KSHMR - Lev naprieč poľom Recenzia EP

Recenzia: KSHMR - Lev naprieč poľom Recenzia EP
hudba:
John Cameron

dva
On13. mája 2016Naposledy zmenené:13. mája 2016

Zdá sa, že KSHMR mal dobré úmysly pre The Lion Across The Field EP, ale príliš veľa výstredných a nesúrodých nápadov v oblasti hudby a prezentácie konceptov vedie k debutu EP, ktoré bude takmer určite smiechom festivalovej sezóny 2016.

Viac informácií KSHMR - Lev naprieč poľom Recenzia EP

lev-cez-pole-kshmr

KSHMR sa svojím debutovým EP pokúsil dosiahnuť príliš veľa vecí naraz. Bol určite najvyšší čas, aby sa DJ / producent a bývalý člen skupiny The Cataracts definitívne vyjadril ako sólový umelec, ale rozhodol sa využiť príležitosť a vyskúšať aj ambiciózny multimediálny koncept.

je mŕtve ticho 2

Ako výsledok, The Lion Across The Field EP pripravuje nepríjemne usporiadanú zbierku skladieb, ktoré väčšinou znejú ako hudba z videohier, určené na sprevádzanie príbehu napísaného pre publikum, zlomok veku jeho súčasnej fanúšikovskej základne.

Minulý mesiac, keď KSHMR ohlásil dátum vydania EP, tiež odhalil, že pred niekoľkými rokmi vydal rovnomennú detskú knihu, z ktorej úsilie odvodilo väčšinu jej tém. Skoro si musíte položiť otázku, či sa v snahe prísť na jedinečný spôsob balenia svojho prvého albumu rozhodol napodobniť EP sprevádzajúce komiksy Magic Sword, pretože už mal po ruke niečo, čo by použil pre vizuálne prvky.

hviezdne vojny: vzostup skywalkera

Aj keby to tak bolo, bolo by v poriadku, keby to aspoň dobre vykonal. Bohužiaľ, ak čakáte, že si tu budete vypočuť album, budete nepríjemne prekvapení všetkými príbehovými medzihrávkami a ak náhodou počúvate príbeh, musíte preskočiť okolo zvukov ako skladby z desať rokov starej ťahovej RPG.

Prvou skladbou albumu je The Boy, medzihra, v ktorej ženská rozprávačka s východoindickým prízvukom vysvetľuje v spevne-piesňovej riekanke, že v podstate existoval chlapec, ktorý rád prenasledoval vtáky. Vážne, KSHMR tomu bolo potrebné venovať celú cestu.

Nasledujúca pieseň je Jungle Whistle, ktorá je, čo sa jej týka, vrstvená a zložitá skladba, ktorá testuje hranice toho, čo môže mať progresívny dom. Zvukový dizajn mu však dodáva sterilnú kvalitu hudby prehrávanej zo zvukovej karty stredne starej hernej konzoly. Je to štýl, ktorý sa môže niektorým fanúšikom páčiť, ale v kontexte elektronickej hudby sa nezdá, že by rezonoval medzi širokým publikom.

Ďalej KSHMR včleňuje prvky indickej klasickej hudby do produkcie Jungle Whistle. Je o ňom dobre známe, že je kašmírsko-indického pôvodu The Lion Across The Field EP Zdá sa, že obsahuje aj prvky kultúrneho príbehu, ale je ťažké si predstaviť aranžmány také ťažké na syntetizátory, ktoré napodobňujú harmónia a bansuri flauty, ktoré sa dobre miešajú s mainstreamovým EDM, ktorý hrá počas svojich bežných DJ setov. Prostredie, ktoré vytvára hudba a príbehy, sa takmer javí ako karikatúra indickej kultúry.

Na konci trate vrhá KSHMR nepríjemný oblúk. Druhý ženský hlas povie v japončine niekoľko viet, ktoré preložia do:

Chcem ísť na cestu. Chcem vidieť svet. Chcem vidieť všetko. Chcem vidieť všetkých. Pôjdeme spolu?

Dôvod, prečo hlas hovorí v japončine všetkými jazykmi, sa nikdy nezaoberá. Vďaka tomu sa budete cítiť viac ako pri počúvaní hudby z nejakej nejasnej videohry. Dôležitejšie je, že to znie dosť podobne ako japonský ženský hlas vo filme Porter Robinson’s Flicker. Váham obviniť KSHMR, že si v jednej recenzii albumu dvakrát privlastnil nápady, ale vzhľadom na to, že je vo svete elektronickej hudby dosť aktívny na to, aby sa s Robinsonovou prácou oboznámil, zdá sa byť zlým úsudkom, aby sa táto myšlienka zachovala, aj keď k nej dospel úplne jeho vlastné.

rytieri starej republiky netflix

Po ďalšej skladbe Sleepwalk prináša iba to isté, druhá medzihra odhaľuje vývoj deja, okolo ktorého sa príbeh skrýva: There’s a lev.

Teraz, keď to už nie je v ceste, vás EP zasiahne ďalším škrabadlom na hlavu. Spolupráca Sidneyho Tiptona z KSHMR od marca „Wild Card“ zjavne slúži účelu v kontexte tohto albumu. Zabudnite na to, že jeho syntetizátorský náskok pripomínajúci Secrets znie doposiaľ úplne ostatnému všetkému ostatnému na albume - bolo by naozaj náročné hrať ho tak, akoby texty zapadali do niektorej časti deja.

Po ďalšej medzihre, ktorá dej nejako dotvára, a pomalšej iterácii štýlu inšpirovaného indickou klasickou hudbou s názvom Dadima, prichádza pravdepodobne najlepšia skladba albumu. KSHMR spolupracovalo s Felixom Snow on Touch, v ktorom účinkuje Madi, a skutočnosť, že spolupráca, ku ktorej sa zdá, že k nej prispela vo väčšej miere Snow, je prijateľnejšia, ako čokoľvek iné na albume, by malo povedať všetko, čo potrebujete vedieť.

Ak to tak nie je, po ďalšej medzihre príde Dhoom, ktorý znie ešte viac ako hudba z videohier ako ktorákoľvek iná skladba. Je to takmer akoby The Lion Across The Field EP bol bolestivo prepracovaný žalár v klasickom RPG a Dhoom je hudba, ktorá hrá počas boja s bossmi. Úprimne, v tomto okamihu by ma ani neprekvapilo, keby som sa dozvedel, že KSHMR to vytrhol priamo z nejakej zabudnutej hry pre PS2, pretože si myslel, že si to nikto nevšimne.

aké hry sú v Atari Flashback 2

V záverečnej medzihre sa KSHMR uzatvára The Lion Across The Field EP Príbeh s úprimným bohom M. Night Shyamalan, ktorý odhaľuje, že po celú dobu bol chlapec levom. Zdá sa, že by si album mal zaslúžiť body za udržanie indických tém.

Ako vám pripomína posledná skladba, pri všetkých štrajkoch proti nej The Lion Across The Field EP obsahuje niekoľko koncepčne bohatých inscenácií, ktoré svojim spôsobom predvádzajú svoju tvorivú hĺbku ako umelca. Tragicky je faux pas albumu tak veľa, že zakrýva to, čo si v skutočnosti zaslúži. Či už to pripravíte na sériu zlých úsudkov alebo na nejakú bizarnú motiváciu KSHMR verejne nevyjadrený, jeho debutové EP mu príliš chýba.

KSHMR - Lev naprieč poľom Recenzia EP
Sklamanie