Recenzia Oxenfree (PS4)

Recenzia: Recenzia Oxenfree (PS4)
Kresťanské právo

3.5
On3. júna 2016Naposledy zmenené:3. júna 2016

Aj keď je hra Oxenfree ľahká na výzvy a hrateľnosť, ponúka bohaté možnosti dialógov a zaujímavý príbeh, ktorý sa odvíja pri viacerých hrách a sleduje nasledujúce postavy, ku ktorým sa dá ľahko pripútať.

Viac informácií Recenzia Oxenfree (PS4)

Bez volov

Príbeh už poznáte: skupina chtivých tínedžerov sa vydáva na párty do opusteného / odľahlého miesta, kým sa na ňu nebudú dívať záhadné sily, sérioví vrahovia alebo každá iná kombinácia týchto troch. Je to vyskúšaný a pravdivý vzorec, ktorý môže ešte dobre vyvolať niekoľko vzrušení, keď sa stane správne, a Bez volov s radosťou dokáže predstaviť pôvodný príbeh, ale nie skôr, ako sa prebrodí svojím spravodlivým podielom herných aj filmových klišé.

Hráči dostanú kontrolu nad Alexou, ktorá začína svoju cestu trajektom s najlepšou kamarátkou Ren na pustý ostrov Edwards, kde sa každoročne koná párty kolegov stredoškolákov. Nový nevlastný brat Jonas je spolu s ním, rovnako ako mrzutá Clarissa a sladká, ale jemná Nona, Ren’s crush. Keď prebieha malá párty, Ren presvedčí Jonasa a Alexa, aby pomocou prenosného rádia naladili podivné vysielanie nachádzajúce sa v strašidelnej neďalekej jaskyni. Je prijímaný strašidelný prenos a dospievajúci sa prebúdzajú na rôznych koncoch ostrova.

Odtiaľ sa záhada začína odhaľovať, keď sa vytvárajú putá, narúša sa dôvera a na ostrove kráčajú nadprirodzené bytosti. Tím za sebou Bez volov Štúdio nočnej školy ponúka absolventov z her Telltale Games a Disney a ich vplyv je ľahké spoznať. Aj keď sa na konci venuje niekoľkým ťažkým témam a rozhovorom, Bez volov je rovnako číry PG-13, aký prichádza, ktorý vychádza ako disneyovka pri hororovom filme z 80. rokov. Dôstojne zrealizovaný príbeh a možnosti dialógu prichádzajú s láskavým dovolením Telltale. Včasné rozhodnutia a rozhovory sa vracajú, aby vám pomohli alebo ublížili rôznymi spôsobmi.

Bez volov

Bohužiaľ je to veľká výzva Bez volov pochádza z rýchleho rozhodovania a snahy udržať všetkých pohromade a nažive, nie z hlavolamov. Účtovaná ako dobrodružná hra, nie je veľa čo robiť, než ísť na rôzne konce malého ostrova, nájsť anomálne prenosy alebo listy a rozprávať sa. Veľa a veľa veľa rozprávania. Najťažšie bude skladačka nájsť správnu rádiovú frekvenciu a ani za to neexistuje žiadny časový limit ani trest.

Bez volov dokáže to však trochu prekonať tým, že odmieta vyplniť hru, ktorá sa spustí okolo štyroch alebo piatich hodín, ak radi prehľadávate ostrov kvôli malému počtu skrytých predmetov. Je trochu ťažké byť frustrovaný nedostatkom hádaniek, keď hra prekvapivo rozpráva svoj príbeh a potom sa zastaví, kým nevyprší svoje privítanie. Možnosti dialógu si však vytvárajú vlastné hádanky, pretože Alex má za úlohu zistiť, ako sa cítia jej priatelia a čo má povedať, aby si ich udržala na svojej strane a dokonca ich udržala pri živote.

Napísal Adam Hines, hlavný spisovateľ dňa Rozprávky z pohraničia (pravdepodobne doposiaľ najlepšia rozprávková hra) je príbeh zaujímavý aj zahmlievajúci. Bez volov je zámerne stiesnený s tým, že dáva príliš veľa preč, ale keď sa kredity valili, zostávalo mi zvedavé, ako sa dopracujem k koncu, ku ktorému som dospel. Na začiatku je tiež predstavená obrovská strata, ktorá, aj keď je konfrontovaná s niekoľkými krátkymi scénami, nezhromažďuje emocionálny úder alebo rozhodovací vplyv, v ktorý som dúfal.

