Metro: Last Light Review

Recenzia: Metro posledné svetlo
Chaz Neeler

3.5
On18. mája 2013Naposledy zmenené:15. augusta 2014

Aj keď na svojich predchodcov nadväzuje niekoľkými pôsobivými spôsobmi, Metro: Last Light má tendenciu zabúdať na to, vďaka čomu bolo na začiatku také skvelé. Zostáva nám skutočne skvelá hra, ktorá nedosahuje svoj skutočný potenciál.

záchvatové sledovanie oranžovej je nová čierna
Viac informácií Metro posledné svetlo

metrolastlightrv

Existuje niekoľko podobných hier Metro série vonku, a to je úprimne škoda. Pôvodné, Metro: 2033 , sa odtrhol od masy, keď sa jeho vývojár vyhýbal myšlienke, že FPS nemusí byť nič iné ako bullet porno, a potom nás vtiahol do nepríjemného sveta s vynikajúcou úrovňou ponorenia. Metro posledné svetlo sa pokúsil tento vzorec vylepšiť, a hoci tak jeho tím urobil niektorými kľúčovými spôsobmi, zdá sa, že stratili prehľad o tom, čo sa dosiahlo Metro na začiatok tak super. To, čo zostane, je skvelá hra sama o sebe, ale nemusí to byť to, s čím ľudia očakávajú, že si sadnú.

Na úvod by som chcel citovať jedného zo svojich idolov, Randyho Pauscha. Keď je v miestnosti slon, predstavte ich. Metro 2033 Vďačil za svoju malú časť úspechu svojmu jedinečnému režimu Ranger Mode a vydavateľ Deep Silver sa rozhodol nezahrnúť ho do hlavného vydania a namiesto toho ho ponúknuť ako DLC v hodnote 5 dolárov. Spoločnosť Deep Silver vydala vyhlásenie, v ktorom uviedla, že ak by mali vydavateľstvo na starosti od začiatku, nebolo by to tak, ale v dnešnom stave sú im zviazané ruky.

Bez ohľadu na to, či toto vysvetlenie prijímate alebo nie, je diskutabilné, je však potrebné sa ním zaoberať. Ranger Mode je spôsob, akým sa hra mala hrať, takže hranie bez toho, aby ste sa cítili ako v mierne oslabenej hre. Nejde o nijaký rozsiahly problém a za päť dolárov ťažko zlomí vašu banku, ale je to niečo, čo ma ako fanúšika originálu rozčúlilo. A keďže tento režim nebol pri uvedení na trh súčasťou hry, rozhodli sme sa založiť túto recenziu na základnej hre v jej súčasnej podobe.

Metro posledné svetlo zdvihne priamo kde Metro 2033 vynechaný príbeh múdry. Hra sa otvára tým, že hráči si zopakujú svoju úlohu Artyoma, keď je vyslaný na povrch pri hľadaní jediného prežívajúceho Temného. Odtiaľ budete musieť prechádzať neuveriteľne nepriateľským svetom zrelým nielen strašne zmutovanými príšerami, ale aj stále prítomnou hrozbou vojny zo strany Ríše a Červených, keď sa snažia vyhladiť Polis.

Fanúšikovia Metro 2033 bude nadšený, keď vie, že chladná atmosféra bola znovu sakra dokonale vytvorená. Počas niekoľkých výskytov, keď sa ocitnete v okolí civilizácie, budete počuť rozhovory, v ktorých diskutujete o tom, aký bezútešný je ich život, keď plačú do svojej hubovej polievky. Prerážanie cez mŕtvoly v nádeji, že na povrchu nájdem nepoužitý vzduchový filter pre moju plynovú masku, zatiaľ čo som sa ticho modlil, aby ma nespočetné množstvo zvierat nevidelo, ma nikdy nedokázalo udržať na okraji svojho sedadla. A keď som sa ocitol v plazení opustenými tunelmi metra, pocítil som ohromujúci pocit samoty. Veľmi málo médií sprostredkuje svoju atmosféru tak dobre a je skoro na to, aby ste si hru zahrali, len aby ste to zažili sami.

Metro Last Light 4

Aby toho nebolo málo, hra presne vie, aký typ atmosféry vytvára, a tiež to, ako ju použiť proti vám. V Metro 2033 , systém klaustrofobických tunelov bol zďaleka najväčším nebezpečenstvom, zatiaľ čo v Posledné svetlo nikdy sa nikdy nemôžete skutočne bezpečne cítiť kdekoľvek. Povrch nesie predovšetkým svoju vlastnú hrôzu, pretože som sa cítil úplne odhalený a zraniteľný od chvíle, keď som dal topánky na zem, až kým som nebol schopný opäť ustúpiť pod zem. Kým som všade okolo seba videl zvyšky spoločnosti, tento svet teraz patril obludám, ktoré ma obklopovali a bol som cudzincom.

