Recenzia: The Harvest Review

dva
On9. apríla 2015Naposledy zmenené:9. apríla 2015

The Harvest je thriller, ktorý je sužovaný tonálnymi chybami, slabými vedúcimi výkonmi a úplným nedostatkom napätia napriek temnej a pochybnej povahe filmu.

Viac informácií The Harvest Review

the-harvest-shannon-1

pán x ti to dá

Napriek režiséroviNajlepšie úsilie Johna McNaughtona, Žatva je sužovaný množstvom filmových parazitov, ktorí sa živia každou scénou, kým nezostane len prázdna, plytká šupka. Hoci jeho divadelný plagát predstavuje malebný domček, ktorý je pohltený zúrivými plameňmi, skutočný film sa ukazuje ako dosť plachý, nevýrazne poddimenzovaný a vyčerpávajúco plochý - nepravdivé vyobrazenie chaosu, ktorý sa nám motal pred očami. To neznamená, že sa jedná o skreslenie informácií Žatva v poriadku, ale film po ruke je takmer rovnako nezáživný, ako je tento, a dá túto úbohú Bessie na pastvu za pár minút. Nikdy som si nemyslel, že od Michaela Shannona uvidím deň, keď chcem VIAC, ale preto nikdy nehovorím nikdy.

Príbeh Stephena Lancellottiho sa točí okolo mladého chlapca menom Andy (Charlie Tahan), ktorý trpí ochromujúcou chorobou, ktorá si vyžaduje jeho bezpečný pobyt na vozíku pre mobilitu. Jeho matka Katherine (Samantha Morton) a otec Richard (Michael Shannon) majú výhodu toho, že sú zdravotníckymi pracovníkmi, a tak sa rozhodli starať sa o svojho syna bez pomoci nemocníc. Andy uväznený vo svojej vlastnej miestnosti trávi väčšinu svojich dní hraním hry Xbox sám, kým nezačne zvedavé nové dievča Maryann (Natasha Calis) sa objaví pri jeho okne. Obaja si vytvorili rýchle puto založené na Andyho nadšení pri hľadaní spoločníka, ale Katherine považuje zvedavé dievča za hrozbu pre Andyho zdravie. Bude Andyho nový priateľ vrážať klin medzi chlapca a jeho opatrovníkov, alebo dokáže Katherine úspešne vystrašiť jediný kúsok šťastia, ktorý Andy podľa všetkého má?

Samozrejme, Žatva nie je nič také, ako sa zdá. Iba rýchle varovanie - spojlery budú prúdiť v nasledujúcom odseku, takže čítajte ďalej na svoje vlastné nebezpečenstvo.

ŠTART SPOILEROV

kto je drevitá harrelsonova postava v jede

Katerina vôľa zbúrať zväzok medzi Andym a Maryannom je v predchádzajúcich scénach filmu dosť neprehľadná, ale jej šialenstvo sa stáva o niečo prijateľnejším, keď Maryann objaví ešte chorľavejšieho chlapca držaného v suterénnej miestnosti, ktorá je členitá ako oddelenie pre pacientov. Dozvedáme sa, že toto je SKUTOČNÝ Andy a že Tahan hrá uneseného chlapca pri narodení menom Jason, ktorého Richard a Katherine plánujú využiť ako darcu orgánov. Je to niečo ako Malý dom na prérii , ibaže v tom domčeku sú dvaja maniakálni rodičia, ktorí držia temné tajomstvo.

KONIEC SPOILEROV

Aj pri vypočítanom zvrate filmu Žatva je prešpikovaný výkonmi, ktoré sú buď hrubo podhodnotené, alebo prehnané. Rozlúštená postava matky a manželky Samanthy Mortonovej odletela z rukoväte ako kvapka desetníka, týra svojho syna násilným spôsobom a rúti sa na Shannoninu postavu iba pár minút po priznaní, ako veľmi potrebuje Richarda vo svojom živote. Jej nálady nie sú absolútne konštantné, pretože berie predstavenie Kathy Bates Bieda a zvyšuje to na karikatúrne úrovne dramatickej nekompetentnosti.Scenár Lancellotti je taký fundovaný a podhodnotený, napriek tomu Mortonovo vystúpenie trčí ako psychotický boľavý palec, ktorý sa stáva mätúcim rozptýlením, aj keď sa odhalia jej motivácie.

Michael Shannon existuje na úplne opačnej strane bláznivého spektra, pretože jeho výkon sotva registruje akékoľvek známky života. Celý film strávi podkopávaním svojej panovačnej, ovládajúcej manželky a každý pokus o jej zvalenie sa končí iba Richardovým ospravedlňujúcim tónom mŕtveho vnútra. Vyskytujú sa náznaky problému s pitím, ale nikdy by ste si nevšimli cez osamelé scény Shannona a nikdy vlastne nezískame predstavu o tom, kto Richard v skutočnosti je. Aj keď je Richard najhorší, zdá sa, že by mu neublížil ani mucha, a jeho kontrastná osobnosť s Katherine v blízkej budúcnosti spája mentálne chorých pacientov s dvoma postavami, ktoré sa zdajú byť z úplne iných planét.

Najhorší zo všetkých, Žatva Boduje ospalý klavírny soundtrack vyrobený pre televíziu, ktorý zasahuje noty melodramatickej farmárskej telenovely (lacné a vtipné). Vizuálne, tonálne, hudobne - bez ohľadu na to, kam sa pozriete, zdá sa, akoby všetko fungovalo proti tomu, čo mohlo byť pútavou, emotívnou cestou. McNaughton nedokáže generovať žiadne napínavé okamihy temného napätia, čo je vzhľadom na občasnú strašidelnú povahu škoda, pretože film sa bezcieľne kľukatí medzi zábermi, ako Andy hrá bejzbalové videohry, a Maryann kričí na svojich starých rodičov (Peter Fonda a Leslie Lyles). Výbuchy Katherine nie sú vyvážené (rovnako ako neexistuje dôvod na samoľúbu povahu Richarda), Peter Fonda je úplne premrhaný celým filmom (nie je opitý, akoby neexistoval dôvod na jeho účasť) a je takmer nemožné investovať do jednej postavy. Toto je vážne od rovnakého človeka, ktorý vyrobil Henry: Portrét sériového vraha ?!

Predpokladá sa, že bude existovať rozsiahlejšia téma rodičov, ktorí sa budú usilovať o ochranu dieťaťa, ktoré majú radi, napriek svojej vlastnej situácii, ale takáto správa je rýchlo zabudnutá po tom, čo ju zakrúti toľko rôznych tonálnych prepadákov. Žatva prosí o to, aby bol niečo odvážnejšie, niečo, čo hovorí rodinám, ktoré sú uväznené zúfalými okolnosťami, ale nevýrazne sa uspokojuje s tým, že sú oslabeným celoživotným pokusom o rodičovskú hrôzu.

čo je zima otvorená?

The Harvest Review
Sklamanie