Recenzia hry Final Fantasy IX (Nintendo Switch)

Recenzia:Recenzia hry Final Fantasy IX (Nintendo Switch)
Todd Rigney

4
On25. februára 2019Naposledy zmenené:25. februára 2019

Aj keď nejde o nič iné ako o port nižšej verzie pre PC, Final Fantasy IX sa na Switchi cíti vynikajúco a predstaví celú novú generáciu mnohých kúziel hry.

Viac informácií Screenshot Final Fantasy IX

Dobrá správa: Square Enix skutočne vydaný Final Fantasy IX na konzole Nintendo Switch, ktorá umožňuje nováčikom aj starým fanúšikom prinášať dobrodružstvá Zidana, Viviho, Garneta a gangu kamkoľvek idú. Bohužiaľ, prichádzam aj so zlou správou. Uvidíte, prepínacia verzia aplikácie Final Fantasy IX sa zdá byť ničím iným ako priamym portom počítačovej edície milovaného JRPG, ktorý bude nepochybne fanúšikov poriadne dráždiť. Namiesto toho, aby sme tejto milovanej hre dodali toľko potrebného lesku, sa Square rozhodol ju jednoducho vyhodiť na konzolu Nintendo s nulovými vylepšeniami alebo, samozrejme, so starostlivosťou. Veľká škoda, pretože Square mohol použiť tento port Switch ako zámienku na predstavenie niekoľkých šikovných aktualizácií kvality života pre hru, ktorá by mohla vyžadovať trochu nežnej a láskavej starostlivosti.

Samozrejme, aj napriek všetkým problémom spojeným s touto verziou hry, Final Fantasy IX stále dokáže nadchnúť a očariť, napriek tomu budete musieť prehliadnuť niekoľko problémov, aby ste sa dostali k dobrým veciam. Aj keď máte ťažkosti s 3D modelmi s vysokým rozlíšením a s vopred vykreslenými kulisami v nízkom rozlíšení, samotný príbeh a jeho očarujúco praštěný zmysel pre humor pomôžu zavŕšiť niektoré z týchto tvrdších okrajov. Aj keď musím na Square Square prstom za to, ako zvládli toto vydanie - zle, pre prípad, že by som naočkoval nejaké pochybnosti - Final Fantasy IX stále si zaslúži určitú pozornosť. To, či ste ochotní zaplatiť nafúknutých 20 dolárov za roky starý port pre PC (samostatný port mobilnej hry), závisí od toho, koľko peňazí máte na bankovom účte a či chcete podporiť pochybné obchodné praktiky Square. .

Screenshot Final Fantasy IX

streamujte chodiacu mŕtvu sezónu 10

Ale dosť na to - čas sa venovať tomu, prečo Final Fantasy IX stále má nejaké kúzlo v starých kostiach aj takmer 19 rokov po vydaní na PlayStation. Iste, niekoľko jeho systémov sa cíti neuveriteľne zastaraných a jeho humor sa často zdá byť mladistvejší ako očarujúci, ale hity určite prevažujú nad chybami. Vzhľadom na to, že sa v hre môžete ľahko ponoriť medzi 40 a 50 hodinami (v závislosti od toho, koľko toho naozaj chcete zažiť), skutočnosť, že tieto prvky po takmer dvoch desaťročiach stále gélovali, zmätie myseľ. Nie každé JRPG dobre zostarlo - vrátane niekoľkých, ktoré majú v názvoch slová Final a Fantasy - ale Final Fantasy IX dokáže vás celý čas zaujať. Nováčikovia môžu nad datovanou prezentáciou ohŕňať nosom, ale akonáhle sa písanie uchytí, nebude mať možnosť sa odvrátiť.

sú agenti štítu v MCU

Aj keď v priebehu budete ovládať množstvo rôznych postáv IX , hlavný dej sa točí okolo hrdinského zlodeja menom Zidane, ktorý spolu so svojou toulavou kapelou rádoby únoscov / trubadúrov plánuje počas hry v kráľovskom paláci únos princeznej Garnetovej. Twist: Princezná - najhorúcejšie dieťa v kráľovstve, podľa jednej zo Zidanových kohort -, neprekáža jej únos. V skutočnosti plánovala, že by to hrad vyhnala, takže spolupráca s týmito chuligánmi má dokonalý zmysel. Po odvážnom úteku, ktorý nájde všetkých (vrátane honca na vrchu strážcov hradu a čierneho mága Viviho) nastupujúcich na vzducholoď, gang spadne do lesu, ktorý sa chýli k zlej atmosfére, ktorý existuje pod hmlou. Nanešťastie pre našu rozkošnú skupinu rozkošných postáv chce Garnetova matka dobyť celé kráľovstvo. Potrebuje však schopnosti svojej dcéry, aby tento hanebný plán priniesla ohavné uskutočnenie.

