Recenzia Final Fantasy XV

Recenzia: Recenzia Final Fantasy XV
Jowi Meli

4.5
On29. novembra 2016Naposledy zmenené:1. decembra 2016

Dlhý, problémový vývojový cyklus Final Fantasy XV je zjavný v niektorých jeho drsnejších prvkoch, ale nakoniec na ničom z toho skutočne nezáleží. Rovnako ako mnohí z jeho predchodcov, aj vďaka najlepším prvkom tejto Final Fantasy - skvelým postavám, zábavnému boju a nádhernému soundtracku - sa jeho gýčové nedostatky miešajú ako súčasť milého kúzla.

Viac informácií Recenzia Final Fantasy XV

Ak by ste sa ma opýtali, aký je spoločný menovateľ vo veľkej väčšine mojich obľúbených hier, dokážem vám odpovedať asi za pol nanosekundy: postavy. RPG môže byť môj obľúbený žáner, ale ťažko sa starám o techniku ​​- rozhovory o miere kritiky a podobne ma absolútne uspávajú. Nie, pre mňa je najväčšou známkou toho, či je hra založená na príbehu úspechom, to, či mi budú alebo nebudú chýbať postavy, keď musím vykročiť zo svojho systému. Viem, že nie som sám, digitálne priateľstvá nadviazané v hrách ako je Osoba 4 a Znak ohňa: Prebudenie o ktorých každý deň píšu vášniví fanúšikovia. Teraz, po 10 rokoch čakania na skutočné stretnutie s postavami Final Fantasy XV , Môžem potvrdiť, že ich dobrodružstvo je ďalšie, ktoré možno pridať do zoznamu.

Hovorím skutočne stretnúť, pretože, samozrejme, o spoločnosti Noctis a priateľoch vieme už od chvíle, keď bola táto hra ohlásená ako Final Fantasy Versus XIII pred desiatimi rokmi. Za ten čas sa príbeh veľmi zmenil a vyvinul - ale som rád, že podstata v jadre cieľa tímu zostáva nedotknutá. Final Fantasy XV je výlet, druh príbehu, ktorý sa zíde medzi kamarátmi, uhol, ktorý sa dosť líši od vážnejších a fantastickejších dobrodružstiev z predchádzajúcich hier.

Nájdete tu určite fantastické prvky: magické zbrane, kúzla, starí bohovia a Orákulá atď. Na rozdiel od predchádzajúcich ponúk série sa však príbeh tu spočiatku cíti oveľa uzemnenejší, ako kedykoľvek predtým. Porovnajte over-the-top v otvorení médií s Final Fantasy VII alebo XIII s touto hrou, v ktorej jednoducho tlačíte chlapcovo auto k benzínovej pumpe.

Tu sa mi skôr páči naratívne smerovanie, aj keď, ako už bolo prezradené, hra je rozdelená na open-world a lineárne segmenty. Prvá časť, otvorený svet, nám dáva príležitosť spoznať Noctis, Ignis, Gladiolus a Prompto a vesmír, ktorý obývajú. Je to príležitosť vidieť ich v normálnych stavoch, ako šantia a žartujú, zatiaľ čo stávky sú stále relatívne nízke. Tieto postavy lákajú tým najlepším spôsobom pre hru ako je táto: sú zábavné a zábavné, že sú okolo, a držia spočiatku jednoduchého odvolania, ktoré sa postupne odlupuje a odhaľuje zložitejšie osobnosti a príbehy.

Tento výlet znamená vítanú zmenu po XIII , ktorého rozprávanie bolo tak preplnené akciou a melodrámou, že mnohých hráčov vyčerpalo. Namiesto toho tu je skutočný pocit stimulácie, postupné škádlenie nad pochmúrnymi machináciami príbehu, ktoré sa odlupujú vrstvu po vrstve až do finálneho finále. Voľba prejsť na lineárny príbeh v polovici by mohla niečo odložiť, ale myslel som si, že to malo dokonalý zmysel a pomohlo mi to udržať dynamiku príbehu.

