Recenzia finále sezóny Little Little Liars: A Is For Answer (Sezóna 4, epizóda 24)

roztomilé mrchy

Roztomilé mrchy zatvára závesy štvrtej sezóny s jednou z najintenzívnejších epizód, ale Alison (Sasha Pieterse) pre nás vyplní pár prázdnych miest. A nie je jediná, ktorá má svoj príbeh. Cece Drake (Vanessa Ray) je vo väzbe za vraždu detektíva Wildena, s láskavým dovolením A, a konečne dostane príležitosť povedať jej aj svoju stránku príbehu.

S toľkou históriou nabitou medzi týmito dvoma príbehmi sa fanúšikovia dočkali rozmanitého výbuchu z minulosti. Zapojené sú nielen postavy, ktoré sme nevideli celú sezónu (niektoré už niekoľko sezón), ale niektoré aj v kapacitách, ktoré ste nikdy nevideli prichádzať. Totiž, Noel Kahn (Brant Daugherty), ktorý napriek tomu, že si počas vlády Mony (Janel Parrish) viackrát znepriatelil Klamárov, skutočne pomáhal Ali. Čo si kladie otázku, koľko ľudí vlastne vedelo, že Ali žije?

Aj keď si fanúšikovia budú musieť na prevažnú časť príbehu Cece’s počkať do piatej premiéry sezóny v júni, môžete si byť istí, že obsahuje niekoľko vecí, ktoré Ali vynechal. Zásadným odhalením bude, ako Wilden súvisí s udalosťami. Diváci už vedia, že bol súčasťou Aliho letných plánov, ale keďže Ezra zaujal jeho miesto ako Board Shorts - zjavne prezývaný podľa značky piva, na rozdiel od toho, že má niečo spoločné s mysom - je jeho úloha vo všetkom v najlepšom prípade neostrá. To zahŕňa aj to, čo urobil pre to, aby sa nechal zabiť, pokiaľ nie je skutočne spojené s tajomným mŕtvym dievčaťom, ktoré tak dlho prešlo ako Ali - podľa pitvy bola tehotná. Podľa toho si dovoľte špekulovať.

Samotná epizóda je zmesou nových informácií hlboko zmiešaných s našimi už existujúcimi poznatkami. Existujú scény vystrihnuté, ktoré pravdepodobne poznáte z predchádzajúcich epizód, a ak ste novší divák, vekové rozdiely v postavách sa dajú ľahko zistiť (napr. Ian (Ryan Merriman) s vlasmi oproti Ian s výrazne ustupujúcou vlasovou linkou ). Najväčšie odhalenie však nie je v detailoch, ale v hlavnej udalosti.

Pre koho Aliho mama kryje? Zdá sa nepravdepodobné, že ani v šialenom stave by pani DiLaurentis (Andrea Parker) nenapadlo skontrolovať pulz skôr, ako skočí na zakrývajúcu časť večera. Aj keby išlo o dohľad, zdá sa, že zjavným podozrivým by bol Jason DiLaurentis (Drew Van Acker), napriek tomu k tomuto záveru neprišiel ani Ali, ani Klamári. Je možné, že piati z nich by to nedokázali zistiť, ak by im tento scenár nenapadol v mysli počas prvých piatich minút. Najmä potom, čo sa dozvedeli, že odkedy zistili, že Ali stále žije, Jason sa pohodlne skontroloval v rehabilitačnom zariadení, ktoré neexistovalo. Kto mal okrem Spencera (Troian Bellisario) leto, na ktoré si pamätal, ale nemohol? Čím viac sa príbeh začne spájať, tým viac sa stáva jedinou možnosťou.

Môže byť (mylne, mohla byť) Aliho matka stále, ale určite pomohla mužskému presviedčaniu. Môžeme vylúčiť pána Hastingsa, pretože bol presvedčený, že Spencer bol vinníkom, a snažil sa ju chrániť. Toby (Keegan Allen) už v tom okamihu na časovej osi vyjadril svoju vďačnosť Ali. Ezra (Ian Harding) písal knihu, ktorá odhaľovala pravdu. Ian by neriskoval, že by ktokoľvek iný našiel tieto videá tým, že ju zabije, skôr ako by mal šancu ich získať. Garrett (Yani Gellman) je mŕtvy, takže zjavne ešte stále nikoho terorizuje (aspoň už nie). Zoznam podozrivých, ktorí sa hodia k tejto časti, sa zmenšuje, a pokiaľ v krídlach nebude čakať človek, ktorý po celý čas majstrovsky zostával mimo radaru, je najpravdepodobnejším kandidátom Jason.

Ak je to tak, vyčítate pani DiLaurentisovej, že sa rozhodla chrániť Jasona potom, čo si myslela, že zabil Aliho? Snaží sa posledná pár scén iba on pochovať pravdu, keď už každý vie, že Ali žije? Aký neočakávaný bol podľa vás Ezrov príchod? Prsty skrížili, že jeho ušľachtilé činy neboli márne, a v piatej sezóne ho vidíme na druhej strane.

Dajte nám vedieť, čo ešte dúfate, že nám príde do cesty, keď Roztomilé mrchy sa vracia túto jar!