Recenzia:Gone With The Wind 75. výročie Konečné vydanie Blu-Ray zberateľskej edície
Jordan Adler

4
On9. októbra 2014Naposledy zmenené:9. októbra 2014

Úprimne povedané, môj drahý, fanúšikovia Gone with the Wind a milovníci zlatého veku Hollywoodu určite potrápia vydanie Blu-Ray tohto výročného klasického filmu.

Viac informácií gty_gone_with_the_wind_nt_120210_wmain

GWTW_3lg

Príbeh Margaret Mitchellovej o starom juhu, ktorý sa stal jedným z najobľúbenejších hollywoodskych filmov všetkých čias, je teraz k dispozícii v súbore Blu-Ray k 75. výročiu, ktorý má rovnaký rozsah a charakter ako veľká romanca. Odviate vetrom je takmer štvorhodinový epos s niektorými z najikonickejších postáv, momentov a liniek v histórii americkej kinematografie. Milovníci filmov, ktorí sú veľkými fanúšikmi slávnej klasiky z roku 1939 - 10-násobný držiteľ Oscara - už nikdy nebudú mať hlad po domácom uvedení filmu, a to vzhľadom na vynikajúcu kvalitu obrazu a zvuku a takmer 20 hodín (!) Bonusu materiál.

O 75 rokov neskôr, ako sa páči epos Odviate vetrom obstáť v skúške času? Trochu dobre, v skutočnosti, hoci prvá polovica filmu, ktorá bola ponorená do drámy občianskej vojny, zostarla oveľa lepšie ako plodnejšia druhá polovica. Pre neznámych a milióny milovníkov filmu, ktorí si už istý čas nepozerajú na klasiku MGM, sa román Victora Fleminga začína v antebellum Juh, pretože belle Scarlett O'Hara (Vivien Leigh) sa zameriava na bohatú a úchvatnú Ashley Wilkes ( Leslie Howard). Ashley však navrhuje, aby jeho sesternica Melanie Hamilton (Olivia de Havilland) poslala Scarlett do žiarlivého šialenstva.

kedy zamrzol kapitán amerika

Predtým, ako Scarlett bude mať sklon k zranenému srdcu, musí myslieť na zranené telá ostatných: vypukne občianska vojna a Ashley sa prihlási o pomoc. Návštevník z Charlestonu, pôvabná a húževnatá Rhett Butler (Clark Gable), upúta Scarlettino oko a pokúsi sa ju počas vojny oklamať od svojich sebeckých myšlienok. To, čo však hovorí pán, a to, čo si myslí, sú dve rôzne veci, ako hovorí Scarlett Mammy (Hattie McDaniel, v bariére prekonávajúcej oscarové vystúpenie). Rhett tiež sleduje svoje krásne belle z gruzínskej Tary.

Keď sa zranená a zakrvavená v posledných dňoch vojny stále sype do štátu a Scarlett je uväznená uprostred, zúrivosť vojny ešte viac zamotáva jej život do drámy. A toto je iba synopsa prvej polovice adaptácie nositeľa Mitchellovej Pulitzerovej ceny.

V čase svojej výroby Odviate vetrom bol najdrahším filmom, aký bol kedy natočený, a bol jedným z prvých významných farebných filmov. Je ťažké nečudovať sa dramatickým úspechom drámy: triumfálnemu skóre Maxa Steinera, nádhernej scenérii a kinematografii (Ernest Haller), a čo je najdôležitejšie, vynikajúcim výkonom.

Vivien Leigh bola v čase natáčania filmu v Hollywoode relatívnym nováčikom. Jej súčasť filmu Scarlett bola dokonca vyhľadávanejšia ako Michael Corleone, Harry Potter a Lisbeth Salander. Odliatok Leigh je kľúčom k tomu, aby sa človek urputne a hlboko staral o to, čo by mohlo byť dráždivou postavou. Scarlett nie je žiadna svätica - je sebecká, povrchná, pompézna a manipulatívna. Hlavný hrdina je však tiež odhodlaný, inteligentný a zraniteľný a Leigh dodáva tejto postave dôstojnosť a nadšenie, vďaka ktorému si ju milióny (a mnoho mužských postáv filmu) ľahko zamilovali. Gable je ako Rhett rovnako ikonický, aj keď má menej času na obrazovke, a jeho posledný moment na obrazovke - predstavujúci slávnu líniu, Frankly, môj drahý, to mi nie je jedno - musí byť jedným z najúžasnejších východov v každom príbeh z ktoréhokoľvek média.

