Recenzia Neon Demon

Recenzia: Recenzia Neon Demon

2.5
On20. júna 2016Naposledy zmenené:23. júna 2016

Je škoda, že tak krásny film hovorí tak málo, dokonca aj na štandardy Nicolasa Windinga Refna.

Viac informácií Recenzia Neon Demon

The-Neon-Demon-3

Moja, to by bola lahôdka, keby som strávil čo i len päť nanosekúnd v mysli Nicolasa Windinga Refna. Neónové blesky, mrzuté mučenie, kanibalistický nymfomanky bozkávajúce mŕtvoly - Refnov štýl kombinuje zlovestnú špinavosť s nóbl pop-art zameraným na klub, ktorý žiari žiarivým, sadistickým odtieňom. Všetci sme to vedeli Neónový démon ponorili by ste Los Angelesskú modelingovú scénu do mŕtvolne sexy chuti vojny medzi psami a jedlami, ale s takým malým rozprávaním? Aj pre Refn? Nechápte ma zle, je pánom štýlu nad substanciou - a to vychádza z Len Boh odpúšťa apológ - napriek tomu jeho posledné dielo vychádza ako egoisticky úzkoprsé.

Ak si chcete pripomenúť, aká dôležitá je tá celá podstata, tu je dokonalý príklad.

vydáva sa oliver a blaženosť

Elle Fanning hrá Refnovu múzu, nie celkom legálnu stredozápadnú krásku so snami stať sa kráľovskou modelkou. Hneď ako dorazí do mesta, Fanningova vláčna dračica zaujme dizajnérov, fotografov aj kolegov - ale nie všetka pozornosť je dobrá pozornosť. Zatiaľ čo vizážistka (Ruby, hráJena Malone)kladie svoje vášnivé túžby na Jesseho, dvoch súperiacich lávkach (Bella Heathcote je Gigi,Abbey Lee ako Sarah) sú ohrozené vôňou čerstvej krvi. Čím viac Jesse získa uznania, tým viac na ňu najmenej obľúbení fanúšikovia hľadia žiarlivými, pomstychtivými očami. Márnosť, sláva, nesmrteľnosť celebrity - každý deň Jesse približuje k tomu, aby mal všetko. Bohužiaľ, LA má povesť ľudí, ktorí ich rozžuvajú a vypľúvajú ako jednodňová sekaná ...

Refn sa nikdy nevyhýbal sociálnym problémom, čo by mohlo podnietiť jeho spoluprácu na scenároch so spisovateľkami Mary Laws a Polly Stenham. Spolu trio bojuje za obsadenie vedené prevažne ženami (okrem niekoľkých vedľajších postáv pridaných pre mužské korenie).Alessandro Nivola zdôrazňuje dôležitosť fyzického vzhľadu, zatiaľ čoKeanu Reeves (strašidelný majiteľ motela lolita-lovin ‘) aDesmond Harrington (fotograf prekračujúci hranice) presadzuje scestné posadnutosti - ale to je tak všetko. Refnove zámery tvrdia, ako môžu byť ženy rovnako skazené, skrútené a silné ako ich mužské náprotivky, napriek tomu nemožno poprieť, že Jesse je Ruby oglovaná rovnako perverzne ako mužská postava. Boh žehnaj dráždivú fixáciu Jeny Maloneovej, ale prostredníctvom lesbického switcheroo sa neuvádza nič.

Tam sa páči skutočný problém s Neónový démon - je to film, od ktorého by ste čakali, že sa budete preháňať hodiny potom, ale nestojí za nič, čo by stálo za to stráviť. Refnove príbehy sú vždy až na druhom mieste kinematografie, ale filmy ako Bronson , Šoférovať a Iba Boh Odpúšťa jemne vyvážiť zápletku a umenie ako klaun, ktorý sa krúti okolo (väčšinou). Obrázky sa zvyčajne spájajú do postupujúcej rozprávky, ale v Neónový démon , hrubo prevažujú nad príbehom, ktorý je predvídateľný, nevýrazný a oveľa menej drzý, ako by si Refn myslel.

ktorí všetci zomreli na kráčajúcich mŕtvych včera v noci

Postavy v podstate žmurkajú na kameru, keď sa stane niečo ohromujúce (Maloneovej neustále dráždenie, že MÔŽE byť ako Jesse, keď je ich romantická scéna príliš dlhá), rovnako ako sa Jessein kultový vzostup javí okázalo uponáhľaný. Tempo, akým Jesse dosahuje slávu, raketovo kráča vpred neuveriteľnou rýchlosťou a zabúda na budovanie postavy, ktorá márne a drzé vyrastie už za pár dní. Honosné obrázky a svetelné filtre hovoria hlasnejšie ako samotné postavy, ktorým chýba popredná prítomnosť, ktorou sa môžu pochváliť Ryan Gosling, Tom Hardy, Kristin Scott Thomas a ďalší spolupracovníci Refn.

Tonálne je každá scéna podpečená. Nasýtený, krásny a ohromujúco skórovaný (Cliff Martinez mieša synteticky povrchné popové tóny s rytmom v štýle porno-thrilleru), Neónový démon hrá sa s vizuálmi na úrovni, ktorú mnohí iní režiséri jednoducho nedokážu pochopiť - stále sú to však zúfalo prázdne obrázky.

