Recenzia: Posledná recenzia na exorcizmus
Matt Joseph

1
On28. augusta 2010Naposledy zmenené:9. novembra 2013

Posledný exorcizmus je úplne nudný, zbavený akýchkoľvek strachov, napätia alebo nepokoja a má jeden z najhorších zakončení vôbec. Vyhnite sa za každú cenu.

tom holandsko do pavúčieho verša
Viac informácií Posledná recenzia na exorcizmus

Príliš známym spôsobom dostávame ďalší film o exorcizme PG-13, ktorý sa točí okolo mladého dievčaťa v bielej róbe, no asi ste to uhádli, o ktorej sa predpokladá, že je posadnutá démonom. Ak to nevyvolávalo zívnutie, počkajte, je toho ešte viac. Režisér Daniel Stamm sa pokúša okoreniť točenie celého dokumentárneho štýlu. To, čo tu máme, priatelia, je recept na katastrofu.

Posledný exorcizmus je nielen najhorším filmom leta, ale aj jedným z najhorších filmov, aké som za dlhú dobu videl. Tento film je zlý, veľmi zlý. Naozaj neponúka veľa a to málo dobrého, čo má, je úplne zatienené absolútne asinínovým koncom.

Naše nastavenie je nasledovné. Film sleduje kazateľa menom Cotton Marcus (Patrick Fabian), ktorý až do tohto okamihu predvádzal exorcizmus pre mnoho ľudí, ktorí tvrdili, že sú posadnutí. Ide o to, že Cotton je typ človeka, ktorý neverí v démonov alebo vlastníctvo, ale napriek tomu si rád vezme vaše peniaze, ak potrebujete vykonať exorcizmus. Myslím, že by ste ho mohli nazvať tak trochu spodinou.

Nedávno prešiel zmenou srdca a chce vytvoriť dokument, ktorý by odhaľoval podvody za exorcizmami. Najme si posádku, ktorá ho bude sprevádzať pri poslednom exorcizme v nádeji, že bude rituál filmovať a ukáže, aký je to podvod. Chcem odhaliť exorcizmus pre podvod, ktorým sú, hovorí.

Bavlna si vyberá mladé dievča menom Nell (Ashley Bell) ako svoje posledné. Nellin otec (Louis Herthum) napísal Cottonovi list s vysvetlením, že potrebujú pomoc, a že si myslí, že Nell môže byť posadnutá démonom.

Spočiatku ide všetko podľa plánu. Bavlna dorazí, urobí svoj obvyklý shtick a zdá sa, akoby bolo dievča uzdravené. Až krátko nato, keď sa Nell objaví v jeho hoteli v katatonickom stave a prejaví zvláštne správanie, si Cotton uvedomí, že s ňou nie je niečo v poriadku. Vhoďte nepríjemný čiastkový zápletku sexuálneho zneužívania a nejaké pochybné rokovania do neďalekého kostola. Cotton sa rozhodne zostať a ďalej vyšetrovať.

Ako som už povedal predtým, celé je to v dokumentárnom štýle faux. Fotoaparát je natoľko roztrasený, že vám v niektorých častiach príde nevoľno. Ak mám byť úprimný, nevykopávam trik „falošného dokumentu“. Nepáčilo sa mi to Projekt Blair Witch , [Rec] alebo v Paranormálna aktivita , Myslím si, že je to hlúposť a vlastne to z filmu uberá.

Zatiaľ čo Cloverfield sa nakoniec ukázalo dobre, väčšina filmov, ktoré implementujú tento štýl, pre mňa jednoducho nefunguje. Kedy Projekt Blair Witch aspoň to bolo originálne a čerstvé, nepáčilo sa mi to, ale pripíšem im uznanie. V dnešnej dobe sa to stalo na smrť a je treba s tým vážne prestať. Pri týchto druhoch filmov si tiež musíte vždy klásť otázku, prečo kameraman vždy natáča tie najdesivejšie okamihy. Keď hovno udrie do ventilátora, nezabudol by kameraman na svoju prácu a len tak bežal ako v pekle?

Ďalší dôvod, ktorý sa mi nepáči, keď to filmári robia, najmä v prípade Posledný exorcizmus , pretože Stamm používa svoj trik v dokumentárnom štýle na ospravedlnenie svojho hodnotenia PG-13. Ak je násilie iba naznačené a nie je ho presne vidieť, je to vždy preto, že sa kamera príliš chveje alebo príliš rozmazáva, aby sme skutočne videli, o čo ide. Vo filme, ktorý sa nenakrúca dokumentárnym štýlom, by sa z toho pravdepodobne nemohol dostať a pravdepodobne by išiel na hodnotenie R.

Napríklad keď vidíme Nell, ako ide zabiť zviera, vidíme tam sedieť zviera a vidíme, ako sa k nemu blíži Nell. Keď sa priblíži, rýchlo zakričíme a kamera (ktorú v tomto okamihu drží Nell) je rozmazaná. Trasie sa a váľa sa toľko, že naozaj netušíme, čo vidíme. Nezískame nič iné ako extrémne rozmazané obrázky a rýchle záblesky krvi vystrekujúce do fotoaparátu, ale to je všetko.

