Recenzia golfového príbehu

Recenzia: Recenzia golfového príbehu
David morgan

4
On3. októbra 2017Naposledy zmenené:3. októbra 2017

Golf Story je dosť dobrá golfová hra sama o sebe, ale skombinujte to so skvelým skriptom a mechanikou RPG a je toho nabalenie viac než dosť, aby ste vyčnievali z davu.

Viac informácií Recenzia golfového príbehu

Nové vydanie austrálskeho vývojára Sidebar Games prišlo na Switch minulý týždeň tak potichu ako golfové tlieskanie. Fanúšikovia si mohli prvýkrát pozrieť RPG naplnené golfom Golfový príbeh na Nintendo’s September Direct a dátum vydania krátko potom. Okrem tejto krátkej fanfáry však Golfový príbeh nedostal od spoločnosti Nintendo takmer žiadny ďalší marketing, takže niektorí (vrátane mňa) sa obávali, že nesplní očakávania.

Golfový príbeh sa odohráva v jedinečnom svete, kde sa dá takmer každý problém vyriešiť golfom. Potrebujete vrátiť vajcia niektorým vtákom? Zasiahnite ich golfovým klubom. Hľadáte miesto, kde by ste schovali drahé šperky? Zasiahnite aj tých. Nemŕtvi prisluhovači ohrozujúci život, ako ho poznáme? Golf bude mať prevahu. Vesmír je si toho vedomý a sám za seba veselý. Pri viacerých príležitostiach som sa pristihol, že sa smejem nahlas, pretože v tejto hre majú osobnosť aj textové polia. Pre RPG nie je kritické, aby to bolo zábavné, ale neviem si predstaviť, že by riešenie problémov so silou golfu bolo inak. V snahe hráča splniť si svoj sen stať sa golfistom udržuje hra ľahký tón a vysoké stávky.

Graficky Golfový príbeh je vizuálne najpodobnejšia indickej kultovej klasike Stardew Valley . S pokojným, pixelovaným vizuálom a vynikajúcim využitím farieb, Golfový príbeh je ľahké pre oči. Aj keď som sa spočiatku obával, že nízka vernosť bude mať nepriaznivý vplyv na moju golfovú hru, fyzika prekvapivo dobre zapadá do vizuálu. Lopta sa bude predvídať predvídateľnými spôsobmi a hráčovi je vždy jasné, ako by mala fyzika fungovať. Hudba siaha od neochotne chytľavej až po nevýraznú nevýraznosť a slúži skôr ako hluk pozadia ako čokoľvek iné. Prezentácia je tu dobrá, celkovo to neodfúkne žiadne kockované ponožky, ale robí to.

Písanie je na druhej strane vysoko nadpriemerné pre indie RPG. Postavy nie sú vtipné škatuľky na jednu poznámku, ale premyslene vytvorené osobnosti s pochopiteľnou motiváciou. Od trénera hráča, ktorý je umývaným dôchodcom bez výraznejších vyhliadok, až po Laru, jednu z jeho študentov, ktorá má príliš nadšený švih, sa tu všetci cítia osobití. Bezmenné NPC hrajú veľa hier a vždy som bol nútený s nimi hovoriť, aby som z vtipného písania vyťažil viac. Hovorilo mi to, že som nikdy nemal chuť maškrtiť dialógom, aby som sa dostal k hre o vysoké stávky Golfový príbeh robil niečo správne.

Každý kurz tu má hráča za splnenie niekoľkých úloh skôr, ako zahrá svojich 9 jamiek v rámci prípravy na profesionálny okruh. Tieto úlohy sú zvyčajne rozdelené do viacerých vedľajších úloh pri riešení problémov, ktoré takmer všetky vycvičia hráča v tom, že udrie loptu do žltých kruhov. V skutočnosti takmer každá výzva a vedľajšia úloha v hre zasahuje loptu do žltých kruhov. Sľubujem, že to nie je ani zďaleka také nudné, ako to znie, pretože hra robí dosť ohromujúcu prácu, vďaka ktorej je táto cieľová prax zaujímavá.

