Life Is Strange 2: Episode 1 & 2 Review

Recenzia:Recenzia Life Is Strange 2: Episode One & Two
Eric Hall

4
On7. februára 2019Naposledy zmenené:7. februára 2019

Napriek niektorým pochybným momentom v druhej epizóde má Life Is Strange 2 vynikajúci začiatok. Cesta Daniela a Seana je tvrdý, rasovo búrlivý príbeh, ktorý vás vtiahne, aj keď vám zlomí srdce.

Viac informácií

Som veľkým fanúšikom Dontnod’s Život je zvláštny volebné právo. Pôvodný titul bol jedným z najlepších vydaní roku 2015 a prequelom vyvinutým v Deck Nine Pred búrkou bol mojím obľúbencom v roku 2017. Napriek občasne zdĺhavému dialógu boli obaja vynikajúci v tom, že sa dostali do myslenia úzkostlivých, nosných tínedžerov, čo je zjavne priamo v mojej kormidlovni. Takže aj keď sa objavila správa, že pokračovanie bude pokračovať od Maxa, Chloe a zvyšku Arcadia Bay, stále ma to zaujímalo. Dve epizódy do Life is Strange 2 , Môžem povedať, že moja viera vo francúzskeho vývojára nebola nemiestna.

Ako bolo spomenuté, Life is Strange 2 nastavuje pre sériu úplne nový kurz. Vykopáme ospalé predmestia Arcadia Bay pre trochu osídlenejšie mesto Seattle. Tam stretneme stredoškoláka Seana Diaza, ktorý sa len snaží žiť život každého bežného tínedžera. To znamená pobiť sa so svojou kamarátkou Lylou, pomôcť svojmu otcovi Estebanovi, aby si zarobil nejaké peniaze navyše, a pokúsiť sa, aby ho jeho mladší brat Daniel príliš nerozčuľoval. Pretože toto je Život je zvláštny , hoci všetko sa čoskoro poserie. Konfrontácia medzi Danielom a rasistickým susedom čoskoro povedie k chaosu. V následnom zmätku Estebana zastrelí policajt, ​​ktorého následne zabije záhadný výbuch. V panike Sean a Daniel utekajú z domu, skôr ako na dom zostúpi ďalšia polícia.

Ak ste hrali epizódu prequel Úžasné dobrodružstvá kapitána Ducha , už dosť dobre vieš, že jadrom tejto sezóny je nejaká telekinéza. Okrem výbuchu v Seattli a záveru sila v prvej epizóde skutočne nehrá rolu, Cesty . Namiesto toho sa zameriavame na to, ako Sean, za ktorého hráte, a Daniel môžu prežiť s malými alebo žiadnymi zásobami alebo skúsenosťami. Bratia sa budú musieť spojiť a naučiť sa, komu môžu dôverovať, vo svete, ktorý môže byť mimoriadne krutý a nepríjemný. A keďže ani jeden z nich nemá silu vrátiť čas, ako by to dokázal Max, každé rozhodnutie, ktoré urobia, je konečné.

Druhá epizóda, Pravidlá , sa zdvihne mesiac po prvej epizóde. Sean a Daniel sa vydali do Beaver Creek v Oregone, aby hľadali úkryt u svojich starých rodičov. Claire a Stephen Reynoldsovci, rodičia matiek chlapcov - ktorí odišli za záhadných okolností - sa trochu obávajú, ale čoskoro ich oboch prijmú. Bratia sú schopní dostať sa nohami späť pod ne a dokonca sa zdajú byť pripravení na dlho v tichom meste. Stretnutie so susedmi Charlesom a Chrisom Eriksenmi, obaja z Kapitán Duch , vedie k niektorým neželaným následkom.

Aj keď aj pôvodná hra aj Pred búrkou zaoberal sa vážnymi problémami, Life is Strange 2 cíti sa byť frustrovanejší ako ktorýkoľvek z týchto dvoch. Okrem nadprirodzených udalostí sa natáčanie v Seattli nijako nelíši od nespočetných skutočných udalostí, ktoré sa v tejto krajine stali. Zažiť takýto scenár a potom sa pokúsiť vyrovnať sa s následkami nie je vyčerpávajúce iba pre Seana, ale aj pre nás. Príbeh sa cíti vytrhnutý z titulkov takým spôsobom, ktorý je len málo hier ochotných (alebo schopných) zachytiť. Nie je to všetko tragédia, pretože budovanie väzieb medzi Danielom a Seanom je tiež hlavným vrcholom. Vedieť, že vaše činy majú veľký vplyv na to, ako Daniel koná, vás prinútia si poriadne rozmyslieť, než sa dostanete do situácie. Chcete pre neho urobiť správnu vec, aj keď to nemusí byť ľahká alebo zábavná vec.

