Recenzia Dobrý deň zomrieť ťažko

Recenzia: Dobrý deň zomrieť ťažko
Jonathan R. Lack

1.5
On13. februára 2013Naposledy zmenené:23. februára 2013

Good Day To Die Hard je škaredé, drsné a nepríjemne temperamentné pokračovanie, ktoré sa nijako nepodobá na svojich predchodcov, a hoci som si istý, že moje myšlienky nadobro opustia, teraz sa cítim úplne smutný a skľúčený tým, ako ďaleko táto kedysi zábavná séria padla.

Viac informácií Dobrý deň zomrieť ťažko

Dobrý deň zomrieť ťažko nepatrí medzi najhoršie akčné filmy, aké som kedy videl - ani to nie je najhorší film, ktorý sa dnes v kinách otvára -, ale ako vyzerá lenivý, zabudnuteľný a úplne bezduchý hollywoodsky film, ide o obzvlášť depresívne cvičenie banality. Nech sa film chce nazvať čokoľvek, nie je to The Hard film akýmkoľvek spôsobom, tvarom alebo formou nielenže sa nijako nepodobá pôvodnému filmu z roku 1988, ale stojí pred mnohými svetmi od štvrtého a posledného vstupu franšízy, Žite zadarmo alebo zomrite tvrdo. Je to niečo úplne iné, niečo škaredé a drsné a nepohodlne duchaplné, a hoci som si istý, že moje myšlienky nadobro opustia iba chvíľu po dokončení tejto kontroly, zatiaľ sa cítim úplne smutný a skľúčený tým, ako ďaleko táto kedysi zábavná séria padla.

Som si istý, že veľa divákov sa bude cítiť rovnako. The Hard nepatrí medzi veľké moderné franšízy a nikdy ani nebola, ale verím, že toto meno má stále význam pre veľké množstvo fanúšikov. Originál je právom považovaný za jeden z vynikajúcich akčných filmov všetkých čias, bezchybný a nezabudnuteľný záber filmového adrenalínu, ktorý pretrvá celé tie roky, a hoci žiadne z pokračovaní nie je skvelé, každému sa podarí znovu získať aspoň niektoré z potešenie z originálu, zatiaľ čo filmy 3 a 4 pridali do zmesi niekoľko pôsobivých nových prvkov. Je len málo, čo spája tieto filmy, okrem Brucea Willisa a niektorých známych naratívnych vtákov, ale len cez štyri prvky The Hard filmy boli spoľahlivo vzrušujúce, štýlové, vtipné a roztomile oduševnené, a to stačí na to, aby sa seriál, aspoň doteraz, stal úctyhodným tvorivým úspechom.

Dobrý deň zomrieť ťažko minie známku všemožným spôsobom, aj keď vezmeme do úvahy, ako uvoľnené sú požiadavky na a The Hard filmy sú. Všetky stopy humoru, dôvtipu a dokonca aj základnej vizuálnej koherencie zostali po ceste zakrvavené a ošľahané, jedinou identifikovateľnou sériovou črtou je prítomnosť Brucea Willisa. Tento film je ošklivým brutálnym velebením násilia, úplne fetišistickým voči jeho vlastnému krviprelievaniu a vyžívajúcemu sa v masovom množstve streľby, zabíjania a ničenia majetku bez náznaku zábavného, ​​karikatúrneho ducha, ktorý definoval predchádzajúce filmy.

Som absolútne zmätený a vyvrátený z každého rozhodnutého rozhodnutia, od syna Johna McClanea Jacka (Jai Courtney), ktorý je agentom CIA, až po rozsiahlejší príbeh, ktorý sa nevysvetliteľne spája s černobyľskou katastrofou. Príbeh je príliš zložitým neporiadkom s expozíciou, nepremysleným výberom postáv a masívne rušivými dejovými dierami. Všetko to začína od relatívne jednoduchej premisy McClana, ktorý letel do Moskvy, aby zachránil svojho uväzneného syna, ale rýchlo sa vymkol spod kontroly ako politické sprisahania a operácie CIA. zaujať ústrednú naratívnu fázu. Každý The Hard Film vidí, že sa McClane angažuje v niečom oveľa väčšom ako on, ale tu je celý príbeh zostavený tak, aby sa cítil ako malý zbytočný zub v oveľa väčšom stroji, ktorý vďaka svojej zbytočnej prítomnosti všetko len zhoršuje.

Presunúť akciu na prvé miesto do Ruska je hlúpe a zúfalé upútanie pozornosti, ktoré slúži iba na to, aby bola akcia škaredšia a tón nepríjemnejší. To však neznamená, že samotné Rusko je jednou z týchto vecí - nespočet talentovaných filmových tvorcov vytvorilo nádherné umelecké diela umiestnené v krajine - ale Dobrý deň zomrieť ťažko sa zaujíma iba o hranie zvyškovej paranoje zo studenej vojny mimo dosahu dotyku. Ruské postavy sú zlé, pretože sú ruské, a to pokiaľ ide o ich vývoj alebo motiváciu. Postoj sa prenáša do estetiky, kde je každý centimeter Moskvy ilustrovaný tmavými, tieňovými šedými a špinavými spustnutými súbormi. Film obchoduje so zastaraným kultúrnym strachom, aby vytvoril zle vyrobený pocit nebezpečenstva, podobný tomu, Call of Duty: Modern Warfare hry zamestnávajú ruských darebákov iba preto, že sú ľahkým terčom.

