Recenzia: Hard West Review
Joseph Banham

2.5
On18. novembra 2015Naposledy zmenené:18. novembra 2015

Hard West má silný koncept a chvíľu je zábavný, ale pretože sa jadro hry čoskoro stane monotónnym, spolu s príšernými segmentmi podsvetia, je ťažké hru odporučiť.

Viac informácií Hard West Review

hard-west-04

Western je žáner, ktorý v modernej popkultúre upadol do zabudnutia. Sme ďaleko od toho, aby Clint Eastwood zdobil obrazovku ako Muž bez mena v šesťdesiatych rokoch, späť, keď bol Divoký západ na vrchole svojej popularity. Iste, v kinách a videohrách príležitostne získate oživenie kovbojov túžiacich po zbrani ( Red Dead Redemption (napríklad)), ale nie sú ani zďaleka tak navštevované ako svety fantázie a sci-fi.

Je preto veľmi osviežujúce, keď vyjde hra inšpirovaná klasickými prestrelkami v starých zaprášených salónoch a hviezdnymi drsnými Cowboys. Tvrdý západ , nová strategická strieľačka inšpirovaná RPG od vývojárov Creative Forge Games, je takým projektom. Vyznačuje sa taktickým ťahovým bojom (podobný XCOM série), ktorá hráča prevedie príbehom pomsty, zrady a okultizmu. Znie to ako zábavná premisa a hra má nejaké silné nápady, ale chýba jej solídne prevedenie potrebné na to, aby vynikla za mesiac plný monumentálnych vydaní.

Tvrdý západ sleduje niekoľko postáv prežívajúcich ťažké obdobia v násilnej, nemilosrdnej ére divokého západu. Existuje osem kapitol alebo scenárov, ktoré je potrebné prehrať, z ktorých niektoré sledujú lineárny príbeh, zatiaľ čo iné sa rozvetvujú a skúmajú vzájomne prepojené cesty iných nešťastných duší. Oblúk hlavného príbehu sleduje muža menom Warren, ktorý je pekelne zameraný na pomstu za smrť svojej lásky, Florencie. Jeho túžbe po pomste do istej miery pomáha záhadný cudzinec, ktorý, zdá sa, dal Warrenovi nejaké nadprirodzené sily.

Hlavné misie hry sa odohrávajú vo veľmi známych nastaveniach. Vývojári pri navrhovaní úrovne určite prechádzali kontrolným zoznamom všetkých lokalít spojených s westernmi. Strieľate si cestu cez spustnuté bary, opustené železničné trate, zatuchnuté bordely a chátrajúce sídla. Všetky z nich sú prezentované v izometrickom pohľade a hoci ich grafika ani zďaleka nehrozí, sú dosť dobré. Táto hra tiež znie skvele a obsahuje soundtrack od Marcina Przybylowicza z The Witcher III: Wild Hunt sláva. Partitúra využíva inštrumentáciu bežne súvisiacu s westernmi, ako sú klasické gitary a klaksóny, ale má tiež príslušne zlovestný náskok v podobe znepokojujúceho chorálového spevu.

Boj, ktorý tvorí podstatnú časť hry, je dobre premyslený, ale veľmi chýba tak veľmi potrebná rozmanitosť. Za každé kolo dostanete za každú svoju četu dva akčné body (existujú vylepšenia, ktoré rozširujú povolené množstvo AP, štandardom sú však dva). Pomocou týchto bodov sa vaša postava môže pohybovať v naznačenom priestore, ktorého veľkosť je určená jej pohybovým stavom, alebo môže strieľať.

príves líška a honič

Keď sa rozhodnete strieľať, dostanete percentuálnu pravdepodobnosť, že strela zasiahne cieľ, a koľko škody spôsobí. Maximálne poškodenie, ktoré môže zbraň spôsobiť, sa zníži v závislosti od toho, či je vaša obeť pod úplným, polovičným alebo žiadnym krytom. Čoskoro zistíte, že prinajmenšom v ťažších režimoch hry sa budete musieť ubezpečiť, že vaša četa je neustále strážená nejakou formou krytia, pretože ak to neurobíte, môže to veľmi rýchlo viesť k tomu, že sa stanú guľkami nasnímanými občerstvením. supy.

hard-west-01-skin

Šťastie tiež hrá veľkú úlohu v hrateľnosti, ale nie tak, ako viete. Váš merač šťastia zaujme v RPG úlohu podobnú magickým bodom v tom, že umožní postave vykonávať špeciálne útoky, keď je plná. Vyššie body šťastia tiež znamenajú, že sa postava skôr vyhne guľke, ale tým sa ich šťastie vyčerpá, aby nabudúce už nemali také šťastie. Mať šťastie ako hlavný komponent dobre zapadá do témy a dodáva konaniu ďalšiu úroveň stratégie, ktorá vám pomôže odhadnúť, či by ste so svojimi postavami mali alebo nemali riskovať.

