Mars potrebuje mamičky recenziu

Recenzia: Mars potrebuje mamičky recenziu
Amy Curtis

3.5
On11. marca 2011Naposledy zmenené:2. júna 2013

Mars potrebuje mamičky ma vlastne bavil. K dispozícii sú jasné farby a vynikajúce 3D, ale sú tu aj niektoré dojímavé momenty a dospelý vtip

Viac informácií Mars potrebuje mamičky recenziu

V príjemnom prekvapení Mars potrebuje mamičky vlastne ma pobavil. Myslím, že existujú jasné farby a výnimočné 3D, ale sú tu aj niektoré dojímavé momenty a dospelý vtip. Disney a ImageMovers Digital natiahli hranice tohto animovaného rodinného dobrodružstva v kinách po celom svete 11. marca.

Mars má tajný život tesne pod povrchom matriarchálnej spoločnosti, ktorá vylihuje svoje mláďatá každých 25 rokov. Supervízor (vyjadrený Mindy Sterlingovou) vládne najskôr železom. Ženy riadia všetko vrátane obrovskej bezpečnostnej sily. To však znamená, že nemajú čas na zvýšenie novej várky mimozemských detí. Majú však systém: kradnú dobré mamy zo zeme, potom vysávajú svoje materinské schopnosti (bohužiaľ, tento proces neprežijú) a naprogramujú ich do armády nanny-robotov. Všetky deti mužského pohlavia spadnú do koša, aby žili v čiastkových vrstvách odpadu. Aha, a všetci muži sú idioti, ktorí nevedia rozprávať, len skáču okolo a smejú sa. Preto sa ich supervízor už dávno zbavil (a koncepcie rodiny).

Milo je malý chlapec, ktorý neznáša jesť brokolicu a myslí si, že mama ho núti robiť všetko. Milo (vyjadrený Sethom Greenom) pochopí, aké dôležité pre neho je jeho matka, keď ju Marťania unesú, pretože Mars potrebuje mamičky. Skočiac na palubu vesmírnej lode, Milo sa ocitá v dobrodružstve na celý život. Pomoc na Marse dostane od Gribbleho, tučného, ​​vývojovo náročného tridsiatnika, ktorý tam po podobnej situácii uviazol. Postava, ktorú vyjadril Dan Fogler, poskytuje viac prekážok ako pomoci, ponúka však veľa komiksu. A mamu vyjadruje všadeprítomná Joan Cusack, talentovaná hlasová herečka, ktorú väčšina pozná ako Jesse z Príbeh hračiek 3 .

Animácia ma spočiatku rozptyľovala, a to v zlom. 3D efekty vyzerali skvele, ale animátori sa snažili dosiahnuť realistický vzhľad, vďaka čomu ľudské postavy v podstate vyzerali ako ich verzie CGI, čo vyzeralo čudne. Pretože Cusack je taká rozpoznateľná, CGI verzia vyzerala strašidelne, pretože bola vždy trochu mimo. Typické problémy s realistickým CGI tu boli (myslím, ľudia vo videohrách), a počas prvých desiatich minút som tam sedel a premýšľal, prečo jednoducho nešli s hraným filmom a potom animovali mimozemšťanov?

Digitálni ImageMovers (tvorcovia Monster House a Polárny expres ) použil špičkovú techniku ​​digitálnej animácie, ktorá je veľmi fascinujúca. Hlasoví herci nesedeli len v malom stánku a čítali ich riadky. Každá scéna, vrátane akčných scén, je skutočným záznamom hercov, ktorí tieto veci robia (iba keď majú na tvári čudné get-upy s bodkami). Akonáhle sa toho chytia chlapci z CGI a prevedú to na animáciu, publikum sa zaobchádza s veľmi realistickým efektom. Ale ako som povedal, nie je dosť realistické, aby som si nevšimol, že je niečo vypnuté.

Mimozemšťania boli trochu sklamaní, pretože boli iba zlúčením množstva rôznych populárnych mimozemských filmových archetypov a neboli príliš originálne. Nie, že by som potreboval svoje animované postavičky roztomilé, ale s využitím realistickej animácie všetci a všetko vyzeralo trochu škaredo. Sci-fi prvky majú tiež jednoduchosť, ktorá je takmer protiintuitívna. Myslím, že je to sc-fi film založený na inej planéte a odohrávajúci sa medzi rasou mimozemšťanov. To bolo povedané, všetko sa cítilo veľmi spoľahlivo. Ako by tento príbeh fungoval rovnako dobre aj na zemi, medzi exotickým kmeňom ľudí. Takže prvky sci fi sa mi zdali v tom okamihu nadbytočné (ok ok, ale stále roztomilé).

Postupom filmu sa našťastie prvky príbehu posilnili. Spočiatku sa celé veci, ktoré uniesli mamičky, zdali mladistvé a smiešne. Nebol som si istý, ako by tento scenár mohol podporiť takmer dvojhodinový film. Ale ako príbeh postupoval a postavy sa stávali sympatickejšími a dôveryhodnejšími, veci začali fungovať. Film bol inšpirovaný detskou knihou karikaturistu Berkelyho Breatheda, ktorý s týmto konceptom prišiel po chvíli, v ktorej zažil svoje vlastné dieťa rebélie a brokolice.

Simon Wells režíroval scenár, ktorý spolu s manželkou Wendy Wells napísali. Tento film má veľa tvorivých ťažkostí, Mars potrebuje mamičky určite ohromí deti. Dospelí v peknom poradí nebudú príliš trpieť. Nemusí byť Príbeh hračiek 3 alebo Ako si vycvičiť draka , ale je to animovaný film, ktorý stojí za to vidieť, ktorý by mal upútať pozornosť detí i dospelých.

Mars potrebuje mamičky recenziu