V skutočnosti veľa z Dobrý deň zomrieť ťažko hrá ako zlý Call of Duty titul, zaobchádzanie s násilím rovnako „drzé“, masturbatívne ako v prípade nedávnych záznamov v sérii videohier. Kde The Hard filmy, ktoré predtým obsahovali mnoho rôznych druhov štandardných scén a boli zamerané skôr na McClaneov vtip a stratégiu ako na brutálnu silu, sú všetky akčné sekvencie skutočne identické: Zbierajú sa výkonné, rýchlopalné vojenské zbrane, McClane a syn kosia desiatky Rusov bez výčitky svedomia alebo zľutovanie a potom sú fyzikálne zákony ignorované kvôli veľkému spomalenému skoku z okna a desiatkam príbehov.

Aj napriek tomu, že ignorujeme skutočnosť, že policajný dôstojník McClane by nemal vôbec žiadny výcvik v používaní takto preťažených útočných pušiek, je znepokojujúce vidieť typicky bezstarostnú, vtipnú postavu, ktorá sa zapojila do tak bezmyšlienkovitého brutálneho masakru. Dobrý deň zomrieť ťažko nie je celkovo graficky násilným filmom, ale samotný počet vystrelených striel a počet zabitých ľudí je okamžite smrteľný, aj keď tento film jednoznačne očakáva, že dostaneme výkop z McClaneovej náhlej sociopatie.

Toto nikdy nie je to The Hard bolo asi. Drsná, militaristická vojna je asi tak ďaleko, ako je možné z akcie vystupujúcej v predchádzajúcich filmoch, a dokonca aj pri jednej príležitosti. Dobrý deň zomrieť ťažko porušuje svoj vzorec „shoot-em-up“, pri skorom, príliš dlhom prenasledovaní automobilov sa výsledky zdajú neprimerané povahe série. Možnosti, ktoré McClane robí pri prenasledovaní automobilov, sú úplne, úplne mätúce, šialené a nerozvážne bez náznaku logiky alebo uvažovania a robia celú sekvenciu bezvládnou.

Nie, že by niektorá z akcií vo filme mala šancu byť skutočne „uspokojivá.“ John Moore je podľa jeho životopisu skutočne hrozný režisér, ktorý obsahuje Za nepriateľskou líniou, zbytočné Omen prerobiť a Max Payne - jasne dokazuje, a pozoruhodne hlúpa voľba režírovať a The Hard film. Toto je pravdepodobne najlepšie nakrútený film jeho kariéry, ale stále má divoký nedostatok s rýchlym strihom pozornosti a žalostnou ručnou kinematografiou. Kamera sa nikdy neprestane pohybovať, a to ani pri pokojných výmenách dialógov, a počas akčných sekvencií je z okna vyhodený všetok zmysel pre miesto alebo časová súdržnosť. Prenasledovanie automobilov je najhorším páchateľom, pretože Moorova úbohá kamera a úpravy pod amatérmi neumožňujú zistiť, ktorý vodič je ktorý, kam smerujú postavy, ako ďaleko prešli atď.

Moorova práca je strašná, ale nepomôže mu priepastný scenár Skipa Woodsa, rýchly hackerský job, ktorý sa nemôže obťažovať dať zmysel alebo poskytnúť jediný riadok poctivého, organického pátosu. Jeho rukoväť na postavách neexistuje, splieta Willisa a Courtney s neuskutočniteľným materiálom. Netuším, ako by sa to druhé mohlo dostať lepšie The Hard film - Courtney má v celej hre len jednu alebo dve noty a podľa toho trpí - ale vieme, čo dokáže Bruce Willis v tejto časti, a je úplná škoda vidieť ho, ako privoláva také malé množstvo energie alebo nadšenia. Aj on je samozrejme obmedzený scenárom, ktorý do veľkej miery zabúda na McClaneove múdre korene, ale Willis bol tiež aktívnou tvorivou silou filmu, ktorá existuje iba vďaka jeho ochote urobiť s franšízou viac.

Willis je šikovný človek a stále si z neho sakra vážim, ale nedokážem po celý život pochopiť, prečo by sa zúčastňoval na projekte, ktorý je tak pomýlený. Dobrý deň zomrieť ťažko je nenapraviteľne zlý film, ktorý spája svoju nekonečnú frustráciu tým, že má drzosť nadviazať na svojich skutočne príjemných predchodcov. Film nemôžem odporučiť nikomu, ani tomu najvernejšiemu The Hard fanúšikov, je to úplne bezcenné pokračovanie a rovnako ako sa mne osobne páčilo moderné oživenie série Žite zadarmo alebo ťažko zomierajte, dokonca som viac než pripravený vidieť túto franšízu natrvalo vydanú na pastvu. Po tomto filme by to bol akt milosrdenstva.

Dobrý deň zomrieť ťažko

Dobrý deň zomrieť ťažko je škaredé, drsné a nepríjemne temperamentné pokračovanie, ktoré sa nijako nepodobá na svojich predchodcov, a hoci som si istý, že moje myšlienky nadobro opustia, teraz sa cítim úplne smutný a skľúčený tým, ako ďaleko táto kedysi zábavná séria padla.