Road-trip plot trope však sťažuje vývoj silného podporného obsadenia. Viem, že príbeh je priamo o Seanovi a Danielovi, ale jedným z najlepších aspektov originálu bolo skvelé herecké obsadenie. Vzťahy, ktoré Max formoval, dobré aj zlé, boli pre úspech tejto hry obrovské. Doteraz sa to napriek niektorým zaujímavým tváram v skutočnosti nepodarilo. Lyla a blogerka Brodyová sú vynikajúce Cesty , ale ani jeden sa v skutočnosti nezobrazí v Pravidlá . A napriek väzbám, ktoré môžete vytvoriť s bratovými starými rodičmi a Eriksenmi, je ťažké povedať, či sa ukážu v zostávajúcich epizódach. Mám rád hlavné duo, ale dúfam, že v ďalšej epizóde nebude pokračovať zaujímavé a rozvinuté podporné obsadenie.

Keďže ovládate brata, ktorý nemá superveľmoc, väčšina z toho, v čom vlastne robíte Life is Strange 2 je hovor. Existuje niekoľko úloh, ktoré musíte urobiť, a môžete sa pustiť do ďalších vecí - napríklad domáce práce -, ale Sean je v súčasnosti skôr hovorcom ako činiteľom. Opäť platí, že pretože nemôžete len pretočiť každé zlé rozhodnutie, ktoré urobíte, musíte byť opatrní v tom, ako konáte okolo ľudí. Pre niekoho ako Sean, ktorého farba pleti a dedičstvo z neho už robia cieľ, je dôležité vždy myslieť na dôsledky akejkoľvek vašej akcie. Zatiaľ s malou fyzickou aktivitou sú to práve tieto ťažké rozhodnutia, vďaka ktorým je hra taká, aká je.

V prípade série, ktorá sa pýši tým, že vám dáva kontrolu, som bol sklamaný z hlavných udalostí filmu Pravidlá , predsa. Na konci epizódy sú dve veľké štandardné diela, do ktorých vás donúti Dontnod, aj keď nemajú zmysel, aby s tým Sean súhlasil. V podstate vás vytlačia do otvoreného priestoru, keď sa potrebujete skrývať, a zradili ste niečí dôveru proti svojmu lepšiemu úsudku. Dostávate sa do jedného zlého rozhodnutia za druhým, bez možnosti zmierniť úder. Chápem, že výsledky týchto udalostí sú dôležité pre ďalší postup v príbehu, ale zdá sa, že mohol existovať lepší spôsob, ako dosiahnuť rovnaký výsledok, ako je váš.

kedy vychádza ghost rider 3

Zatiaľ čo Life is Strange 2 nemusí byť najkrajšou hrou, má vynikajúci umelecký smer. Dontnod je - opäť - vynikajúci pri zarámovaní okamihov do názvu. Zábery použité v iných momentoch - napríklad keď si Sean prezerá video na telefóne alebo keď on a Daniel cestujú po ceste - vyzerajú primerane filmovo. Prinajmenšom vyzerá podstatne lepšie ako originál. Licencovaný soundtrack je aspoň na chvíľu takmer rovnaký ako ten z prvej hry. Pevné kúsky od ľudí, ako sú First Aid Kid, Sufjan Stevens a Phoenix, sa v hre veľmi dobre uplatňujú. Bude ťažké vyrovnať sa pôvodnému soundtracku, ktorý Daughter vytvoril pre Before the Storm.

Napriek zabudovanému publiku Life is Strange 2 má pre to svoju prácu vystrihnutú. Je to ťažšie, menej lákavé dobrodružstvo, ale je veľmi sľubné. Aj po niekoľkých zlých rozhodnutiach v Pravidlá , Dontnod má s pokračovaním zatiaľ dobrý štart. Jeho menej akčný náročný prístup môže byť pre niektorých stále vypnutím, ale séria pre mňa nikdy nebola o fyzickom jednaní. Vždy to bolo o solídnej charakterizácii a pútavých dejových líniách, ktoré sa zaoberajú skutočnými problémami - a to oboch v súčasnosti pokračovanie prekračuje. S takou netradičnou premisou som nadšený, keď vidím, ako sa príbeh Seana a Daniela posúva v ďalšej epizóde.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PlayStation 4. Kópiu poskytla spoločnosť Square Enix.

Recenzia Life Is Strange 2: Episode One & Two