Matterfall Review

Recenzia: Matterfall Review
Eric Hall

4
On14. augusta 2017Naposledy zmenené:15. augusta 2017

Matterfall nemusí byť najlepším produktom vyvinutým spoločnosťou Housemarque za posledné roky, ale stále je to vzrušujúce dobrodružstvo, ktoré sa môže pochváliť vynikajúcou hrateľnosťou a nádhernou vizuálnou stránkou.

Viac informácií Matterfall Review

Vývojár Housemarque, ktorý bol plodným pred rokom 2013, si so súčasnou generáciou konzol preukázateľne prišiel na svoje. Tituly ako napr Outland a Super hviezdny prach HD predviedli svoj tvorivý potenciál, ale vďaka spolupráci so spoločnosťou Sony na systéme PlayStation 4 sa dostali na inú úroveň. Resogun ukradol spustenie systému PS4 a zároveň pokračoval Odcudzenie a Nex Machina naďalej stavali na ich úspechu. Pre ich posledné vydanie Matterfall „Štúdio sa však rozbieha iným smerom.

Odklon od izometrického štýlu posledných dvoch vydaní štúdia, Matterfall je krížením medzi tradičnými platformami a guľovou streľbou. Je ťažké presne to opísať mimo tejto vety, pretože akékoľvek blízke porovnanie, ktoré vynesiete, sa naozaj nehodí. Môžete povedať, že to má trochu Zápory DNA v ňom, ale aj potom, Matterfall sa viac zameriava na pohyb zvisle ako vodorovne. Bez ohľadu na to, ak sa chystáte do toho očakávať mechanicky niečo trochu hlbšie, môžete odísť mierne sklamaní.

Jednou z kľúčových zručností pre prežitie v hre je agilita, ktorou je obdarovaný Avalon Darrow, vami ovládaný Fixer. Darrow je vybavená posilňovacími zariadeniami na chrbte a môže ničiť, skákať a kĺzať sa zničujúcim spôsobom. Toto vylepšenie jej nielen umožňuje ďalší a rýchlejší pohyb, ale umožňuje jej aj udrieť nepriateľov, čo ich na mieste zamrzne, a zabrániť nepriateľskej paľbe. Je nevyhnutné naučiť sa, ako túto schopnosť používať útočne aj defenzívne. Určité segmenty navyše umiestnia Darrow do prostredí s nulovým bodom G, ktoré jej vďaka jej zosilňovačom umožnili voľný pohyb, akoby lietala.

Okrem svojej pôsobivej svižnosti má Darrow aj celkom štandardnú sadu útočných zbraní. Máte tradičný guľomet, ktorý je v tomto okamihu základom titulov Housemarque. Je to rýchle a smrtiace, aj keď rozsah nie je nijako zvlášť pôsobivý. Má tiež sekundárnu zbraň, ktorou je možné meniť materiál známy ako Modrá hmota. Streľba na Blue Matter touto zbraňou vytvorí platformu, ktorú je možné nielen použiť na dosiahnutie vyšších pozícií, ale tiež vás môže chrániť pred nepriateľskou paľbou.

Okrem štandardného načítania, ktoré začnete, môžete v priebehu hry získať ďalšie zbrane a doplnky. Každá úroveň obsahuje najmenej jedného civilistu, ktorého je potrebné zachrániť pred Červenou hmotou (smrtiaca, infekčná látka), a najmenej jeden z týchto civilistov pre vás chystá vylepšenie. Celkovo je k dispozícii 12 vylepšení, pričom štyri z nich sú nové zbrane a ďalších osem rozširuje vaše súčasné schopnosti. Pretože má Darrow na použitie tri rozšírené sloty, môžete experimentovať s mnohými kombináciami. Väčšinou som sa držal upgradov na svoju hlavnú zbraň a vylepšenia, ale viem, že existuje veľa spôsobov, ako sa vyrovnať s výzvou hry.

Určite máte schopnosť elegantne sa prepašovať cez Červenú hmotu, je len otázkou, či sa môžete prispôsobiť zvláštnej schéme ovládania. Možno sa to stalo v mene inovácie, ale Matterfall ovláda trochu inak, ako ste možno čakali. Streľba je mapovaná na pravú analógovú páčku a alternatívne zbrane sa ovládajú cez L2 a R2. To je všetko v poriadku, ale s pohybom je manipulácia trochu zložitejšia. Stlačením R1 skočíte a L1 spomalíte boost, čo mi aspoň spočiatku pripadalo mimozemské a v prvých fázach hry som sa motal okolo s menej ako ideálnou presnosťou. Čím viac som sa však hry držal, tým viac som si toto nastavenie vážil. Nakoniec som medzi nimi vyvinul rytmus, ktorý mi umožnil stať sa strojom na zabíjanie, o ktorom som vo svojom srdci vedel, že ním môžem byť. Ak teda začínate s hrou a cítite sa trochu stratení, držte sa jej.