Hrateľnosť, Final Fantasy XV známky asi tak odvážneho odchodu, aký mohol Square Enix urobiť z konvencií série. Nebudem prekvapený, ak medzi dlhoročnými veriacimi dôjde k rozruchu ohľadom veľkých zmien oproti minulým záznamom. Nič z toho nebudete počuť, aj keď pre mňa, Konečná predstava bola vždy jednou z tých franšíz, ktorá je stále fascinujúca kvôli jej neustálemu objavovaniu. A aký je to nový objav: okrem toho, že je to prvý vstup do hlavnej línie, ktorý hrá bitky v štýle akčných RPG v reálnom čase, XV tiež odstraňuje veľkú časť zložitosti minulých bojových systémov - destiluje uspokojenie z boja až po jeho najslabšie stránky. Časy preosievania zdĺhavých pohybových sérií postáv sú preč: tentokrát máte pod kontrolou iba Noctis a vaša stratégia sa vyberá takmer výlučne podľa výbavy, ktorú vybavíte.

To by mohlo znieť ako svätokrádež v seriáli, ktorý si vybudoval toľko svojho dedičstva na hlbokých a zložitých bitkách, ale rozhodol som sa zachovať otvorenú myseľ - a bol som odmenený niektorými z najzábavnejších, vizuálne vzrušujúcich súbojov akejkoľvek hry za posledné obdobie Pamäť. Jeho základná istota spočíva v tomto: Noctis má štyri sloty na prevodové stupne, z ktorých každý je prístupný za chodu pomocou D-podložky. Tieto sloty môžu byť použité na vybavenie príliš početných zbraní na to, aby sa dali spočítať: horiace meče, kopije, kuše, pištole - a áno, milované kúzla tejto série, od Blizzardu po Firagu. A okrem toho, že budete spolu bojovať automaticky, môžete tiež vyzvať svojich spojencov, aby vykonali špeciálne pohyby alebo spustili útoky spojením splnením určitých podmienok na bojisku. Nakoniec budú vaše dve základné akcie namapované iba na dve tlačidlá na ovládači: pomocou tlačidla útoku spojíte bleskové útoky alebo odrazíte údery nepriateľov a pomocou tlačidla obrany zabránite alebo zablokujete ich útoky.

Pamätám si, keď Konečná predstava Náhodné stretnutia vyvolali ten pocit hrôzy, že by vás hra odhodila, keď ste sa pokúšali prechádzať dungeonom? Aspoň pre mňa sa to pri hraní nikdy nestalo XV - keby niečo, nemohol som mať dosť boja. Myslím si, že mojou obľúbenou časťou je schopnosť Noctisu skrúcať sa, vďaka čomu sú bitky oveľa dynamickejšie a vzrušujúcejšie, ako kedy boli.

Spomínam si, že som sledoval Final Fantasy VII: Advent Children a smeje sa, ako pomalé boli ťahové bitky hry v porovnaní s voľne lietajúcou akciou filmu. Teraz sme sa k tomuto druhu boja priblížili viac ako kedykoľvek predtým jednoduchým stlačením jedného alebo dvoch tlačidiel. Noct dokáže priblížiť obrazovku, aby zasiahol nepriateľa alebo zaujal vyššiu pozíciu. Vyzerá a pôsobí uspokojivo spôsobom, ktorý je potrebné zažiť, aby sme mu porozumeli.

WeGotThisCoveredGaléria Final Fantasy XV1z12

Ak nie ste v bitke, Final Fantasy XV stále ponúka kopu vecí, ktoré môžete urobiť. Počas segmentu hry s otvoreným svetom sa musia zúčastniť množstvo vedľajších úloh a lovov. Mnohé z nich zahŕňajú trekking po masívnom svete a hľadanie predmetov alebo príšer, ktoré treba zabiť, ako je to pre tento žáner obvyklé, a samozrejme dobrých pár. úloh sa cíti skôr ako výplň ako skutočná zábava.

