Recenzia hry Gerald’s [Fantastic Fest 2017]

Recenzia: Gerald's Game Review [Fantastic Fest 2017]

3.5
On2. októbra 2017Naposledy zmenené:2. októbra 2017

Gerald's Game je víťazná adaptácia Stephena Kinga, ktorá rozumie tomu, ako nadchnúť hrôzou a duševnými poruchami nad lacnými vzrušeniami.

únik štartéra meča a štítu úniku
Viac informácií Gerald

V roku 2017 nás obdarúva ďalšia filmová adaptácia Stephena Kinga,Mike Flanagan sa umiestňuje na pravej strane histórie s Geraldova hra . Moja predchádzajúca recenzia na Andy Muschietti’s To bol film korunovaný za najlepšiu Kingovu adaptáciu v tomto roku, a zatiaľ čo Pennywise stále tvrdí, že trón je, Flanaganov psychologický mučiteľ si stále zaslúži svoje vlastné pozitívne hlášky. Tí, ktorí si prečítali Kingove slová, sa potešia úctyhodnému prechodu na obrazovku, ale používatelia Netflixu, ktorí idú naslepo, čakajú zvrátenejší objav. Flanaganova manipulácia s realitou je rozprávaná z perspektívy, ktorá sa oddáva tragickému zmätku v kabíne, dostatočnému krvavému prekvapeniu, aby mohla bublinkovým vzostupom upadnúť do nepríjemnej noci jednej ženy.

Carla Gugino hrá ako Jessie Burlingame, manželka Geralda Burlingame (Bruce Greenwood). Ich manželstvo sa navonok javí ako silné, ale je zrejmé, že nastala nuda. Gerald má nápad - ten, ktorý zahŕňa Jessie, putá a ich vzdialený dom pri jazere. Hladká noc milovania, ktorá poskytne jednej zo životov Geraldových sexuálnych fantázií, ibaže zábava začne, Gerald nečakane zomrie na infarkt. Mohol to byť jeho erektilný liek? Na tom nezáleží. Jessie sa teraz ocitla pripútaná k rámu postele, z ktorého sa nemôže zlomiť, a to bez akejkoľvek pomoci v dohľade. Čas začať premýšľať o prežití.

Vzhľadom na izolované miesto filmu je Flanaganovým najväčším úspechom udržanie záujmu o šialené oči slečny o šialené utrpenie. Okrem výkonu Gugina - dostaneme sa tam neskôr - Flanagan pracuje na psychóze svojej hlavnej postavy s pocitom začiernenej zábavy. Jessie sa takmer okamžite psychicky zrúti a začne sa rozprávať s falošnou verziou Geralda, pretože je to jediný spôsob výroby interakcií medzi postavami. Potom falošná verzia seba. Rozprávajú nahlas jej plány, takže to nie je o jednej žene, ktorá sa snaží chytiť šálku vody na 90 minút a viac o interaktívnom dialógu. Publikum nedokáže dešifrovať, či máme dôverovať týmto uštipačným výrokom, alebo si zaslúžime skepsu - a Flanagan miluje, keď na túto otázku nikdy neodpovedá.

Gugino robí ťažké zdvíhanie ako Jessie, od zvíjania naplneného bolesťou po jej zasklenú paranoju, keď dni a noci plynú bez uvoľnenia. Túlavý pes dodáva zbytočný stres, pretože mut má v úmysle občerstviť sa na Geraldovej mŕtvole - Gugino je teraz nútený chrániť aj svojho mŕtveho manžela -, ale rozhovory s Greenwoodom sú najživšou iskrou filmu. Pozoruhodne vyladený Greenwood, ktorý je stále šovinistický kretén a tak hravo tlačí Gugino ako svojho strašidelného sprievodcu dezilúziou. Gugino dáva všetko fyzicky - jej úniková scéna je bodom hodným pochvaly - ale je ešte lepšia, keď sa rozpráva s Greenwoodom a po jej úplnom vybláznení sa stane nezávislejšou verziou samej seba. Geraldova hra je všetko, len sa neočakáva, a Gugino prijíma trest s pôsobivým ohľadom.

Zdá sa, že jedným z univerzálnych bodov sporu o Flanaganovu víziu je finále jeho komentára, o ktorom sa hovorí aj v tejto recenzii. Žiadne spoilery, ale zavedením postavy známej ako Muž mesačného svitu (ktorej kapacita sa nebude zaoberať) sa obsah epilógu vlečie a pretrváva. Pocity strachu a hrôzy premrhali jasne osvetlené miestne snímky, ktoré takmer zničili pána Moonlight Mana. Protetika, ktorá je v noci strašidelná, sa stáva normálnym ľudským scenárom ako niečo menej pôsobivé. Je to sekvencia, ktorá trvá príliš dlho a vyprchá s každou ďalšou sekundou dôležitou pre naratívnu, ale pretrvávajúcu nevyhnutnosť.

V celku, Geraldova hra je nepríjemné malé spálne, ktoré ťaží zo smrteľného smerovania Mika Flanagana a nepríjemného bodnutia fantázie znásilnenia Geralda (nespomenutá tma čaká na tých, ktorí nie sú oboznámení s originálom Stephena Kinga). Keď jedna žena lipne na prežití, jej rozum sa stáva nerozlúšteným otáznikom. Carla Gugino chápe situáciu, v ktorej sa Jessie ocitla, a prináša zúrivý pokus o útek za každú cenu, fyzický úder a emočné opustenie. Bruce Greenwood posmieva sa svojej milenke z hrobu, Cujo hryzie ako hnijúce mäso, Flanagan sa uhýba a krúti s napínavým žánrovým ohľadom - ako už bolo povedané, King má ďalšiu adaptáciu, ktorú stojí za to pochváliť. Rovnako ako splnenie Flanaganovho sna, tak aj spravodlivosť pre doslova literárny honorár.

Gerald's Game Review [Fantastic Fest 2017]