Recenzia finále sezóny Mad Men: The Phantom (sezóna 5, epizóda 13)

Moja kamarátka tam dole sa čudovala: Si sám?

Sezóna 5 z Šialení muži prišiel a odišiel v podobe blesku. Veľká časť tejto sezóny vrátane epizóda z minulého týždňa , bola horská dráha emočného výlevu, kvôli strate jednej z hlavných postáv predstavenia. Ako sa však v priebehu rokov ukázalo (s výnimkou sezóny 3), finále sezóny je udržiavané obdivuhodne nízko. Opäť padá do rúk Matthew Weiner , ktorý zvyčajne píše a režíruje záverečné epizódy každej sezóny, The Phantom dokazuje delirirne uspokojivý koniec veľmi, veľmi dobrej sezóny najlepšej televíznej šou.

zlomová sezóna 4 epizóda 11 rekapitulácia

Táto epizóda je skutočne zlúčením tém sezóny. V týchto rekapituláciách za posledných 12 týždňov som povedal, že od sezónnej premiéry je kľúčovou témou Šialení muži táto sezóna je tektonickými posunmi zemepisnej polohy prehliadky, a to vo fyzickej aj psychickej spôsobilosti.

Došlo k znateľným zmenám v tom, ako show funguje. Videli sme, ako Peggy odchádza zo SCDP (čo drasticky ovplyvnilo jej vzťah s Donom a zvyškom reklamného sveta), a tiež vidíme, že Joan zostáva jediným silným ženským hlasom v SCDP. V hre samozrejme sú aj ďalšie zmeny, ale sú to dve najvýznamnejšie.

Medzitým sa Peťov význam v pracovnom prostredí tento rok výrazne zvýšil, pretože všetky dôležité účty spoločnosti priniesol a dohliadal na ne. Peťo je pijavica, ktorú všetci radi nenávidíme. Jeho neustále vysávanie a šmrncovný prístup ho skutočne nenávidia, ale uspokojí ho aj to, keď dostane päsťou do tváre. Čo sa stalo nie raz, nie dvakrát, ale trikrát v tejto sezóne. Len v tejto epizóde dostal dva razy. A poviem toto: Za všetko intelektuálne uspokojenie, jemné rozprávanie príbehov, úžasný dialóg, veľké témy a všetky ďalšie veci, ktoré Šialení muži ponúka nám, Matthew Weiner tiež vie, ako zabezpečiť prémiovú zábavu. A nič nie je zábavnejšie ako vidieť, ako je Pete Campbell obklíčený tvárou v tvár.

V poslednej epizóde Laneovej smrti došlo aj k ďalšej zmene v kancelárskych priestoroch, a to po psychickej aj fyzickej stránke. V tejto epizóde kvôli novému prílevu peňazí z dôvodu úmrtí navrhla Joan a ostatní partneri plány na nové priestory a kancelárie. SCDP sa opäť rozširuje, ale s krvou na rukách. Jeho duch, odtiaľ názov, metaforicky prenasleduje kanceláriu, rozhodnutia sa bez neho zdajú byť tvrdšie a zdá sa, že partneri nemôžu niečo spojiť.

Najdôležitejšie však je, že Don je zmenený muž. Udalosti 4. sezóny zohrali veľkú úlohu v tom, ako bola postava tento rok stvárnená. Donovo nadmerné pitie a zženštenie ho dobehli a on sa uistil, že jeho život zaznamenal dramatickú zmenu, stal sa otvorenejším a oženil sa so ženou, ktorá zdanlivo mohla poskytnúť všetko, čo potreboval.

V tejto sezóne bol verne oddaný Megan napriek tomu, že ich vzťah nie je dokonalý. Mali neustále hádky a bitky, ale Don nikdy nezanevrel na svoje manželstvo. Keby sme v predošlých sezónach videli medzi ním a Betty také hádky, videli by sme ho, ako si bude hľadať potešenie u inej ženy.

Nič z toho sme v tejto sezóne nezískali. Donov život sa pravdepodobne zlepšil. Má krásny a priestranný byt, ktorý zdieľa so svojou nádhernou mladou manželkou, a zdá sa, že podnikanie mu dobre vedie. Celá táto dobrá vôľa, ktorú teraz Don cíti, je v tejto epizóde úplne rozbitá veľmi jemnými spôsobmi.

je carrie fisher v nepoctivom jednom filme

Napriek bohatej textúre vedľajších postáv a pokusom poskytnúť ľuďom vynikajúce dejové línie ako Peggy, Pete, Lane a Joan, ktorých bolo veľa a svojim spôsobom fascinujúce, Šialení muži je neuveriteľne sebecká šou. Bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažia, šou môže byť len a len o jednej osobe: Donovi Draperovi. Šialení muži je celá šou podávaná tejto postave a tejto postave samotnej. Don je úplne sebecký človek, ktorý sa zaoberá iba sám sebou, a to aj napriek pokusom o nápravu.