Recenzia: Obyčajný svetový prehľad
Robert Yaniz ml.

3.5
On15. októbra 2016Naposledy zmenené:15. októbra 2016

Film Obyčajný svet - prvá hlavná úloha Billieho Joe Armstronga zo skupiny Green Day - môže obsahovať konvenčný príbeh, ale ten mu čelí množstvom srdca a solídnymi výkonmi.

Viac informácií Obyčajný svetový prehľad

Obyčajný svet začína flashbackom s predstavením L.E.S. z roku 1995 Skunks, fiktívna rocková kapela, ktorej kedysi šéfoval Perry Miller (Billie Joe Armstrong). Hneď od prvého snímku sú teda diváci presvedčení o tom, že Armstrong - dlhoročný hlavný spevák skupiny Green Day - sa snaží o svoju vlastnú osobnosť a kariéru. V skutočnosti, keď film kontrastuje so svojím úvodom s uvoľnenejším súčasným životom Perryho, je to takmer ako letmý pohľad do alternatívnej reality, v ktorej Armstrongova vlastná skupina čoskoro po vydaní prelomového albumu v roku 1994 vybledla. Dookie namiesto toho, aby sme pokračovali v generovaní prístupov ďalších pár desaťročí.

Napriek tomu, že sa úvod zameral na Perryho hudobné rozkvety, prevažná časť filmu sleduje, ako sa Perry stále prispôsobuje predmestskému životu v New Yorku so svojou manželkou (Selma Blair) a dvoma deťmi (staršie z nich hrá Madisyn Shipman z Nickelodeon’s Hra Shakers ). Hudba z jeho života za posledných 20 rokov takmer vybledla a Perry pracuje v železiarstve, ktoré spolu s bratom (Chris Messina) vedú.

Cíti sa skľúčený svojou rodinou a jedného dňa sa rozhodne, že má dosť každodenného mletia, a spustí improvizovaný nápad usporiadať párty v hoteli Drake. Ako si diváci vedia predstaviť, tento plán nejde tak dobre, ako dúfal Perry. Novodobý zvrat Domáca párty to nie je. Je nám ľúto, fanúšikovia Kid ‘n Play alebo tí, ktorí dúfajú, že Perryho párty - ktorá by mohla fungovať ako alternatívny titul, na to príde - sa vyvinie do zhluku všetkých trapasov v Kocovina trilógia.

Skôr, Obyčajný svet vychádza z toho, čo sa cíti ako verzia krízy v polovici života Deň voľna Ferris Bueller - keby sa Ferrisove plány strašne zhoršili, to je. Od jeho zlomyseľných bývalých spoluhráčov - vedených obzvlášť vzrušujúcim Fredom Armisenom - až po úlohu Judy Greerovej ako Perryho vlastnej, ktorá sa dostala preč, je film skutočne skúmaním Perryho snahy o zosúladenie obrazu toho, ako sa kedysi videl s mužom, ktorého sa stalo o toľko rokov neskôr.

Obyčajný svet je v podstate príbehom 40 rokov, ktorý si myslel, že ich život pôjde jednou cestou, ale ktorý namiesto toho skončil niekde na nepoznanie. V súlade s dnešnou kultúrou posadnutou nostalgiou sa zdá, že tento sentiment obchádza indický filmový okruh, pretože bratia Duplassovci sa nedávno zaoberali podobnými témami v Blue Jay .

Billie Joe Armstrong a Selma Blair vo filme Obyčajný svet

Pokiaľ ide o Armstronga, nemusí to byť zjavenie, ale darí sa mu zabrániť tomu, aby sa jeho postava muža a dieťaťa zmenila na nepríjemný a dráždivý neporiadok. To je trik, ktorý Adam Sandler stále neprišiel na to po viac ako 20 rokoch ako headliner úspešných komédií na veľkej obrazovke. Armstrong, ktorý je nastavený väčšinou ako priamy muž, prináša Perrymu dostatok príjemnej povahy, aby udržal publikum na svojej strane po celú dobu Obyčajný svet , aj keď sú jeho údajne dospelé rozhodnutia hlúpo nedomyslené. Spisovateľ / režisér Lee Kirk - ktorého jediným predchádzajúcim autorským kreditom je romantická komédia / dráma z roku 2012 Obrovský mechanický muž - predstavuje postavu ako dobre mienenú, ale lhostejnú a podčiarkuje Perryho vlastný neusporiadaný stav.

Hudba, ako by fanúšikovia skupiny Green Day mohli očakávať, je výnimočná, aj keď Armstrong do filmu prispieva iba dvojicou originálnych piesní. Devil’s Kind zachytáva punkové korene kapely skutočne roztopašným spôsobom, ale skutočný standout predstavuje samotný Ordinary World. Titulná skladba filmu je uvedená na nedávnom albume Green Day Revolučné rádio , a je to vyzlečená záležitosť, ktorá sa vyznačuje niečím viac ako len špičkovým vokálom Armstronga a akustickou gitarou. Pieseň vyfarbená pocitom melanchólie, ktorá sa hodí na Perryho vlastnú cestu, dokonca nesie mimoriadne emotívnu scénu, ktorá zdôrazňuje, ako skutočne je táto postava stratená a ako zúfalo túži po dobrom dni.

Hoci Obyčajný svet zasiahne množstvo známych rytmov príbehu, zdá sa, že za materiálom bije skutočné srdce, čo umožňuje Armstrongovi a jeho spoluhráčom maximalizovať emocionálny dopad, ktorý má. Film sa, našťastie, nerozhodol pre svoj pôvodný názov Geezer . Aj keď rozhodnutie o retitle mohlo mať skôr spoločné so silou rovnomennej piesne, Obyčajný svet je oveľa lepšou reflexiou príbehu, ktorý sa Kirk snaží vypovedať, a vďaka spojenému úsiliu všetkých zúčastnených zostáva film po celý svoj svižný 86-minútový čas pekne pútavý a má oveľa väčší význam, ako by niektorí diváci mohli na konci očakávať .

Obyčajný svetový prehľad