Ďalšou zaujímavou myšlienkou je, že súperi sa stávajú neviditeľnými, ak nie sú v zornom poli skupiny. Aj napriek tomu, že máte božský pohľad zhora na svet, ak vaše postavy nevidia nepriateľa, nemôžete to urobiť ani vy. Môžete však vidieť akékoľvek tiene, ktoré vrhajú. Týmto sa zavádza určitá opatrnosť pri postupe úrovňou, najmä keď sa chystáte vstúpiť do miestnosti alebo budovy prvýkrát a nie ste si istí, či v rohu čaká strelec (alebo strelkyňa), ktorý je pripravený odfúknuť vám hlavu. Ste nútení starostlivo zálohovať proti oknu a skenovať každú izbu. Namiesto toho, aby ste preplávali a kosili všetkých, ktorí sú na očiach.

V hre sa mi páčia niektoré ďalšie funkcie, ktoré sa mi veľmi páčia, najmä to, ako vývojári priniesli niektoré klasické RPG prvky do zatvrdnutého a vychýreného sveta Divokého západu. Najradšej mám predstavenie stromov schopností postáv vo forme pokru.

V priebehu hry budete zarábať rôzne hracie karty, z ktorých každá predstavuje buď novú schopnosť, alebo zvýšenie štatistík. Patria sem veci ako schopnosť aktivovať démonickú silu, karta kanibalizmu, ktorá vám umožní večerať so svojimi zosnulými spolubojovníkmi pre ďalšie zdravie, a Zlatá guľka, ktorá zaručuje postave priamy zásah bez ohľadu na to, čo im bráni v zornom poli. To všetko je možné priradiť k vašej aktuálnej pozícii v scenári, ktorý hráte, prostredníctvom obrazovky postáv.

Existuje však jedna zvrat, pretože pri prideľovaní kariet je možné získať ďalšie bonusy z formovania skutočných pokerových kombinácií. Ak napríklad dáte postave dvojicu es, zlepšilo by to ich pohyb a plnohodnotný dom by výrazne zvýšil šťastie. Dodáva ďalšiu úroveň zamyslenia nad tým, ako priraďujete postavám ich schopnosti, a určite ho ocení každý fanúšik pokru.

Hoci Tvrdý západ Hlavná hrateľnosť skutočne obsahuje tieto šikovné kvality, zistil som, že to nestačí na to, aby hra zostala presvedčivá počas všetkých jej misií. Hlavným problémom je, že ciele a ciele misie nie sú dostatočne rozmanité. Na mieste, kde ste spadnutí na mapu a máte príkaz vyčistiť jeden po druhom všetkých svojich protivníkov, sa rýchlo objaví vzor. Priznám sa, že na zásahu nič netušiaceho nepriateľa z druhej strany budovy pomocou zasiahnutej strely je niečo uspokojivé, ale existuje len toľko prípadov, že to môžete urobiť skôr, ako sa vzrušenie vytratí.

Zatiaľ čo sa hra pokúša zmeniť okolnosti - jednu misiu prerušujete popravu, inú bránite svoj domov - všetky v konečnom dôsledku znamenajú vykonanie rovnakého procesu. Keď som práve dokončil dva z ôsmich scenárov, už som cítil, že vo mne nastáva nuda, mal som pocit, akoby som zažil väčšinu z toho, čo hra ponúka. Beriete úkryt, mierite a strieľate, postupujete a potom opakujete a svoju skupinu stále pohybujete ako pešiaci na doske.

A to sa dotýka jedného z hlavných problémov hry, pokiaľ ide o príbeh - všetky postavy sú iba pešiakmi. Po šachovnici sa nehýbali nič iné ako neživé, bezvýznamné postavy. Žiadny z nich, navzdory maximálnemu úsiliu hry dodať svojim misiám kontext a motiváciu prostredníctvom pekne ilustrovanej komiksovej kinematiky, nikdy nevyšiel ako zaujímavý. Klišé rozprávky o krvavej túžbe a uzatváraní obchodov s diablom sa cítili tak unavené, že len ťažko niekto z nich udržal moju pozornosť.