Metro posledné svetlo by mal slúžiť ako maják v bezútešnom svete klišé FPS. Úplne chápem, prečo vývojári prispôsobili Ak to nie je rozbité, neopravujte to mentalitou, ale začína to byť hrané. Metro si kladie za cieľ úplne vás ponoriť do pohľadu z pohľadu prvej osoby, na rozdiel od toho, že ho môžete jednoducho vidieť ako HUD na prezeranie svojej zbrane. Batériu vám vybijú batérie, zvyčajne tiež v úplne najhoršom okamihu, a jediný spôsob, ako ju získať späť do siete, je zastrčiť si zbraň a ručne ju nabiť. Keď bojujete s bastardizovanými verziami lesných tvorov na povrchu, gore vám zasiahne plynovú masku a budete si ho musieť sami otrieť, ak máte nádej, že uvidíte, čo príde. Aj keď môžete prostredníctvom hodiniek sledovať, koľko máte čistého vzduchu, je sakra nemožné ho počas prestrelky sledovať, takže jediné varovanie, ktoré sa chystáte začať dusiť, je tiché pípnutie 60 sekundové varovanie. Všetko sú to samé o sebe malé body, ale v kombinácii vytvárajú ponorenie, ktoré takmer nemá obdoby.

Metro Last Light 2

Bohužiaľ, zatiaľ čo Metro posledné svetlo Zdá sa, že nadviazal na svojho predchodcu, nakoniec stratil prehľad o niektorých veciach, vďaka ktorým bola hra na prvom mieste skvelá. Boj bol kompletne prepracovaný a hoci je sám o sebe rozhodne pevný, môže byť ťažké cítiť sa skutočne vystrašený, ak som certifikovaný výtržník schopný sám vybojovať celé armády. Guľky a vzduchové filtre boli hojnejšie, ako som si pamätal, a tiché zbrane sú nebezpečne premožené. Netrvalo dlho a mal som tichú brokovnicu a mohol som vytiahnuť členov ríše bez toho, aby vedeli, že som tam. Zvýšenie obtiažnosti by určite trochu zmenilo šance a použitie Ranger Mode môže pomôcť uviesť do života ešte tú paranoiu, ale v súčasnej podobe neexistoval skutočný stimul neskúšať agresívny prístup. Aspoň na PC verzii si myslím, že niektorí špecializovaní modderi to v blízkej budúcnosti napravia, ak nič iné.

Samotná zápletka je tiež dosť slabá. Toto pokračovanie sa pokúsilo prejsť tenkou hranicou medzi nadprirodzenou akčnou a hororovou hrou a strhujúcim zápasom politických šachov, ale nikdy nešlo dostatočne ďaleko v oboch smeroch, aby sa cítilo skutočne upresnené. Pre oboch to malo niekoľko fantastických momentov, ale na konci môjho 10-hodinového hrania som nemal pocit, že by som mal dosť toho, aby som skutočne vedel, čo sa mi hra snaží povedať.

Prvá tretina hry zahŕňa trochu viac držania, ako by som si tiež želal. Aj keď chápem, že pri moderných hrách je to nevyhnutnosť na to, aby sa aklimatizovali na mechaniku a naučili ich, ako to funguje, jednoducho sa zdalo, že to trvalo o niečo dlhšie ako obvykle. Pridajte misie, ktoré sa zdali lineárnejšie ako obvykle, a ktoré sa niekedy cítia extrémne krátke, a niekedy bolo cítiť, že som viac ako prenasledoval mrkvu na palici, než som dokončil niečo zásadné. Toto je veľmi nepodstatné a možno s tým budem veľmi dobre sám, ale zaujímalo by ma, či si ostatní ľudia vzali rovnaký pocit.

Metro Last Light 5

Existuje aj niekoľko technických problémov, ktoré bolo možné vyriešiť. Hra vyzerá fantasticky, ale musel som prekonať niekoľko problémov so snímkovou frekvenciou. O to šokujúcejšia bola skutočnosť, že som sa stretol s niekoľkými prípadmi, keď mi počítač úplne vypadol a dal mi modrú obrazovku smrti. Na testovanie hier s programom We Got This Covered (12 GB pamäť, 6970 a i7 970) používam celkom brutálne vybavenie, takže tu nie je nič, čo by som nemal zvládnuť. Rýchle vyhľadávanie Google ukázalo, že s týmito problémami nie som sám, a zatiaľ čo Steam včera večer sťahoval patch, skutočne ukazuje, že niekde došlo k slabej optimalizácii. Tiež som počul, že konzolová verzia hry má tiež niekoľko koktavých problémov, ale nemôžem ich komentovať z vlastnej skúsenosti.

Metro posledné svetlo nemusí byť tým obrovským krokom vpred, v ktorý som dúfal, že sa ho dočkáme potom Metro: 2033 , ale stále je to skvelá hra sama o sebe. Pri písaní tohto dokumentu som trochu strhnutý, pretože viem, že pridanie režimu Ranger Mode by buď opravilo, alebo pomohlo zmierniť slušné množstvo problémov, na ktoré narazia hardcore hráči, ale nemôžem v dobrej viere považovať túto časť základného produktu za ponúkanú. pri štarte. Ak ste boli iba príležitostným fanúšikom pôvodného vydania, potom je toho určite dosť, aby ste si zaslúžili návrat do tunelov na viac, zatiaľ čo neznalí sú pripravení na pochúťku od jedného z najpútavejších titulov nedávnej pamäte.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PC, ktorá nám bola poskytnutá na účely kontroly.

Metro posledné svetlo