Recenzia Life On The Line

Recenzia: Recenzia Life on the Line
Robert Yaniz ml.

1
On18. novembra 2016Naposledy zmenené:18. novembra 2016

Necitlivé obsadenie a dramaticky plochý scenár zlyhávajú pri osvetľovaní životov elektrotechnických pracovníkov s vysokým drôtom v snímke Life on the Line, ktorá sa uchýli k unaveným rytmom príbehu a falošnému pocitu vlastnej spravodlivosti.

Viac informácií Recenzia Life on the Line

John Travolta býval hercom zo zoznamu A s pokračujúcou šnúrou hitov, ale od roku 2010 akčným filmom nebol hlavnou hollywoodskou produkciou. Z Paríža s láskou sotva zlomil ani v domácej pokladni. Odvtedy Travolta dostávala stálu prácu z výletov s nízkym profilom, ktoré pred uvedením videa na požiadanie zvyčajne dostávajú obmedzené, ak vôbec nejaké, divadelné uvedenie. Už tento rok je to hviezda klasiky nominovaná na Oscara Horúčka sobotňajšej noci a Pulp Fiction sa objavila v akčnom trileri Ja som hnev a západné V údolí násilia , po boku Ethana Hawkeho. Teraz vedie svoje tretie vydanie z roku 2016 s Život na linke .

Film sa zameriava na tím linemenov, pracovníkov zodpovedných za opravy elektrického vedenia a údržbu elektrickej siete. Travolta hviezdi ako Beau, prešibaný veterán skupiny a strýko osirelej neteri Bailey (Kate Bosworth), ktorá sa ocitla na romantickej križovatke s bývalým plameňom Duncanom (Devon Sawa), ktorý sa práve pripojil k Beauovej posádke. Každý, kto kedy videl trhák Michaela Baya z roku 1998 Armagedon hneď od začiatku vidí nápis na stene. Aj keď toto skutočne prehnané vydanie ponúka sci-fi divadlo, Život na linke pulty s plodivou prímestskou drámou, ktorá má iba nepriame väzby na skutočnú drámu, ktorá film vedie.

S otvorením faux-dokumentu, Život na linke ustanovuje, že nejaká tragédia postihla linemanov, a do veľkej miery ponecháva úlohu sledovať túto hroziacu skazu na kartách s titulmi, ktoré sledujú počet dní do príchodu strašnej búrky. Pokiaľ to tak nie je, diváci sú vystavení mnohým melodráram, z ktorých väčšina sa zameriava na nudný príbeh lásky Bailey a Duncana alebo na obťažovanú ženu v domácnosti (Julie Benz), ktorá sa práve nasťahovala so svojou rodinou cez ulicu. Občas prerušia flashbacky, aby poukázali na to, ako ďaleko tieto postavy prišli od nezaujímavých stereotypov k starším nezaujímavým stereotypom.

John Travolta a Devon Sawa v snímke Life on the Line

Režisér David Hackl - ktorého doteraz najvýznamnejšia zásluha je Saw V (jeden z najslabších záznamov v tejto franšíze) - nemá veľa spoločného s tým, ale nedokáže uviesť žiadny presvedčivý dôvod na to, aby diváci investovali do Život na linke . Určite to nepomôže, že výkony sa pohybujú od nervózne nadštandardných (Sharon Stone, ktorá je v tom z nejakého dôvodu tiež) až po letargické (Bosworth, Sawa).

Benz zvláda maximum vďaka svojej ohromnej úlohe, ktorú tu má osedlanú, a nesie mnoho z najdôveryhodnejších dramatických momentov filmu bez akýchkoľvek problémov. Bohužiaľ, nebohá Travolta to skutočne chudne. Môže sa zaviazať k bikerovej brade svojej postavy a smiešnemu prízvuku s chuťou bývalého vodcu Hollywoodu, ale nedokáže zhromaždiť prostriedky, ktoré by umožnili povýšiť Život na leva do ničoho iného ako do zabudnuteľného televízneho filmu, ktorý je.

Ihneď po skončení filmu Život na linke priamo rieši ohromujúci počet životov linemenov každý rok. Z toho vyplýva, že cieľom filmu je vrhnúť určité naratívne svetlo na nebezpečenstvo, do ktorého sa títo muži pravidelne dostávajú. Nikdy však nejaví nijaký zjavný záujem ponoriť sa do podrobností svojej práce, namiesto toho, aby zostala znepokojená telenovelovým osobným životom svojich hlavných postáv. Zdanlivo založený na skutočných udalostiach, Život na linke používa toto tvrdenie ako berlu na prinútenie publika, aby sa zaujímalo o jeho postavy, a napriek tomu sa javí ako úplne neúspešný na takmer každej úrovni.

Začiatkom tohto roku bol Travolta ocenený za svoju rolu Roberta Shapira v oceňovanom dramatickom seriáli. The People v. O.J. Simpson: Americký kriminálny príbeh , pre ktorý pracoval ako výkonný producent. Ak Život na linke svedčí o tom, aké filmy má dnes hviezda vo svojom poradí, potom je možno potrebný rozsiahlejší návrat k televízii. Napokon, Travolta sa v sitcome 70. rokov začal ako lunkhead Vinnie Barbarino Vitajte späť, Kotter . Možno práve tu ležia jeho najväčšie šance na návrat, alebo jeho dlho životný životopisný film Johna Gottiho, ktorý sa konečne začal nakrúcať toto leto, ho nakoniec vráti na vrchol.

Pre túto chvíľu je lepšie, keď sa vyhýbajú ani fanúšikom Travolty Život na linke . Samotný film nemusí byť taký nebezpečný ako povolanie, ktoré chce zachytiť, ale ak je človek absolútne odhodlaný sledovať, ako herec v nebezpečnej polohe vkĺzol do kože oddaného pracovníka, hasičská dráma z roku 2004 Rebrík 49 - ktorý vidí, že Travolta hrá podobnú úlohu s oveľa väčším účinkom - je oveľa lepší spôsob, ako tráviť čas.

Recenzia Life on the Line
Úplná porucha