Mal som podobne apatický postoj k postavám, ktoré spoločníci prichádzali a odchádzali bez toho, aby som si to uvedomoval, pričom ma v jednej misii zastrelili a na ďalšiu ma vystriedala iná všeobecná tvár. Nepomáha veci, že z izometrického pohľadu zhora nadol vyzerajú všetky postavy rovnako zameniteľné. Táto hra tiež nedáva svojim darebákom pocit skutočného zastrašovania. Démonické postavy, ktoré nakoniec prídu do hry a ktoré vyzerajú ako kopcovitá verzia Tima Curryho z Prince of Darkness Legenda , neposkytuje impozantnú výzvu. Sú to len o niečo silnejšie verzie bežných nepriateľov.

hard-west-01

Segmenty podsvetia medzi misiami sú nepopierateľne nudné. Prevezmete kontrolu nad ikonou kravskej lebky, ktorá predstavuje vašu četu, keď ju budete jednoducho viesť z miesta na miesto, keď hra rozvíja svoj príbeh prostredníctvom veľkého množstva textu. Je to tu, kde sa hrá do hry s mechanizmom voľby hry, ale možnosti sa zdajú také malé a nakoniec neúčinné, že je veľmi ťažké sa o to kedykoľvek postarať.

Úlohou vám je čítať škatule a škatule s neživým písaním, keď sa hra snaží zo všetkých síl, aby vám na príbehu záležalo, a občas vám má predstaviť viac odpovedí. Počas môjho hrania hry som nikdy nemal čas, aby som mal pocit, že to, čo som si vybral, malo niekedy vplyv na hrateľnosť. Iste, boli chvíle, keď som sa rozhodol ísť dole nebezpečne vyzerajúcou cestou, zranil moju postavu a bránil jej štatistikám v bitke, ale potom som mohol ísť a nechať ho okamžite uzdraviť buď v kostole, alebo v kempe, takže som nikdy nemal pocit, že tu je akékoľvek skutočné riziko.

Hrateľnosť v týchto segmentoch, ktoré zaberajú oveľa viac času, ako by ste si mysleli, sa v podstate rovná cieľom misie, ktoré vám hovoria, aby ste sa pohybovali po mape a klikali na toto miesto. Dobre, teraz prejdite na toto miesto a kliknite sem. Činnosti ako baníctvo a poľovníctvo, ktoré sú v niektorých scenároch povinné, sa vykonávajú neustálym klikaním na textové možnosti, kým nedosiahnete šťastie, a potom tento postup opakujte, kým nezískate dostatok opatrení, aby ste mohli napredovať.

Existuje aj niekoľko veľmi malých hlavolamov, ktoré sú tiež zapracované, ale je ich príliš málo a príliš ľahké na to, aby poskytli dostatočné množstvo rozmanitosti. Z tých dvoch, ktoré si pamätám, bol jeden, ktorý dal do poriadku príbeh, zatiaľ čo iný vyvodil z vás rôzne popisy, čo je ten pravý hrob, ktorý sa dá vykopať za odmenu. Všetko je to sklamaním jednoduché. V skutočnosti by sa sekcie podsvetia javili ako úplne zbytočné, keby nebolo toho, že ich potrebujete na nákup podporných predmetov a nových zbraní, ako aj na získanie ďalších hracích kariet pre schopnosti a schopnosti vašich postáv.

Tvrdý západ má za sebou niekoľko dobrých nápadov a určite sú na ňom veci, ktoré obdivujem. Celkovo by som však klamal, keby som povedal, že som si svoju skúsenosť s tým užil. Spočiatku sa mi hra so zbraňami zdala zábavná, ale čoskoro som sa snažil udržať svoj záujem okolo druhého alebo tretieho scenára. Systém výberu nie je dosť rôznorodý na to, aby podporil viac prehraní, a systém boja je príliš opakujúci sa na to, aby ste ho sotva odporučili prvýkrát. Fanúšikovia taktického a strategického boja si možno nájdu viac, čo milovať, ale tento príbeh o krvi, guľkách a kovbojoch ma nechal chladným.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PC.

Hard West Review