GWTW_8lg

Rovnako legendárne ako Odviate vetrom je, na svoju dobu je to skôr veľký filmový počin ako veľké kino. Odvážne predvedená, umne ladená a vizuálne nádherná prvá polovica je počinom nesmierne bezpečného herectva a réžie. Druhá polovica je však poznačená nedostatkom režisérskej kontroly. (Produkcia prešla slávnou povesťou niekoľkých režisérov, vrátane Georga Cukora a Sama Wooda na vrchole Fleminga.) Druhá polovica je do istej miery pohlcujúca, ale rozhodnutie megaproducenta Davida O. Selznicka zostať verný románu klesá. príbeh.

Warnerov prenos videa vo vysokom rozlíšení 1080p vyzerá úžasne pre film, ktorý vyšiel pred 75 rokmi. Zobrazené v pôvodnom pomere 1,37: 1 vyzerá úžasne. V niekoľkých prípadoch je intenzívne použitie mäkkého osvetlenia filmu vzhľadom na nabrúsený remaster trochu rušivé, ale nie je to príliš veľké trápenie. Napriek tomu Odviate vetrom vyzerá tak úchvatne, ako by to len šlo. Na scénach s rozsiahlym rozsahom je tiež veľa vidieť, najmä na veľkej obrazovke.

Resident Evil 2 prerobiť obrázok Rebecca

Vynikajúcu vizuálnu prezentáciu dopĺňa vynikajúca zvuková stopa Dolby TrueHD English 5.1. Keď skóre Maxa Steinera napučia, efekt je jednoducho oslnivý. Aj dialóg je ostrý. Pre tých, ktorí sa rýchlo pohybujú vpred počas segmentov predohry a medzihry, čo je hlavne skóre filmu oproti obrazu na pozadí z filmu, možno budete chcieť prestať s tým, vzhľadom na tu uvedenú vynikajúcu kvalitu zvuku.

Medzi množstvo špeciálnych funkcií rozložených na troch diskoch patrí:

Skladba zvukového komentára od historika Rudyho Behlmera, ktorý nahliadne do mnohostrannej inscenácie, ktorá mala svoj podiel problémov a oneskorení. Rozpráva tiež o fenoméne popkultúry, ktorým bol román Margaret Mitchellovej a romantika MGM v čase ich uvedenia.

kedy vychádza nový rezidentný film

Existuje viac ako tucet scén zo zákulisia, z ktorých mnohé sú z predchádzajúcich vydaní DVD a sú uvedené v štandardnom rozlíšení. Zahŕňajú:

