Recenzie svetlušiek v záhrade

Recenzia: Recenzie svetlušiek v záhrade
Billy Tatum

dva
On16. októbra 2011Naposledy zmenené:11. februára 2013

Napriek intenzite situácií medzi otcom a synom, bratrancom a sesternicami, manželmi a manželkami, sa hlasy takmer vôbec nezvýšia a diváka to takmer vôbec nezaostáva.

Viac informácií Recenzie svetlušiek v záhrade

S sviatkami, ktoré rýchlo prichádzajú k nám, sú už za rohom väčšie taniere, vyššie poplatky za kreditné karty a filmy o extrémne nefunkčných rodinách. Športové hviezdne obsadenie s titulkom Ryan Reynolds a Julia Roberts , Svetlušky v záhrade je založené na poloautobiografickom príbehu režiséra a režiséra Dennisa Leeho o tom, ako sa jeho rodina vyrovnala s tragédiou.

Keď autor Michael Taylor ( Ryan Reynolds ), ktorého počas letu prebudí fanúšik, ktorý chce svoj autogram, úmyselne podpíše svoje meno nad zasvätením Kelly. Je to iba znak pokojnej agresie prejavenej v rodine Taylorovcov. Ako Michael a jeho sestra Ryne ( Shannon Lucio ) idú domov, aby oslávili matkino promócie, sú šokovaní, keď videli nehodu, ktorá jej pripravila o život pred rodinným domom. Keď začnú smútiť, začnú vyplávať na povrch staré rany.

Prostredníctvom flashbackov zisťujeme, že Michaelov otec Charles ( Willem Dafoe ), je tyranom voči mladému Michaelovi ( Cayden Boyd ). Charles je vysokoškolský intelektuálny profesor, ktorý sa, zdá sa, špecializoval na týranie detí a je hrdý na to, že svoju najlepšiu prácu robí doma. Nikdy neváha verbálne zneužiť alebo dať facku na koksové fľaše priamo z Michaelovej hlavy, a to iba z dôvodu, že je chytrý.

Plachý mladý Michael má svojich spojencov v svätej matke Lise ( Julia Roberts ) a teta tínedžerov rebeliek Jane ( Hayden Panttierre ). Lisa však príliš miluje Charlesa, aby slúžila ako čokoľvek viac, než len ako činiteľa, a Michael naďalej trpí takými ponižovaniami, ako je nútený držať plechovky s farbami ako trest za plagiát básne Roberta Frosta.

parky a rekreácia william henry harrison

Aj keď je Jane len o pár rokov staršia ako Michael, preberá materskú rolu a sľubuje, že ho ochráni. Dnešná Jane však nie je taká jemná ani svojvoľná, pretože je na Michaelovom chrbte pre všetko, od hádky s jeho otcom až po čas, ktorý trávi so svojimi deťmi.

Rodina narába so smútkom po svojom, ale nikdy nie ako rodina. Aj keď sú spolu, nikdy nepocítite skutočné spojenie medzi postavami na obrazovke. To je najväčší nedostatok Svetlušky v záhrade . Napriek pekným výkonom od Willem Dafoe , Cayden Boyd a v menšej miere Ryan Reynolds , súčet častí je zjavne menší ako celok. Hoci Julia Roberts je matriarchou, jej materská svätožiara je poškvrnená tým, čo umožňuje, aby sa v tom čase stala jej jediným dieťaťom. Chrbtovú kosť sa vyberie, až keď vyjde najavo ďalší z Charlesových nerozvážností. Cesta, mami.

Uctievané tajomstvo medzi mladou Jane a Charlesom je zobrazené, ale nikdy neprezradené. Puto medzi nimi sa pred jeho návratom pretrhlo alebo prinajmenšom roztrhlo, a napriek tomu nikdy skutočne nevieme prečo. To je iba vrchol dramatického ľadovca, ktorý tu zostal nepreskúmaný Svetlušky . Napriek intenzite situácií medzi otcom a synom, bratrancom a sesternicami, manželmi a manželkami, sa hlasy takmer vôbec nezvýšia a diváka to takmer vôbec nezaostáva.

Vidieť Ryan Reynolds nie v kostýme superhrdinu a nie tak chytro-alecky je príjemným prekvapením, ale táto rola mu nedovolila predviesť žiadne veľké dramatické talenty, ktoré získate nápovedou v scéne, kde sa nakoniec postaví Dafoe. Zdá sa však, že akákoľvek srdcervúca intenzita je na mladšieho Michaela úplne vyčerpaná. Bolo by pekné, keby ste videli, že verzia pre dospelých raz zdvihne hlas alebo dokonca päste. Carrie-Anne Moss mohol byť pekný spôsob, ako vyriešiť trápenie medzi oboma Michaelsmi, ale ona je tu viac než len obliekanie okien ako jeho odcudzená manželka Kelly.

Snáď najzaujímavejšia časť filmu je pri tvorbe. Film pôvodne debutoval na filmovom festivale v Berlíne v roku 2008 a kritici i diváci ho vyhodili do koša. Bolo odsúdené na odoslanie do očistca priameho do videa, kým ho nezachráni Julia Roberts (a veľa úprav), ktorí roky bojovali za to, aby sa dostali na veľkú obrazovku. Jej vášeň pre film výrazne prevyšovala to, čo sa premietalo na plátne, a to buď vďaka vynikajúcej kinematografii jej manžela Dannyho Moderera, alebo možno skutočne milovala film. Mám podozrenie, že to bolo oboje. Je to škoda, pretože rovnako ako zvyšok obsadenia si zaslúžila oveľa lepšie.

Recenzie svetlušiek v záhrade
Sklamanie