New Girl Review: The Box (Sezóna 3, Epizóda 5)

NewGirl-Ep305_TheBox-Sc3_00176-525x350

Nickove financie nikdy neboli jeho silnou stránkou, ale aké zlé to môže byť v skutočnosti? Žije v krásnom loftovom byte v Los Angeles, oblieka sa prosto, ale štýlovo a zdá sa, že nemá problémy sa o seba postarať. Iste, jeho auto je vrak, ale okrem toho je v podstate v poriadku, však? No nie, pretože v tejto epizóde sa stretávame s rovnomennou škatuľkou.

Tento týždeň epizóda rozhodne nie je najlepšia Nové dievča , nie zďaleka. V skutočnosti, ak nie pre niektoré vybrané momenty (väčšinou Schmidt, ako obvykle), bolo by to sakra celkom zabudnuteľné. Príde to tiež v čudnom okamihu sezóny, asi štvrtine. Viem, že nie každá epizóda môže úplne zmeniť hru, ale všetky dôležité body deja, ktoré vidíme, sú príliš ďaleko od finále sezóny mať akýkoľvek všeobecný význam. Šliapeme vodu tento týždeň.

Nick dostane dedičstvo po svojom otcovi, ktorý zomrel v minulej sezóne. Táto epizóda, Chicago, by si mohla spomenúť na svoju veselú scénu, v ktorej Jess, Schmidt a Winston vyjadrujú sústrasť Nickovi so škrípavými héliovými hlasmi po vdýchnutí vecí z niektorých balónov. Každopádne zástupca z pozostalosti Walta Millera odhodí 8 000 dolárov v neoznačenom hnedom papierovom vrecku (potom okamžite utečie), ktoré Nick ďalej vyhodí.

Uprostred toho všetkého Jess objaví Nickovu skrinku, kde uchováva to, čo nazýva haraburdu, ale to, čo by ste vy alebo ja (a Jess) nazvali zmenky. Nezaplatené pokuty za parkovanie, veľa posledných oznámení, rôzne listiny pre rôzne autá, korporácie , dokonca aj vysvedčenie plavčíka. Všetky veci, ktoré Nick skrýva pred svetom dospelých. Jess navrhuje, aby svojím dedičstvom splatil časť svojho dlhu, alebo si dokonca otvoril bankový účet, na ktorý Nick odletí.

Toto je nový vývoj pre Nicka. Rozumiem tomu, že The Box je relatívne malá epizóda, ale po progresii emočnej zrelosti, ktorú Nick prejavoval v priebehu niekoľkých posledných epizód, úplná regresia správania ešte horšia, ako bola jeho predchádzajúca podoba, celkom neplatí. Ani jeho drastický obrat v postoji na konci, ani Jessova náhla rebélia.

Myslím, že The Box hovorí, že vzťah je o hľadaní kompromisu, ale keď je do toho zapojený Nick, ten stred bude stále takpovediac ďaleko od stredu. To, že Jess urobí vôbec nejaký ústupok Nickovmu úplnému šialenstvu, je prekvapujúce vzhľadom na jej násilnú reakciu na Schmidta, keď bolo odhalené jeho cudzoložstvo, alebo dokonca na jej hrozbu pre Winstona, keď sa ju pokúša vydierať - čo by som ja osobne ani nevydával, viac vrátenie peňazí, ktoré dlhuje.

Predpokladám, že by ste mohli tvrdiť, že je do Nicka zamilovaná, a preto je zaujatá tým, ako s ním zaobchádza, ale to ju predtým nikdy netrápilo. Celá premisa mi pripadala falošná a mimo kroku so zvyškom toho, čo vieme o zúčastnených postavách. Vieme, že Nick je zlý na peniazoch, ale bez súdnych exekútorov alebo súdnych príkazov nebolo žiadne nebezpečenstvo. Žiadne ohrozenie. Tak prečo by ma to malo zaujímať? Nechajte škaredých mužov zatĺcť dvere do podkrovia. Nechajte si veci Schmidta, Winstona alebo Jess odviezť repo chlapmi. Nenechajte nás len vo vákuu ohrozenia, pretože ak je správa len Nickova hrozná s peniazmi! No dobre !, to jednoducho nie je dosť dobré. Nehovorím, že by mu autori mali dať problém s heroínom alebo bezdomovectvo, iba niečo dramatickejšie a emocionálnejšie uspokojujúce.