Recenzia: „House of Darkness“ je čistý gotický horor s pridaným kúskom

Recenzia Saban Films: Recenzia: 'House of Darkness' je čistý gotický horor s pridaným kúskom
Martin Carr

3.5

Neil LaBute sa vracia k svojej obľúbenej téme s týmto súčasným pohľadom na klasický kus literatúry.

Preskúmanie:'House of Darkness' is pure gothic horror with added bite

Pre milovníkov bájok pri krbe nie sú žiadne štyri slová desivejšie ako „kedysi“, fráza, ktorá straší Neila LaButeho. Dom temnoty od samého začiatku, čo predznamenáva hrôzy, ktoré prídu.

Zasievajú semená očakávania do každého diváka, ktorý ich počuje, s prísľubom ciest do vzdialených krajín, ktoré strážia mýtické zvieratá a obývajú nevýslovné hrôzy. Miesta, kde majú fikcie pulz a fakty je ťažké nájsť. Ríša, v ktorej sa filmy páčia Dom temnoty revel, kde sú príbehy o úmrtnosti a príbehy o strašidlách o skupinovom znásilnení jedno.

kráľ kopca sa vracia

To je miesto, kde žije Neil LaBute so svojím najnovším filmom, kde tento spisovateľský režisér spája klasickú literatúru so súčasnými témami posilnenia postavenia medzi pohlaviami, pričom použije šablónu zo 70. rokov s poctou Hammer Horror, potom najme podceňovaného Justina Longa a Kate Bosworth, aby im dodali jeho príbeh s pátosom.

Aj keď tento film spočiatku začína ako obojstranný, LaBute je dostatočne dôvtipný na to, aby sa opieral o atmosféru, či už by to mohol byť otvorený oheň, horiace sviečky alebo klišé prvky, ako sú výpadky elektriny a nočné zvuky. Napriek tomu, aj keď tento kúsok preniká gotickým nádychom, diváci sa ocitnú na známej pôde, pretože LaBute sa opäť ponorí do mužskej slabosti.

Justin Long, ktorý, čo je dôležité, zostáva po celý čas bez mena, hrá očarujúceho lotária, ktorý verí, že svoje najnovšie dobytie našiel v Mine (Kate Bosworth). Keď sa však pod rúškom noci sťahujú k hromade jej predkov, čoskoro si uvedomí, že niečo nie je v poriadku. Podmanivý a éterický v jej správaní, jeho skromné ​​rande ho napája viac alkoholom a zároveň sľubuje fyzické pokušenia.

film s Jennifer Aniston a Adamom Sandlerom

Ide o klasický scenár typu mačka a myš, na splnení ktorého obaja herci tvrdo pracujú. Rozhovory o nevere, morálke a manželstve formujú každé stretnutie, zatiaľ čo klasická hororová ikonografia vedie divákov k pôvodu tohto príbehu.

Antes je tiež povzbudený neohláseným príchodom Lucy (Gia Crovatin), sestry Miny, ktorá sa len tak z ničoho nič zhmotní. Lucy, rovnako očarujúca svojou tvárou a chuťou na brutálnu úprimnosť, pomáha svojej sestre zastrčiť túto mužskú hračku pre zábavu do kúta. Akonáhle cent klesne – pre tých, ktorých príliš nerozptyľuje LaButeovo majstrovstvo jazyka – príbeh sa stáva o tom, ako veci uzatvára.

S Justinom Longom využívajúcim jeho aroganciu každého človeka, ktorá sa tak hladko rozplýva v oslabenú viktimizáciu, Dom temnoty zostáva priľnavý po celú dobu. LaBute sa možno hrá v známom pieskovisku, ktoré je obývané alabastrovými nevestami, ktoré sa snažia nasýtiť, ale jeho alegorický zlozvyk sa príliš rýchlo sprísňuje v súvislosti so súčasnými problémami a z tohto strašidelného obojručníka sa stáva niečo so značnou hĺbkou.

Jaskynné enklávy a znepokojujúce hromady odhodených topánok odvádzajú dobrú prácu pri zapĺňaní určitých sekvencií spodným prúdom hrôzy, keď vyčerpaný muž na chvíľu zavrie oči, len aby prebudil zviazané ruky a nohy na starú drevenú stoličku. Nasleduje abstraktná odbočka, ktorá končí pálčivou bolesťou a odštiepenými kosťami, po ktorej nasledujú mučivé výkriky.

Hovoriť o inšpirácii LaButeho najnovšieho filmu by znamenalo prezradiť všetko. Dom temnoty je film, ktorý najlepšie zažijete bez predsudkov. Fanúšikovia tohto scenáristu a režiséra si môžu byť istí, že nepríde k žiadnym sklamaniam, pretože jeho chápanie charakteru, dialógov a štruktúry zostáva nezmenšené a prináša kus práce oveľa štipľavejšie, než by niektorí mohli očakávať, vzhľadom na klišé prostredie.

Pokiaľ ide o výkon, Justin Long potvrdzuje, aký dobrý môže dostať slušný materiál, pričom ponúka jemné a vrstvené zobrazenie niekoho, kto si nezaslúži žiadne sympatie. No jeho ruky stále lipnú na kúsku ľudskosti, bez ohľadu na pochybnejšie rozhodnutia, ktoré by mohol urobiť. Kate Bosworth tiež pridáva Mine nečakané odtiene, nad rámec archetypu pokušiteľky so sklenenými očami, na ktorú osedlá.

Keď sa sieť počas týchto posledných minút stále zatvára, Dom temnoty odhaľuje slabosť, ktorá má viac spoločného s rozpočtom ako s ambíciami, pretože strašné prvky sľubované v celom texte konečne ukazujú svoju ruku. Aj to sa však vracia k pocte Hammer Horror v čase, keď vizuálne efekty ešte nebolo možné považovať za sofistikované nástroje na rozprávanie príbehov.

Tu predstavujú doslovné oslabenie, keď víťazí ženská prefíkanosť a húževnatosť nad nižšími ľudskými inštinktmi. Dom temnoty necháva publikum veľa na zváženie, pretože titulky sa valia a krvavo červené tituly kreslia diskrétny závoj nad touto súčasnou gotickou ponukou.

Recenzia: 'House of Darkness' je čistý gotický horor s pridaným kúskom

je neuveriteľný hromotĺk pre disney +