Nehovorím, že by som obzvlášť chcel vidieť 16-ročné dievča zabiť zviera, iba hovorím, že Stamm implementuje tieto druhy shenaniganov do filmu viackrát a je to nepríjemné. Vzhľadom na to, že nikdy nevidíme nič také grafické alebo strašidelné, film pôsobí akosi chromo. V Exorcista , dostali sme film o exorcizme s hodnotením R. Tvorcovia filmu museli pracovať oveľa viac a dokázali vytvoriť skutočne podivný film. Medzi hodnotením PG-13 a „dokumentárnym štýlom“, ktoré používa Stamm, je naznačené a zobrazené takmer všetko, čo je pre deti do 13 rokov príliš veľa.

Aby toho nebolo málo, zdá sa, že Stamm je zmätený v tom, ako natáčať taký film. Ak natáčate film v štýle „falošného dokumentu“, nemalo by sa vo vašej zvukovej stope nachádzať hudba, viac uhlov kamery alebo scén, kde je stále počuť postavu, ktorá je zjavne mimo dosahu fotoaparátu. Film je potom zmätený a niekedy je to trochu nepríjemné.

Z hereckého hľadiska film nie je až tak zlý a dvom vedúcim sa ho podarí dotiahnuť do konca. Patrick Fabian odvádza celkom dobrú prácu, ľahko vkĺzol do role Cottona Marcusa. Hrá túto rolu dobre a z veľkej časti vychádza ako dôveryhodný. Je charizmatický a očarujúci a dokáže film vhodne niesť. Bavlna je zaujímavá postava a Fabian s touto rolou odvádza dobrú prácu.

Ashley Bell (ktorá sa podivne podobá Michaelovi Cere) nie je Linda Blair, ale odvádza trochu prijateľnú prácu. Má za sebou niekoľko scén, ktoré ju spochybňujú, ale nakoniec dokáže. Pomohlo by jej trochu viac skúseností, ale na túto rolu je dosť dobrá.

Stamm za kamerou na začiatku celkom pekne nastaví film. Poskytuje nám zaujímavý predpoklad a vytvára aspoň na chvíľu dobrú atmosféru. Je tu len jeden problém. Pohybuje sa vecami veľmi pomaly, rozbehnutie trvá úplne navždy, a to je dosť zlé, keďže ide iba o 90-minútový film. Tiež tu nie je nič nové.

Ak ste niekedy videli film o exorcizme, viete presne, čo sa stane, Stamm nerobí nič čerstvé ani originálne. Nell sa potuluje s plazivými výrazmi na tvári, zabíja zvieratá, skrúca svoje telo do zvláštnych polôh atď. Všetko sú to učebnice. Ako príbeh pokračuje, jednoducho sa stáva menej pútavým kvôli nedostatku prekvapenia, napätia a strachu. Zjednodušene povedané, pri mnohých filmoch sa vlastne nič nedeje.

V čase, keď sa dostaneme k tomu, čo má byť vrcholom filmu, zašli Stammovi vynaliezaví ľudia príliš ďaleko. Svoje najšokujúcejšie veci si necháva na záver, ale je to tak nútené, že to príde úplne smiešne. Pokiaľ ide o koniec, nikdy som nevidel nič viac vymyslené. Koniec nie je nič iné ako neuveriteľná hromada mnohých zlých nápadov, ktoré sa naraz zídu. Môžem vám sľúbiť, že aj keď sa vám film páčil až do konca, koniec ho pre vás pokazí a zanechá vo vás zlú reakciu na film. Je to úplne absurdné.

Aby som bol úprimný, film jednoducho neponúkol veľa. Skutočne to neprinieslo nič nové do žánru a väčšinu filmu som sa cítil znudený a nezaujatý. Postupne sa to zhoršovalo a tu nebolo nič, čo by to bolo možné vykúpiť. Fabian a Bell uviazli vo filme, kde sa vlastne nič nezhromažďuje a celé sa to ukáže ako neporiadok.

Stamm čaká na vykonanie akcie príliš dlho, a keď to urobí, je to presne to, čo čakáte. Koniec je absurdný a vzhľadom na to, že väčšina násilia a šokujúceho materiálu je buď naznačená, alebo vykonaná mimo obrazovku, sa nikdy nebude cítiť strašidelne. Vytvorením trochu strašidelnej atmosféry nás Stamm nabáda niekoľkými lacnými skokovými scénami, ale okrem toho sa nikdy nebude cítiť desivý a nikdy nebude existovať skutočný pocit napätia alebo nepokoja.

Možno je žáner exorcizmu ukončený, robilo sa to znova a znova a naozaj to nikto nedokázal tak dobre ako Exorcista . Možno je čas to vzdať. Na konci dňa, Posledný exorcizmus nám nedáva nič iné ako zmätený scenár, smiešny koniec a zväčša pekne nudný film. Naozaj dúfam, že toto je posledný exorcizmus, ktorý budem musieť vo filme vidieť.

Posledná recenzia na exorcizmus
Úplná porucha