Vďaka niektorým možnostiam rýchleho cestovania s láskavým dovolením z auta gangu, Regalia, veľa problémov s trekingom - veľká sťažnosť v hrách ako XII - je znížená. Predtým, ako budú k dispozícii na rýchle cestovanie, musíte skutočne jazdiť na rôzne parkovacie miesta, ale to vám dáva šancu navštíviť pamiatky krásneho sveta, ktorý námestie Enix vytvorilo.

A ach človeče, je táto hra nádherná. Od mestečka Lestallum na trhovisku po tajomný Disk Cauthess a jeho horiaci meteor, Final Fantasy XV ponúka jeden nezabudnuteľný, krásny štandardný kúsok za druhým. Čokoľvek si myslíte o zvyšku zmeny smeru hry, nedá sa poprieť, že táto vynikajúco zrealizovaná mapa je priamo tam s ďalšími obľúbenými z hľadiska ohromujúceho a nezabudnuteľného dizajnu. To platí aj pre väčšinu hlavných postáv: všetky vtipy o chlapčenských skupinách stranou, banda chlapov v strede XV boli láskyplne uvedené do života, rovnako ako rovnako príťažlivé zlosyny. Cisársky kancelár Ardyn Izunia musí byť jedným z najúžasnejších darebákov, akých táto séria za chvíľu videla.

Vedľajšie postavy nie sú mierne povedané také pôsobivé, najmä NPC, ktoré rozdávajú úlohy. Po desaťročí vývoja musím priznať, že som zostal trochu naštvaný, že toľko týchto modelov postáv je tak ohavných. Iste, nemožno čakať každý znak má výhodu snímania pohybu, ale tie sú už teraz také nepríjemné a vyvolávajú kŕče. Zvlášť hanba: čierne zuby učenkyne Sania spôsobené zle vykresleným tieňovým efektom a bizarná tendencia vydavateľa Vyv s vami hovoriť s jednou rukou zdvihnutou vo vzduchu. Mal by mávať rukou, aby si ovieval tvár (je tučný, chápete?), Ale vizuálnu nepríjemnosť je ťažké zachytiť slovami. Prinajmenšom sa na týchto ľudí nemusíte dlho pozerať, kým sa vydáte na dokončenie ich najnovšej žiadosti.

Na druhej strane mám absolútne nulové sťažnosti v zvukovom oddelení. Anglické aj japonské hlasové obsadenie podáva hviezdne výkony a partitúra Yoko Shimomura je skutočne jedným z najlepších hudobných počinov tejto série. Toto je ďalší soundtrack k hre, ktorý si budem kupovať osobitne na počúvanie počas písania - medzi desiatkami skladieb nie je žiadna miss. Moje osobné odporúčania pri počúvaní: spánok; hlavná téma hry a Drž svoju pozíciu, jedna z hlavných bojových tém.

Final Fantasy XV môže pokračovať v rozporuplnej sérii seriálu vďaka niekoľkým drastickým zmenám osvedčeného vzorca, ale osobne som všetky privítal s otvorenou náručou. Prekrásny svet, vzrušujúce súboje v reálnom čase a fascinujúca zmes otvoreného sveta a lineárneho hrania vytvárajú pre fanúšikov JRPG nezmeškaný zážitok. Aj keď v niektorých jeho drsnejších častiach sú evidentné pozostatky dlhého a problémového vývojového cyklu, táto nová položka v legendárnej RPG sérii vychádza na vrchole, aby nikdy nestratila zo zreteľa jej tému - výlet, ktorý charaktery hry aj hráči prehrajú ktorí idú spolu s nimi, tak skoro nezabudnú.

Táto recenzia vychádza z verzie hry pre PlayStation 4, ktorú sme dostali. Recenzované na PS4 Pro.

Recenzia Final Fantasy XV