Recenzia: Recenzia Marvel's Iron Fist Season 2
Shaan Joshi

1.5
On5. septembra 2018Naposledy zmenené:5. septembra 2018

Druhá sezóna Iron Fist nie je schopná napraviť veľa krívd od svojej prvej. Nestrácajte čas týmto.

Viac informácií Čuduj sa

Pred vysielaním bolo poskytnutých šesť epizód.

Aj keby ste nestihli prvú sezónu Marvel’s Železná päsť keď debutoval minulý rok, je veľká šanca, že ste zachytili jeho negatívny príjem, alebo prinajmenšom jej rozhodovacie rozhodnutia. Veľa fanúšikov a kritikov (vrátane mňa) bolo naštvaných na rozhodnutie spoločnosti Marvel a Netflix vzdať sa výberu ázijského alebo ázijsko-amerického herca, ktorý by mal hrať hlavnú postavu. Ak necháme kontroverzie stranou, Železná päsť sezóna 1 musel čeliť nespočetným ďalším problémom. Bohužiaľ, žiadny z nich nebol opravený pre svoju druhú sezónu.

Obidve podobné Jessica Jones a Luke Cage , Železná päsť sezóna 2 sa začína po udalostiach z Ochrancovia. Zatiaľ čo jeho spojenci bojujúci proti zločinu nechali udalosti Midland Circle vo svojich spätných zrkadlách, Danny Rand (Finn Jones) si vzal na seba spravodlivosť v uliciach čínskej štvrte a pokračoval tam, kde Daredevil skončil. Dannyho obnovený vigilantizmus spôsobil určité trenie so svojou priateľkou Colleen Wing (Jessica Henwick), ktorá sa vzdala bojových umení v prospech dobrovoľníctva a komunitného aktivizmu.

Aj keď sa väčšina hereckých predstaviteľov posunula do novej kapitoly svojich životov, Železná päsť je stále ponorený do rovnakého problematického písania, aké trápilo prvú sezónu. Iste, dialóg je do veľkej miery zbavený všadeprítomných stereotypov z pôvodných komiksov, ale väčšina menšín / farebných ľudí na plátne je z veľkej časti odsunutá na členov gangu alebo jednorozmerných vedľajších postáv, ktorých jediným účelom je rozdeliť niekoľko slov. múdrosti alebo šikovného jednoradového vloženia sem a tam.

WeGotThisCoveredTitulky The Daughters Of The Dragon Nová galéria Stills sezóny 2 sezóny Iron Fist1zdvadsaťjeden

Je pravda, že jedným z dôvodov, prečo prvá sezóna upadla, bola čiastočne vina na nezmyslovom sprisahaní, ktoré väčšinou slúžilo ako (znepokojujúci) prológ Ochrancovia. Bohužiaľ, druhýkrát to už nie je o toľko vzrušujúcejšie. Posledné sezóny šou Marvel / Netflix trpeli nedostatkom zaujímavých záporákov, a 2. sezóna Iron Fist nie je výnimkou. Namiesto toho, aby sa jedna hrozba dostala do centra pozornosti, sa autorský tím uspokojí s rozdelením práce medzi niekoľko postáv.

Po smrti svojho otca dala Joy Meachum (Jessica Stroup) Dannymu do kríža a veľká časť prvej polovice sezóny sa zameriava na jej pokusy zraziť Dannyho na kolená. V tomto ohľade je Joy rovnako nezmyselná ako v prvej sezóne - nezabudnite, že ide o tú istú osobu, ktorá zdrogovala a inštitucionalizovala Dannyho a bola úplne v poriadku, keď sa stretla so svojím psychopatickým otcom. Sledovanie, ako Joy obviňuje Dannyho zo všetkých jej problémov, slúži ako najlepší príklad absolútne smiešnej charakterizácie série. Aj keď sa ti Joy na diaľku páčila, nebude to trvať dlho predtým, ako sa za ňu budeš modliť, aby narazila na predčasný zánik.

Joy, ktorá bola na konci minulej sezóny doberaná, sa rozhodla spojiť s Davosom (Sacha Dhawan), Dannyho adoptívnym bratom z mystického kráľovstva K’un-Lun. Aby sme boli spravodliví, Davos má viac dôvodov na to, aby sa hneval na Železnú päsť, ktorá sa vzdala svojho postu, čo nakoniec viedlo k zničeniu kráľovstva. Nie je prekvapením, že táto šou premrhá všetky príležitosti na zmysluplné rozvrhnutie Davosovho príbehu a namiesto toho sa rozhodla vykresliť ho ako ostrého šialenca poháňaného žiarlivosťou a skrútenou morálkou.

Darebný triumvirát završuje Mary Walker (hrá ju Alice Eve), ktorá sa na začiatku sezóny spriatelí s Dannym. Aj keď sa jej skutočné zámery pomaly odhaľujú, šou je spokojná s vysvetlením jej pozadia pomocou mnohých mávnutí rukou a nejasných detailov, aj keď sa ešte len uvidí, či sa niečo z toho v druhej polovici sezóny zmení.

Ak nudná zápletka tejto sezóny, nezaujímaví záporáci a absurdná charakteristika nestačia, nie je prekvapením, že stimulácia je rovnako problematická. Aj keď posledné sezóny televíznych seriálov spoločnosti Marvel neprepadli počtu nafúknutých epizód, Železná päsť sezóna 2 zobrazuje všetky oznamovacie znaky.

Napriek tomu, že sme si pozreli iba prvých šesť epizód, je zrejmé, že strane Netflixu Marvel Cinematic Universe výrazne prospeje menej sezón. Aj napriek zníženému počtu 10 epizód je prvá polovica tejto sezóny stále trochu sloganom. Pomalému postupu nepomáha Iron Fist’s obvykle neinšpirovaná akcia, ktorej chýba fraktúra a gravitácia v dôsledku frenetických strihov fotoaparátu. Ja si predstavujem, že časť z toho pramení z nedostatku Dannyho kostýmu alebo masky, čo znamená, že veteránsky kaskadér alebo bojový umelec nemôže počas choreografických bojových sekvencií zastupovať Finna Jonesa.

Aj keď väčšina druhej sezóny bola sklamaním, Iron Fist’s jedinou záchranou je vzťah medzi Colleen Wing a detektívkou Misty Knight (Simone Missick). Niekoľko scén z tejto sezóny predstavuje predné a stredné duo bojujúce proti kriminalite, doplnené o niektoré z najlepších akčných scén šou (aj keď to veľa nehovorí). Chémia Missicka a Henwicka prosí o viac času na obrazovke a zostáva mi len dúfať, že sa Netflix rozhodne dať týmto dvom poriadne Dcéry draka - inšpirované spinoff.

Niekoľko vzácnych scén sústredených na Collena a Detective Knighta však stále nestačí na záchranu Železná päsť sezóna 2 z vlastnej nepriaznivej premisy a zle napísaných postáv. Medzi nezmyslovým správaním Joy a Davosa a detinskou sebestrednou osobnosťou Dannyho je pre mňa ťažké nájsť dôvod, prečo by som sa mal vrátiť do druhej polovice sezóny a zistiť, ako sa veci vyriešia. Stále existuje veľa príležitostí na rozšírenie a rast Marvel Cinematic Universe na malej obrazovke, ale Železná päsť jednoducho nie je jedným z nich.

Recenzia Marvel's Iron Fist Season 2