• The Making of a Legend: Gone with the Wind , dvojhodinový dokumentárny film, ktorý sa často premieta na televízii TCM a ktorý je bohatý na informácie o obťažovanej produkcii a tiež na obrazovkových testoch.
  • 1939: najväčší rok v Hollywoode , bystrý prieskum roka, ktorý sa stal jedným z najlepších (ak nie najlepším) v celej filmovej histórii. Okrem toho Odviate vetrom , Tu bol Pán Smith ide do Washingtonu , Čarodejník z krajiny Oz a množstvo ďalších klasík. Filmoví feťáci, ktorí sa naladia na TCM pomerne často, budú tento pohľad späť do zlatého veku Hollywoodu zbožňovať.
  • Gone with the Wind: The Legend Lives On , polhodinová aktualizácia, ktorá sa zameriava na to, ako žila klasická romantická dráma v knihách o histórii. Táto funkcia je určená len pre veľkých filmových nadšencov, pretože obsahuje informácie o niektorých pamiatkach filmu a úsilí vynaloženom na uchovanie slávneho názvu.
  • Gable: Kráľ si pamätal , hodinová retrospektíva o jednej z najväčších hollywoodskych hviezd, s láskavým dovolením intímnych rozhovorov so skvelými hercami a predstaviteľmi odvetvia klasickej hollywoodskej éry.
  • Vivien Leigh: Scarlett and Beyond , 45-minútový pohľad na život a časy dvojnásobného oscarového herca. Táto funkcia sa zameriava na jej vážený život a na problémy s duševným zdravím, ktoré trápili jej neskorú kariéru.
  • Melanie si pamätá: Úvahy od Olivie de Havillandovej , 40-minútové ohliadnutie za nakrútením filmu od jednej z jeho hlavných hviezd - ešte stále živé vo veku 98 rokov. De Havilland je skvelá spoločnosť a vrelá prítomnosť, rovnako ako úžasný primárny zdroj, ktorý vám umožní ohliadnuť sa za - scény.
  • Podporujúci hráči , malé pohľady na niektoré z veľkých hviezd a ich menšie, ale významné práce v roku Odviate vetrom Neslávne známe herecké obsadenie.
  • Obnova legendy , recyklovaný prvok z predchádzajúceho disku o úsilí vynaloženom na uchovanie klasického filmu. Toto osloví milovníkov filmu zvedavých na to, ako sú ich obľúbené klasiky remastrované tak, aby zapadli do súčasného vydania.
  • Dixie Halls: Preč s vetrom a Sté výročie občianskej vojny v Atlante , ohromujúce týždenníky so svetovou premiérou filmu v Atlante v roku 1939 a jeho opätovným uvedením na pamiatku občianskej vojny v roku 1961
  • Starý Juh , historický divadelný skratka, ktorá vysvetľuje niektoré pozadia života v antebellum Juh. Odviate vetrom získal kontroverziu pri zobrazovaní otroctva, aj keď krátka komiksová ukážka veľmi málo vysvetľuje širšie súvislosti tejto kapitoly amerických dejín.
  • Starý Juh / Nový zvuk , úplne nová funkcia vyrobená k tomuto výročiu Blu-Ray, ktorá slúži ako komplexnejšia správa o problémoch, ktoré film priniesol. Pozerá sa na to, ako sa zmenil čas na juhu USA. Featurette sa zameriava na vplyv občianskej vojny na juh a na to, ako film napravuje a zhoršuje niektoré aspekty kultúry. Diskutuje sa aj o tom, ako bolo otroctvo nesprávne zaobchádzané a zle zobrazené Odviate vetrom .
  • Hollywood prichádza do Atlanty , úplne nová funkcia vyrobená k tomuto výročiu Blu-Ray, zobrazuje klipy z veľkej párty a slávností v Atlante okolo premiéry filmu v decembri 1939. Je podrobnejšia ako zábery z týždenníka, ktoré popisovali niekoľko funkcií vyššie a obsahujú zábery Leigh. a Gable sa zúčastnil otvorenia.

Jednou z najčudnejších funkcií na disku je televízny film, Vojna Scarlett O’Hara . Vo filme z roku 1980 hrá Tony Curtis vo filme Davida O. Selznicka a účinkuje v ňom menej významných hercov, ktorí hrajú niektoré z najväčších osobností filmovej histórie, od Charlieho Chaplina po Katharine Hepburnovú. Film rozpráva príbeh ako Odviate vetrom sa dostal na veľké plátno, ale viac sa zameriava na hľadanie herca, ktorý by stvárnil hlavného hrdinu filmu Southern belle. Keďže televízny film je dosť priemerný a toľko Odviate vetrom História tejto histórie je už preskúmaná inde v tejto zbierke, je to strata času.

Ďalší film - ohromný šesťhodinový dokument o MGM s názvom Keď lev reve , sa dodáva na samostatnom štvrtom disku. Miniséria z roku 1992, ktorú moderuje Patrick Stewart, sa zameriava na to, ako vzniklo jedno z najväčších filmových štúdií a ako neskôr rozkvitlo a zvädlo. Je to komplexná pokladnica informácií a rozhovorov od niektorých neskorých veľkých hollywoodskych ikon.

Okrem toho existuje päť ukážok pôvodného oznámenia filmu z roku 1939 a štyri ďalšie vydania, vrátane 50. výročia filmu. Existuje aj medzinárodný prológ, ktorý priniesol expozíciu o historických súvislostiach filmu, ktorým by zahraničné publikum nerozumelo. A nakoniec sú tu niektoré zábavné medzinárodné klipy, kde je film dabovaný v cudzích jazykoch.

Napriek jeho nedostatkom existuje dôvod prečo Odviate vetrom zostáva hollywoodskou klasikou trištvrte storočia po vydaní. Jeho nadčasový príbeh lásky a strát, ako aj nárek nad zašlou dobou, je stále rovnako strhujúci a očarujúci ako v čase prvého uvedenia filmu. Je to obrovský úspech klasickej hollywoodskej éry a míľnik filmov.

Gone With The Wind 75. výročie Konečné vydanie Blu-Ray zberateľskej edície