Na jednom kurze som napríklad chipoval loptu z nepríčetných vzdialeností proti strašnému vetru. V ďalšom som kŕmil ryby tak, že som im narazil do rastlín hneď od pobrežia. Základná hrateľnosť je taká zábavná a intuitívna, že som vždy bol na tieto výzvy a ďalšie príležitosti, aby som sa preukázal tým, čo som sa naučil.

Táto hra neustále vylepšuje vaše golfové schopnosti jemnými spôsobmi prostredníctvom týchto výletov a ukazuje, kedy sú ihriská zradnejšie. Pri údere do lopty sa používa štandardné nastavenie tlačidiel s tromi tlačidlami: raz na začiatku, druhým na nastavenie sily a ďalším na nastavenie presnosti. Lopta samotná môže byť tiež zasiahnutá v rôznych bodoch, aby bola poslaná vyššie alebo ďalej, čo je kritické pri umiestňovaní odrazov na zelenú. Cítil som sa ako majster, ktorý drie loptu drzou skratkou, aby sa dostal na green rýchlejšie ako môj súper, a príležitostí prekabátiť kurz je veľa a obohacujúce. Ak sa kurz skladá napríklad z mnohých malých ostrovov, zasiahnutie lopty najďalej, ale najťažšie, vám dá výhodu, ktorú potrebujete pre vtáčiu šancu.

Jedna vec Golfový príbeh Robí to inak ako ktorákoľvek iná golfová hra. To je vaša schopnosť odpalovať takmer kdekoľvek. Môžete použiť golfové loptičky na riešenie skrytých hlavolamov po celom svete a dokonca som sa ocitol v tom, že svojho vodiča používam na jednoduché preskúmanie úrovne. Vďaka tomu sa budete cítiť ako protagonista RPG, ktorý môže využívať svoje špeciálne schopnosti kdekoľvek . Je to druh zážitku z uvoľnenia, ktorý by mohla poskytnúť iba kombinácia týchto žánrov, a je vhodná aj na zaujímavé výlety mimo ihriska, ako napríklad stlačenie skrytých tlačidiel na otvorenie tajomného minigolfového ihriska.

Potom je trochu sklamaním, že čo Golfový príbeh áno nedostatok sa dal tak ľahko realizovať. Napríklad to, že nemáte možnosť vidieť dieru, na ktorú ste, z veľkého uhla nad hlavou, je zjavná vlastnosť, ktorej neprítomnosť sa stáva bolestivo zrejmou. Okrem toho existuje niekoľko drobností, ako napríklad skladby, ktoré sa nijako neprenášajú, a namiesto toho sa navzájom jednoducho prerušujú, ako napríklad dvaja rozvášnení golfisti, ktorí sa hádajú o skóre. Je ľahké zabudnúť na to, že túto hru vyrába úplne nové nezávislé štúdio pre svoju veľkosť a kvalitu. Aj keď má chyby, nezabráni tomu, aby bola táto zábava príjemná.

Golfový príbeh je farebné dobrodružstvo s množstvom osobností a plné šarmu. Aj keď si prajem, aby urobil viac, aby zmiešal svoje výzvy, je to lepšia golfová hra, než na akú má právo, a zábavné a pútavé RPG. Píše sa tu fantasticky a kolísanie klubom v čomkoľvek, čo vám padne do oka, nikdy nezostarne. Ľahké odporúčanie pre fanúšikov športových hier alebo RPG a nevyhnutné pre tých najbežnejších fanúšikov oboch. Golfový príbeh je moje najobľúbenejšie vydanie z ničoho nič v tomto roku.

Táto recenzia vychádza z verzie hry Nintendo Switch, ktorú nám poskytla spoločnosť Sidebar Games.

Recenzia golfového príbehu