Patlabor: Film ) do Neo Tokia ( Akira ), do Neo-Tokia 3 ( Evanjelium ). A jeho vizionári boli prvými osvojiteľmi 3D animácie. Nikde inde nie je odkaz real-kei evidentnejší ako vo výrobných kvalitách Obnova Evanjelia (ktorý sa skončil v tom istom roku Belle mala premiéru v Japonsku).

je tam film Teen Titans

U zdieľa kvality so skutočnými panorámami miest – Hosoda si predstavuje hierarchiu a status vo virtuálnom prostredí, vývoj sociálneho kapitálu a reklamy, ako je polícia zbavená akéhokoľvek bezpečnostného nároku vo svete bez nedostatku, ktorý vedie ľudí k zločinu – ale Belle sa týmito vecami do značnej miery nezaujíma.

Skôr, U ponúka hlavným postavám to, čo je v podstate mocná fantasy, taká, ktorá fušuje do fantasy trópov a prostredí. Je to isekai, iný alebo iný svet. A v týchto zdanlivo protikladných žánroch je niečo, čo by podľa mňa mohlo zachytiť rozpor, za ktorý sa všetci práve teraz snažíme žiť, keď sa virtuálne stáva reálnejším a tretie priestory sú digitalizované aj privatizované.

Bohužiaľ, U sa skláňa k rozprávaniu. A Belle's príbeh je vždy najmenej zaujímavá časť.

Obrázok © 2021 STUDIO CHIZU

Upozornenie: Spoilery týkajúce sa Belle sprisahanie, ktoré treba nasledovať.

je kapitán zázrakom v koncovke Avengers

Miestami sa zdá, že Hosoda sa jednoducho neobťažuje charakterizáciou. Radšej už fandíš tomu, aby sa chlapec a dievča dali dokopy, pretože toto je rozprávková pastiš a chlapec a dievča sa musia dať dokopy – Hosoda vám nedá žiadny iný dôvod, aby ste si mysleli, že by mali. Nepamätám si ani meno Suzuovej lásky.

Príbeh je tiež prezentovaný nelineárnym spôsobom, ktorý pôsobí ako posúvanie sa späť po časovej osi zoradenej chronologicky, ale s vláknami a komentármi, ktoré sa pohybujú v čase. A ako to už často býva, mala som pocit, že mi niečo chýba. Napríklad zborové dámy majú v Suzuinom živote takú veľkú rolu, ktorá je taká zanedbaná, že ich prítomnosť na obrazovke pôsobí trápne. Prečo sú tieto ženy s týmito stredoškolákmi?

Ešte som ani nehovoril o pláne zneužívania rodičov, ktorý sa objaví v posledných 20 minútach a nejakým spôsobom ohýba oblúk postavy Suzu k záveru. Je to zlé, možno zúrivé. Prestanem na to myslieť.

S tebou, Belle môže byť prezieravým pretvorením skutočného kei pre nový vek, ale nikdy úplne neunikne unaveným konvenciám úcty, ktoré tak zúfalo chce zapadnúť do tejto budúcnosti.

Belle v kinách v USA a Kanade sa uvádza dnes (14. januára). Premieta sa v angličtine aj japončine.