Recenzie na premiéru série o zvyškoch: Pilot (1. sezóna, 1. epizóda)

theleftovershbo

Po mesiacoch budovania HBO Zvyšky dnes večer konečne odštartovala rozľahlá, záhadná pilotná epizóda, ktorá usilovne pracovala na predstavení mnohých postáv šou a náznakoch na niektoré z mnohých záhadných showrunnerov Damon Lindelof, odteraz bude musieť na svoje odpovede - v priebehu mnohých ročných období - prirodzene. Ak ste očakávali pilota tak horúčkovito ako ja, možno ste boli trochu sklamaní, že ste dostali presne to, čo ste čakali - napínavé postavy, dôkladne pochmúrny tón a veľa záhadných vlákien zápletky - ale je príliš skoro na to, aby ste sa skutočne povýšili alebo zatratili Zvyšky . Napokon, nad všetkým ostatným v pilotovi, je najjasnejšie zrejmý pocit, že postavy sa blížia ku koncu pokoja, než dôjde k apokalyptickej búrke.

Predtým, ako sa ponoríme do toho, čo by mohla byť táto búrka, pozrime sa však na to, ako sa pilot vyvinul. Otvárame scénu ženy v práčovni so svojím dieťaťom. Keď hovorí so svojím manželom po telefóne a nastupuje do svojho auta, zvyčajne hlasné dieťa prestane kričať. Pozerá sa späť - je preč. V panike sa rozhliada po aute, ale nevidí ho. Oci! začuje z druhej strany parkoviska a zdvíha zrak, aby videla mladého chlapca, ktorý zúrivo hľadel na stále sa valiaci nákupný vozík, za ktorým nebol nikto. Potom bezpilotné auto vrazí do zaparkovaného. Jej hrôza rastie a keď sa ľudia hrnú k autu, aby jej pomohli s hľadaním dieťaťa, môže iba kričať, Sam! Keď scéna bledne do čierneho, počujeme desiatky ľudí, ktorí sa dožadujú komunikácie o nezvestných blízkych.

Je to len orientačné Zvyšky ako celok, ktorý sa Lindelof rozhodne začať svoju sériu o následkoch udalosti, ktorá môže byť vytrhnutím, nie s rozsiahlym chaosom, ale s jednou scénou matky, ktorá je náhle konfrontovaná so zmiznutím svojho synčeka. Je to mrazivý, zničujúci a depresívny spôsob, ako otvoriť sériu, ktorú mnohí pravdepodobne opíšu tými istými tromi prívlastkami.

Dej série, newyorské predmestie s názvom Mapleton, má zjavne slúžiť ako mikrokozmos pre ľudskú spoločnosť ako celok. Strihali sme na tri roky neskôr, s modrou stužkou ovisnutou o telefónny stĺp. Novinárka číta štatistiky o náhlom odchode, ale to predstavuje 140 miliónov ľudí na celom svete, a to bez mihnutia oka. Prvýkrát sme sa stretli s policajným šéfom Kevinom Garveyom (Justin Theroux), keď dochádzal. Deň sa zdá byť chladný a pochmúrny, aj keď je jednoznačne leto. Zbadá psa uprostred ulice a zastaví sa, aby ho pozdravil. Poďte sem, je to v poriadku, nechystám sa vám ublížiť, upokojuje psa - ale v polovici vety je pes pred ním odstrelený plešatým mužom (Michael Gaston) s ostreľovačkou na ulici. Predtým, ako Kevin zareaguje, muž sadne do svojho pickupu a odchádza preč.

V tejto súvislosti nastal pre Mapleton nový deň. Ďalej stretneme Laurie (Amy Brenneman), ktorá spí v miestnosti so skupinou ďalších ľudí. Prebudená chrápaním svojej spolužiačky si zapáli cigaretu a oči má bez života. Medzitým Jill Garvey (Margaret Qualley) čelí ďalšiemu dňu v škole. Systém PA sa zapne a je načítaný sľub vernosti. Trieda nereaguje nijako. Ale potom hlavný pokračuje: A teraz za tých, ktorí chcú, modlime sa za milosť a odpustenie a za návrat tých, ktorí nás opustili. Niekoľko študentov si narýchlo kľaklo na podlahu a pred modlitbou zatvorilo oči. Jill nie je jednou z nich - keď chlapec pred ňou, Nick (Jake Robinson), podráždene si pantomímu strelí do hlavy, usmeje sa a zareaguje živým predstieraním, že sa obesí, vyplazuje jazyk a podobne. Je to príliš veľa a on sa čudne rýchlo otočí. Jillina priateľka Aimee (Emily Meade) sarkasticky zdvihne Jill palec hore.