Má za sebou iba 12 fáz, Matterfall nepreháňa, je to vítané. Rozdelený do troch rôznych svetov, zatiaľ čo každá sekcia sa príliš nelíši od tej druhej, nikdy ma tá akcia nenudila. Zvyšovanie obtiažnosti pri postupe hrou je zvládnuté vynikajúco a posledná várka úrovní je jednou z najťažších prác, ktoré Housemarque vytvoril. Nič sa nezdá nemožné, pretože medzi kontrolnými bodmi a kvapkami budete mať dobrý prísun energie. Obtiažnosť je stále dosť vysoká na to, aby ste sa ani pri najnižšom nastavení necítili ako na torte.

Aj keď som si užíval hranie na hlavných úrovniach, bol som menej nadšený z bitiek s bossmi, ktoré pokrývajú každú časť. Ak ste hrali akúkoľvek inú hru Housemarque, budete mať dobrý nápad, čo tu môžete čakať. Veľký centrálny šéf na vás pľuje guľky, zatiaľ čo sa v priebehu bitky objavujú menší nepriatelia. Je to vzorec, ktorý všeobecne funguje, ale šéfovia tu majú pocit, že im zostali zvyšky z iných hier. Jediný, kto vo mne zanechal dojem, mimo frustrácie, bol boj, ktorý sa odohráva v prostredí s nulovým G. Väčšinou je to stále ten istý vzorec, ale vďaka nízkej gravitácii sa to zdá prinajmenšom iné.

Rovnako ako ďalšie tituly Housemarque, Matterfall je hra, ktorá je primárne určená na prenasledovanie skóre. V tomto ohľade je to v poriadku a myslím si, že existuje dostatok podnetov na to, aby ste sa pohrali s vylepšeniami, aby ste zlepšili svoj výkon a ospravedlnili opakované prehrávania. Z tohto dôvodu si nie som istý, či má rovnaký faktor znovuhrateľnosti Nex Machina alebo Odcudzenie mať. Chýba mu hĺbka a dĺžka oboch týchto titulov a vzhľadom na to, že sa toto vydanie blíži k pôvodnému titulu, je to dosť badateľné.

Zameranie na prenasledovanie skóre tiež znamená, že zápletka Matterfall je sotva vyvinutá. Získate zaujímavé usporiadanie, ktorým je to, že Červená hmota, ktorá ohromuje mesto, sa pôvodne považovala za prínos pre spoločnosť. Ako však zdôrazňuje Darrow, prečo by sme mali tak dôverovať mimozemskej technológii? Po úvodnej cutscéne sa však príbeh nikdy skutočne nezrealizuje. Toto je druh problému s väčšinou titulov Housemarque, a aj keď to nie je najhoršia vec na svete, bolo by pekné vidieť v ich hrách podstatnejšie rozprávanie do budúcnosti.

Matterfall si tiež zachováva elegantný, futuristický vzhľad, pre ktorý sú produkty štúdia známe. Je plný krásnych efektov častíc, ktoré explodujú mimo obrazovku. Unikátne vlastnosti modrej a červenej hmoty dávajú štúdiu nový vzhľad, pretože jeho tvarovateľné vlastnosti vyzerajú dostatočne cudzo. Ak si myslím, že by sa dalo vylepšiť jednu oblasť, sú nepriateľské plány. Len nie sú také nezabudnuteľné. a nie je ich toľko na začiatok. Pri ďalšom postupe v hre máte tendenciu vidieť veľa výmeny palet, čo nikdy nie je dobrým znamením.

Už čoskoro v pätách Nex Machina , Matterfall má pocit, že dostal krátku šachtu od Housemarque. Chýba mu dĺžka tohto titulu, ako aj rozmanitosť a hĺbka, v ktorej vynikal. Žánrovo však vyniká aj menšia vychádzka z fínskeho štúdia. Táto hra ponúka solídnu hrateľnosť a miera agility, ktorú má Avalon Darrow, vám umožní dotiahnuť neuveriteľné výkony. Aj keď vás titul môže unaviť rýchlejšie, ako by ste chceli, akcia tu vás uzamkne a získa podmanivý, ale krátky zážitok.

Táto recenzia bola založená na exkluzívnej službe PlayStation 4, ktorá nám bola poskytnutá na účely kontroly.

Matterfall Review