Screenshot Final Fantasy IX

Dej môže znieť ako niečo vytrhnuté priamo zo stránok JRPG 101 - v mnohých ohľadoch slúži ako pocta žánru ako celku - ale vďaka svojej prezentácii sa známe dejové body a žánrové tropy cítia čerstvé, nové a príjemné . Má všetky štýly moderného animovaného filmu, až po hlúpe dialógy a zvláštny groteskný humor, ktoré sa občas javia ako nepatričné, keď sa hra snaží o vážnejšie rozprávanie. Tieto okamihy sa však nestávajú veľmi často Final Fantasy IX zachováva po väčšinu príbehu celkom žoviálny a hravý tón. Ak vezmeme do úvahy, aké vážne a niekedy nezmyselné pocity môže mať táto séria niekedy, tento veselý prístup je akosi osviežujúci, a to aj 19 rokov po príchode na PlayStation.

Hrateľnosť sa väčšinou skladá z putovania vopred vykresleným pozadím, čítania dialógov, manipulácie s predmetmi a vybavením a zapojenia sa do ťahového boja - inými slovami, typických vecí JRPG. Final Fantasy IX využíva takzvaný systém Active Time Battle, ktorý vás núti premýšľať na nohách o niečo viac ako tradičné ťahové boje. Každá postava má v podstate meradlo, ktoré sa neustále zapĺňa, keď dosiahne plnú kapacitu, vyberiete, čo by ste chceli robiť, a potom sa odhodláte k svojmu rozhodnutiu. Čas sa však nezastaví pri rozhodovaní medzi používaním a správou predmetov, fyzickým útokom alebo vrhaním kúziel, ktoré vás môžu dostať do veľmi horúcej vody, ak budete príliš dlho reagovať. Nikdy som nebol veľkým fanúšikom tohto systému, aj keď určite chápem, prečo niektorých ľudí táto výzva baví. Časovo orientované veci vo videohrách ma môžu rýchlo zapotiť (často doslova), a tak som sa ocitol nadávať na námestie pod dychom, keď môj súper zasadil sériu úderov jednoducho preto, lebo som pri prijímaní rozhodnutí príliš pomalý mucha.

sezóna 100 1 epizóda 10

Najväčšia prekážka vstupu pre ľudí, ktorí objavujú Final Fantasy IX na prepínači: grafika. Aj keď modely postáv s vysokým rozlíšením nevyzerajú príliš zle, majú tendenciu trčať na tomto pozadí. Skoro by som mal radšej priamy port pôvodnej verzie PlayStation namiesto toho, čo vyzerá ako veľmi polovičatý a hlboko lenivý remaster. Iste, verzia pre PlayStation nevyzerá nijako veľkolepo, ale nebudete sa cítiť neustále rozptyľovaní ostrým kontrastom medzi 3D modelmi a ich vopred vykreslenými bratmi. Ale hej, prinajmenšom zvedaví fanúšikovia majú konečne prístav hry, ktorú si môžu vziať so sebou, čo som si istý, že Square považuje za úžasný predajný bod, pretože zaň pýta 20 dolárov.

Naozaj sa snažím dosiahnuť spravodlivé skóre v tejto verzii Final Fantasy IX . Na jednej strane hra naďalej oslňuje, čaruje a baví takmer 20 rokov po svojom príchode na pôvodnú PlayStation - čo je podľa všetkých štandardov impozantný počin. Na druhej strane sa však rozhodnutie Square bez okolkov vyradiť nižšiu verziu hry na inú platformu javí ako lenivé, nenadchnuté a úprimne povedané oportunistické. Nerád kopám hru, ktorá ma skutočne baví, ale nemôžem čestne spievať chválu tohto prístavu bez toho, aby som mal pocit, že na niekoho pôsobím nesprávnym dojmom. Jednoducho povedané: Nintendo Switch verzia Final Fantasy IX je podradná verzia vynikajúceho vstupu do série, ktorá si od Square zaslúži oveľa lepšie. Ak ste túto hru nikdy predtým nezažili, potom, vo všetkých ohľadoch, znížte o 20 dolárov a choďte na cestu - nebudete ľutovať. Ak ste si to však už zahrali na PlayStation, mobile, PC alebo PlayStation 4, preskočením vám nič neutečie. Keby som súdil Final Fantasy IX iba na tomto porte by ľahko dosiahol oveľa nižšie skóre, ale našťastie sa tejto klasike darí tieto nedostatky zastíniť.

Táto recenzia je založená na verzii hry Nintendo Switch. Recenzná kópia nám bola poskytnutá spoločnosťou Square Enix.