Recenzia hangáru 10

Recenzia: Recenzia hangáru 10

1.5
On30.11.2014Naposledy zmenené:30.11.2014

Hangar 10 je strašným úsilím pre fanúšikov nájdených záberov aj mimozemských nadšencov, ale zo všetkých nesprávnych dôvodov.

Viac informácií Recenzia hangáru 10

Screenshot-Shot-2014-10-16-at-2.24.25-PM-620x400

IFC Midnight, ktorý pokračuje v nedávnom trende akvizícií, odhodil do ringu ďalšie mimozemské dobrodružstvo nájdených záznamov s Danielom Simpsonom Hangár 10 - jednotvárne úsilie, ktoré sa nejako vynakladá Únos mimozemšťanov pôsobia rozkošne, vzrušujúco a mimozemsky osviežujúco. Filmový tvorca opäť experimentuje s roztrasenými uhlami kamery, trhanými zábermi a akciami mimo kamery a údajne vytvára ďalší skvelý invazný triler, ktorý divákov ťahá po rozčarovanej ceste bez toho, aby mal na očiach trochu zábavy. Bratia Viciousovci nedávno vzdelávali nadšencov sci-fi s vlastným pohybom invázie, Mimozemský Napriek tomu sa film Daniela Simpsona nenaučí nič zo žoviálnejšej žánrovej fantázie tým, že sa vráti späť k nude, pomalosti a bezvýslednému rozprávaniu príbehov, ktoré sa zameriava na čokoľvek, ALE nepretržitú akciu. Vzrušenie upadá, strachy rýchlo zomierajú a zostáva nám niekoľko hľadačov pokladov, ktorí majú nejaké škaredé a zhoršujúce sa postoje a ktorí trávia väčšinu času hypnotizovaní blikajúcimi svetlami - ako mory na slabo osvetlený, sotva udržujúci plameň.

K udalosti, ktorá sa odohrala asi 30 rokov po incidente UFO v Rendlesham Forest, skupina doslovných zlatokopov zažívala jav, ktorý sa javí ako mimozemský. Gus (Robert Curtis), Sallie (Abbie Salt) a Jake (Danny Shayler) sa vydali hľadať saské zlato, pričom sa neoprávnene dopustili neoprávneného zasahovania s cieľom odhaliť zakopaný poklad, ale ich nočné prechádzanie odhaľuje blikajúce svetlá, ktoré akoby mali strašidelné sily. Po zachytení záberov vesmírnej lode, ktorá sa javí ako vesmírna, sa skupina ocitla uprostred mimozemskej aktivity, ktorá odhodila všetko svoje vybavenie a uviazla ich hlboko vo vysoko zalesnenej oblasti. Môžu sa títo priatelia dostať na bezpečie skôr, ako sa úplne zamotajú do akejkoľvek zvláštnej činnosti, ktorá sa deje nad ich hlavami?

Hangár 10 je nemanželský nevlastný syn žánru found footage, geneticky kompromitovaný všetkým, čím frustrovaní hororoví fanúšikovia pohrdli. Simpson a spoluautor scenára Adam Preston trávia to, čo sa javí ako večnosť, budovaním príbehu bez väčších intríg. Spoliehajúc sa na riedke záblesky antigravitačného plávania a vláknitú hubu podobnú látku na vyváženie rýchlych rezov, zasneženého skreslenia a najväčšieho policajta v histórii hororu - svetlá. Som za psychologický thriller, pretože nie každý pohyb sci-fi dokáže drzo prejaviť dôveru v ich stvorenia, ako napríklad Mimozemský , ale Simpsonova jasná taktika je neporovnateľne nudná, a to aj pre film, ktorý uprednostňuje neustály pocit tajomstva (z ktorého nakoniec vznikne nekonečný zmätok).

Zatiaľ, čo sa lúče svetla objavia a potom vystrelia priamo do neba, nič nehrozí Hangár 10 nachádza útechu v opakovaní toho istého frustrujúceho cyklu, pokiaľ ide o akékoľvek stopy hrôzy. Chápem, že vonkajšie natáčané videozáznamy tohto druhu budú nevyhnutne obsahovať najmenej jednu alebo dve scény postáv, ktoré začujú štuchať do diaľky vetvičky reagujúce zamrznutými tvárami, ale tieto scény majú úspech s mierou. Simpson sa namiesto toho opije z takého vyhodeného materiálu a do zmesi pridáva blikajúce svetlá ako silu, ktorej sa máme obávať na prvý pohľad, ale rozhodnutie neodmieňať divákov podstatnejšími mimozemskými odhaleniami sa ukazuje ako FATÁLNA chyba filmára.

Hangár 10 trpí polovičatým úsilím pozostávajúcim z niekoľkých zaujímavých scén, ktoré sa lepšie hodia na rýchly krátky film, pretože časová stopa dlhšia ako sto minút sa hrá s intenzitou sledovania suchého laku. V snahe vytvoriť vzťahovú drámu Simpson postaví obe mužské postavy proti sebe tým, že jednej poskytne minulosť so Sallie, zatiaľ čo druhá s ňou v súčasnosti randí, ale keď sa začne disko-guľková hrôza, dramatika sa rýchlo stane premárneným nápadom. Žiadny z hercov nie je na diaľku presvedčivý na základe formálnych oblúkov, postavy nezmyselne utekajú samy od seba so zjavným želaním smrti a my sami si želáme, aby Gus a spoločnosť zostali čo najviac za kamerou, aby sme sa vyhli ďalšej nepríjemnej výmene dialógov alebo monológ bez emócií.

Daniel Simpson sa určite pokúša zvládnuť napätie pri pomalom spaľovaní, ale Hangár 10 sa nakoniec stane prototypom, ktorý sa nemá robiť, ktorý sa neprajníkmi nenávidených záznamov zmení na ich ukážkový príklad mŕtveho podžánru. Ak na vytvorenie intenzity nepoužijú nič iné ako tmu, publikum si rýchlo uvedomí, že okrem niekoľkých nadzemných vozidiel, ktoré lietajú s intenzitou, je len málo látky, pretože Simpson si nemyslí, že pri vytváraní napätia sú potrebné hmatateľné dôkazy. Hangár 10 rýchlosťami bez zastavenia vysvetlenia, odhaľovaním rybích bodov zápletky, na ktoré sa rýchlo zabúda, čo sa rovná pocitu, že sme uviaznutí pri sledovaní Jakeovho kriku po oblohe celé hodiny - alebo možno práve to budete mať chuť robiť po prach sa usadzuje na ďalšej cudzej ohavnosti.

Recenzia hangáru 10