James a obrovská broskyňa naživo

Predstavte si, že ste uvarili guláš a ochutnali ho na polceste. Žiadna zo surovín sa ešte poriadne nezmiešala a sami sa ocitnete pri žuvaní výrazne odlišných chutí, ako je surová cibuľa, vláknité mäso a tvrdá mrkva (to isté sa dá povedať aj o Refnových scénach). Pridajte k tomu návrh, od ktorého si Refn POVAŽUJE TĚŽKOJonathan Glazer’s Pod kožou , a sklamanie sa potápa pri každom výdatne farebnom fotografovaní.

Najlepšie to vystihuje porovnanie duseného mäsa do polovice Neónový démon pitevne pozoruhodné, ale žiarivo chaotický - a úžasne plochý - ako celok. Fialové svetlá nasýtia honosné podzemné nočné kluby, zatiaľ čo nahá žena stojí v strede pulzujúceho červeného tanečného parketu a blyští v rytme Martinezovej čisto sexuálnej orchestrácie. Prázdne, biele plátna sa zmenia na čierne tône zhýralosti, ktoré podsvietia Jesseho brutálny vývoj v niekoho, kto vystúpi z toho, že vie, že ju muži chcú spať, a ženy ňou chcú byť. Toto - v Refnovom prekrútenom spôsobe - sa ožení s toľkými nastaveniami, ktoré znamenali odštiepiť Jesseho nevinu, napriek tomu je to všetko stále zakomponované úplným nedostatkom charakteru.

Červená farba - použitá na vyjadrenie pomalého poškodenia Fanningovej slečny - prchne ako démonský pohľad, zatiaľ čo biela a modrá farba znamenajú čistotu, ktorá sa pomaly a deštruktívne vyhasína. Znie to povedome? Je to rovnaké filtrovanie, aké používa Refn na zobrazenie agresie Goslinga Len Boh odpúšťa.

Už sme si zvykli na Refnovu temperamentnú brilantnú brilantnosť v priebehu rokov, ale nikdy nevytvoril tento príbeh, ktorý by chýbal. Tento hlas. Ach, svet modeliek je chorý, urážlivý a zvrátený? Nehovoríš! Je to, akoby sa spoločnosť Refn chopila tohto väčšieho, monumentálneho významu, avšak zhromažďuje len ten najplytší komerčný parfum, aký si môžete predstaviť. Refn vždy posúval hranice minimalistického rozprávania, ale Neónový démon je zatiaľ jeho najtenší pokus - niečo, čo tento štýl jednoducho nedokáže vynahradiť.

Hovorí sa, že do tejto recenzie mám asi 900 slov (ďakujem, že ste zostali pri mne!) A vystúpenia, ktoré som spomínal, som sotva spomenul - pretože tu skutočne nie je nič pozoruhodné. Elle Fanning je fantastická herečka, ale zvláštna nerovnováha jej postavy podkopáva to, čo mohlo byť prepadnutím postavy takmer ako u nej. Z dobroty na zjedenie človeka prejde za pár sekúnd a bez prirodzeného vývoja.

Všetci tu (Heathcote, Malone, Lee, Fanning) konajú presne tak, ako by sme si predstavovali, že šteklivé narcistické modely môžu pôsobiť v priemyselnej satire, až na to, že Refn príliš pohodlne strieľa. Nič sa nezhoduje. Iste, Keanu Reeves sa strieda so zložito praštěnou žánrovou rolou a Alessandro Nivola nachádza charizmu, aj keď je jeho asinská postava vytrhnutá z najočividnejších predpokladov - žiadny herec však nešokuje ani nesklame.

filmy na netflixe ako 50 odtieňov sivej

Je tu jedna scéna, ktorá zhŕňa Neónový démon perfektne, keď postava Keanu Reevesa skočí za dvere do Fanningovho bytu. Fanning, postihnutá strachom, schmatla Reevesa, pretože videla niekoho - alebo niečo - vo svojej izbe. Reeves sa posmieva, ale ide sa hrať na hrdinu (so svojím pomocníkom, Mikeym). Dvere sa nehýbú, a tak ich Reeves nakopne, aby našiel leva (alebo inú veľkú mačku) poskakovať po miestnosti. Áno, viete - tí otravní losí horskí levi, ktorí prichádzajú do vašej motelovej izby, keď sú posuvné dvere otvorené. V tom okamihu vás zaujme iba situácia (mačky sú mytologicky ženské a Refn na tento symbol odkazuje), zaskočené africkým kráľom, ktorý by nemal patriť - ale akonáhle scéna skončí, okamih pominie a nikdy znovu odkazované. Scéna uviaznutá v čase, bez spojovacieho významu a účelu (vzhľadom na zväčšenie).

Neónový démon má pocit, že Refn je vo svojej najmasovejšej masturbácii a hladí myšlienku, ktorá je oveľa zaujímavejšia ako vyrobený produkt. Existuje dôvera, ale aj nesmierne laxný význam, ktorý je viac zastaraný ako revolučný. Ak vezmeme do úvahy finále, do ktorého sa režisér pomaly stavia, jedná sa o film, o ktorom by sme mali diskutovať s oveľa väčšou vášňou - nie vlažným zmätkom a nešťastným pocitom, prečo sa práve stalo - nie čo.

Recenzia Neon Demon