Recenzia finále seriálu House, M.D.: Everybody Dies (Sezóna 8, Epizóda 22)

V prvých rokoch House bol vždy jedným z mojich obľúbených televíznych programov. 1. a 2. sezóna sú, vôbec žiadne, najväčšími procedurálnymi sezónami, aké som kedy zažil. S ohromným výkonom od Hugh Laurie , ktorý hral jednu z najchytrejších aktualizácií „Sherlocka Holmesa“ všetkých čias a sériu fascinujúcich lekárskych záhad, to bol ten vzácny postup, ktorý by sa dal opísať ako skutočne nepredvídateľný. Bolo to z týždňa na týždeň prekvapujúce, už len keď som videl, ako samotný House reagoval na rôzne situácie, a stále ma baví občasné prezeranie skorých vysokých miest ako Tri príbehy.

Počnúc treťou sezónou som si však predstavenie začal čoraz menej užívať. Spisovatelia sa začali usilovne snažiť nájsť zaujímavé zvraty vo formule, pokračujúce oblúky príbehu sa stali chaotickými a neatraktívnymi a nedostatok dynamiky medzi postavami - House nie je jediným človekom obávajúcim sa zmien v tejto šou - začal byť únavný. Predstavenie nového tímu pre mňa okrem breakout star nič neurobilo Olivia Wilde , žiadna z nových postáv nedržala sviečku tým starým.

Zdá sa, že séria odskočila svojou dvojhodinovou šiestou premiérou sezóny Broken, kde sa House zaoberal svojimi osobnými problémami v ústave pre duševne chorých. Zostáva mojou obľúbenou epizódou série. Potom, čo autori v nasledujúcich epizódach rýchlo stlačili tlačidlo „resetovať“ v šiestich sezónach vývoja postáv, rozhodol som sa, že je lepšie uchovať si dobré spomienky na túto šou v takte a ukončiť, než som bol príliš frustrovaný. Nasledujúce príležitostné zhrnutia zápletky odvtedy iba posilnili moje rozhodnutie (House jazdí autom cez Cuddyho dom? Naozaj? PREČO?).

x Recenzia finále série House, M.D.: Everybody Dies (Sezóna 8, Epizóda 22) 1 z 5
  • obrázok galérie
  • obrázok galérie
  • obrázok galérie
  • obrázok galérie
  • obrázok galérie
TransformátoryLorem Ipsum1 z 5

Dnešné finále série je teda prvou novou epizódou, ktorú som sledoval od šiestej sezóny, a otázkou je, či som mal pocit, že spĺňa svetlejšie stránky dedičstva šou.

V skratke? To sa úplne stalo.

Všetci zomreli boli tak blízko dokonalosti House finále, ako som si len vedel predstaviť, rozprávková hodina televízie, ktorá sa zarezávala priamo do srdca toho, čo House vždy bola o, evokovala najlepšie výkony, postavy a štylistické rozkvety série ako takej v tomto procese.

Najlepšou voľbou, ktorú David Shore a spoločnosť urobila s ich poslednou hodinou, bolo zamerať sa výlučne na samotného Housea. Šou sa vždy spoliehala na typicky silné podporné obsadenie a myslím, že niektorí budú sklamaní, že sme pre niektorých vedľajších hráčov nedostali väčšie rozlíšenie. Ale okrem Wilsona nebol žiadny z nich nikdy dosť dôležitý na to, aby sa na ňom mohol sústrediť na konci príbehu, a veľká časť sily Everybody Dies pochádzala z podrobenia celej hodiny jednému záverečnému hĺbkovému preskúmaniu, prečo to malo slávu chybné človeka sa oplatí milovať aj v najhorších dobách.

A nebolo to publikum, ba dokonca ani Houseovi priatelia, ktorí potrebovali túto lekciu posilnenú. Bol to sám House a bol to nesmierne dojímavý zážitok sledovať, ako House prekonáva jedinú prekážku, ktorú autori za posledných osem rokov nevyčerpali: naučiť sa vyrovnať sa s jeho odporom a nájsť dôvod, prečo skutočne žiť.