Kde Bez volov čelí najväčšej kritike okrem nedostatku výziev aj zápletka. Je zaujímavé, že rôzne konce, ku ktorým je možné dospieť, niečo z konania odstraňujú. Aj keď koniec, ktorý som dostal, bol s najväčšou pravdepodobnosťou najlepším možným finále, je možné cestou stratiť postavy alebo dokonca prinavrátiť ďalšie, čo vyvoláva viac ako niekoľko logistických otázok. Nie je ľahké prevetrať môj hlavný úder bez odhalenia veľkých spojlerov, ale len vedzte, že použitie časovej manipulácie nie je ku koncu riešené veľmi citlivo.

Jedným z aspektov písania, ktoré Hines pribil, je našťastie dialóg, ktorý môže byť šetriacou milosťou tejto hry. Každá z postáv (okrem Nony) má čo povedať a väčšina je skutočne zaujímavá. Osobnú tragédiu, ktorá prenasleduje Alexa, vychovávajú aj Jonas, Ren a Clarissa, pretože všetci sú ovplyvnení aj svojimi vlastnými spôsobmi. Možnosti dialógu vám umožňujú buď čeliť problému priamo v hneve, smútku, alebo ho úplne poraziť, ak chcete. Aj keď hlasové vyjadrenie nie je celkom tak kvalitné ako Troy Baker, je dostatočne presvedčivé na to, že som sa zo skúsenosti nikdy nedostal. Scenár sa nikdy neprenesie do nepríjemných miléniových rečí, čo uľahčuje vcítenie sa do postáv ako v hrách ako Život je zvláštny .

Bez volov

Dialóg však nie je bez pádov, pretože niektoré technické problémy občas sťažovali výber. Keď sa rozhodnete, čo chcete povedať, Alex niekedy odreže ostatných, kým ich nechá dokončiť svoje vety, a donúti vás, aby ste si vybrali medzi odpoveďou alebo vypočutím všetkých, ale neodpovedaním. Z tohto dôvodu som nakoniec zapol titulky, aby som si mohol pred čítaním prečítať ďalšie slová, ale samotné titulky boli zle preložené a nezobrazujú sa ani pre informačné rozhlasové vysielanie, ktoré sú súčasťou pešej prehliadky ostrova. Nie je to problém, ktorý bežne pre hry mám, ale skutočnosť, že to bolo také nápadné, ho robí dosť veľkým problémom.

Je ťažké zavolať Bez volov zle navrhnutá hra, pretože výtvarné aj zvukové prevedenie je vynikajúce a nezabudnuteľné. Zatiaľ čo kamera je často príliš stiahnutá, aby predviedla postavy, prostredie a svetelné vzory viazané na prenosné rádio sú úplne nádherné a vhodne strašidelné. Navyše je tu vynikajúci soundtrack podporený vynikajúcim zvukovým dizajnom, plný tajuplnej rádiové statiky, hlasov a krásnej hudby.

Mnoho hier bude tvrdiť, že sú určené na viacnásobné prehrávanie, ale na plné využitie Bez volov , hranie novo predstaveného režimu Nová hra + je nevyhnutnosťou. Boli predstavené úplne nové možnosti dialógu, ktoré uznávajú zmysel pre postavy deja vu, a sú k dispozícii úplne nové prieskumy a zakončenia, vďaka ktorým sú následné hry známe, ale plné dostatku čerstvého materiálu, ktorý vás oprávní na niekoľko ďalších pokusov. História ostrova a na oplátku aj príbeh sú zhmotnené o niečo viac, rovnako ako osudy postáv, a keďže som sa k nim tak nakoniec pripojil, nemohol som sa dočkať, až sa okamžite ponorím späť .

Nie je fér kritizovať hru vyvinutú s takou vášňou tak malým tímom, ale Bez volov jednoducho neponúka dostatok herného obsahu na to, aby zaujal kohokoľvek okrem zbožných fanúšikov Telltale alebo najtrpezlivejších hráčov. Zatiaľ čo dialóg slúži na doplnenie niektorých celkom zábavných postáv, príbeh vyžaduje úplné pochopenie viacerých hier, a aj keď to podľa môjho názoru robí titul príjemnejším, niektorí môžu mať s touto hrou problém. Ako už bolo povedané, fanúšikovia tohto typu hier (vrátane mňa) nájdu veľa lásky, pretože im môžu venovať dostatok času na to, aby to všetko objavili a videli viac ako pár bradavíc.

Táto recenzia je založená na kópii hry PlayStation 4, ktorá nám bola poskytnutá na účely kontroly.

Recenzia Oxenfree (PS4)

Aj keď je hra Oxenfree ľahká na výzvy a hrateľnosť, ponúka bohaté možnosti dialógov a zaujímavý príbeh, ktorý sa odvíja pri viacerých hrách, zatiaľ čo sleduje postavy, ku ktorým sa dá ľahko pripojiť.