Recenzia:Recenzia 1. série Exorcista

3
On16. septembra 2016Naposledy zmenené:17. septembra 2016

Pokiaľ sa Exorcista vzdá svojich pokusov vyrovnať sa svojmu filmovému pôvodu, mohlo by z toho byť hodnotné predstavenie.

Viac informácií exorcisttvshowmain

Jedna epizóda bola poskytnutá pred vysielaním.

filmy s harley quinnom a žolíkom

Cesta televíznej adaptácie Exorcista je plná nebezpečenstva, a to nielen kvôli démonom. Malá obrazovka je momentálne v horore a hororových adaptáciách. American Horror Story vedie balíček, samozrejme, ale je tu aj Kričať séria, Kričať kráľovné , Bates Motel , veľmi blázon Cudzie veci , Chodiaci mŕtvy , Kmeň ... musím pokračovať?

Exorcista má nezávideniahodnú výzvu uznať jeho pôvod a súčasne poskytnúť dostatok strašidiel a pozemkových úprav, aby upútali pozornosť publika, ktoré v súčasnosti žije v novom rozkvete hrôzy. Zatiaľ čo niektoré šou dokázali prekonať pôvod na veľkej obrazovke ( Bates Motel ), iné nie (krátkodobé Omen vedľajší produkt Damien ). Otázka teda znie: robí Exorcista uspieť?

Odpoveď je ... nejako.

sledujte Reddit sezóny 8 o sezóne trónov

Exorcista aktualizuje román Williama Petera Blattyho z roku 1971 a ikonický film Williama Friedkina z roku 1973, pričom zachováva základnú dejovú štruktúru a charakterizáciu oboch. Dejiskom je súčasné Chicago, kde mladý kňaz páter Tomáš (Alfonso Herrara) inklinuje k malému, ale zbožnému katolíckemu zboru. Medzi nimi aj Angela Rance (Geena Davis), matka s dvoma dcérami a mierne poškodený manžel Henry (Alan Ruck), ktorý zjavne žije, aspoň čiastočne, vo svojom vlastnom svete.

Angela je znepokojená svojou dcérou Katherine (Brianne Howey), ktorá sa nedávno vrátila z vysokej školy po autonehode, ktorá zabila jedného z jej priateľov. Katherine sa stiahla do svojej izby, ťažko hovorila so svojou matkou a komunikovala iba so sestrou Casey (Hannah Kasulka). Otec Tomáš sa snaží rozptýliť obavy Angely tým, že jej pripomína, že jej dcéra stratila priateľa tým najstrašnejším spôsobom, takže je prirodzené, že by mala ustúpiť. Ale Angela si nemyslí, že je Katherine v depresii, ale že je Katherine posadnutá. V noci začali prichádzať čudné veci a Angela je presvedčená, že zdrojom je jej zdržanlivá dcéra. Aj keď otec Tomáš na začiatku opomína svoje obavy, má dostatočný záujem na tom, aby šiel na večeru a pokúsil sa hovoriť s Katherine.

Popudený obavami svojho farníka, Tomáš vyhľadáva pátra Marcusa (Ben Daniels), exorcistu, ktorý sa stále objavuje v Tomášových snoch a víziách. Marcus je prvýkrát predstavený ako dosť posraný kňaz v Mexico City, kam odišiel vymáhať démona z malého chlapca. Keď sa Tomášove vízie vyvíjali po celej dĺžke chlapcovho exorcizmu, nadobudol presvedčenie, že Marcus mu môže pomôcť zachrániť rodinu Ranceovcov.

Pre fanúšikov originálu Exorcista , veľká časť z toho bude rozpoznateľná, ak nie úplné opakovanie udalostí z filmu. Úvodná sekvencia prechádzania otca Marcusa temne osvetlenými ulicami Mexico City rezonuje so snímkami pôvodného filmu a predznamenáva Marcusov osud. Snímky, udalosti a dokonca aj hudba sú vyňaté z originálu, čo však nestačí na to, aby sa šou stala priam remake. Prehliadka skôr odkazuje na film bez toho, aby doňho chcela investovať príliš hlboko, a snaží sa prejsť na hranici medzi remakeom a novou verziou príbehu - rozdielom možno medzi remakeom a reštartom.

Exorcista ďalej čelí slabostiam väčšiny súčasných hororov - nadmernému spoliehaniu sa na tmavé osvetlenie, vďaka ktorému je takmer nemožné vidieť, čo sa deje, a to ani v priamej postupnosti večere. Toto by sa nazývalo šerosvit, ale šerosvit predpokladá, že obrázky sú minimálne rozoznateľné. Preberanie stránky z American Horror Story / nájdená stopáž, roztrasená kamera sleduje otca Tomáša a spolieha sa na ostrú hyperrealistickú kinematografiu, ktorá skôr odvádza pozornosť od budovania napätia. Hrôza z toho, že malý chlapec je násilne posadnutý démonom, sa trochu rozptýli, keď sa snažíte prísť na to, o čo do pekla ide.

AMC živé vysielanie TV chodí mŕtve

Monsternosť je v skutočnosti taká predvídateľná v roku Exorcista že je ťažké ho považovať za obzvlášť strašidelný. Nerozumiem úplne tomu, prečo sa súčasný horor zamiloval do skreslených a pretiahnutých ženských tiel, ktoré vychádzajú priamo z Asian Extreme, ale použitie týchto grotesiek dospelo k bodu nadmerného nasýtenia. Scény démonického posadnutia a exorcizmu v Mexico City sú lepšie, ale rovnako predvídateľné - Exorcista Zdá sa, že je príliš závislý od hororových konvencií bez toho, aby im dodával napätie potrebné na ich účinnosť.

Napriek predvídateľnému použitiu žánrových konvencií je toho veľa Exorcista to je atraktívne a provokatívne. Výkony sú solídne a vychádzajú z profesionálneho obsadenia. Davis je najväčšie meno, a hoci má v pilotnej práci relatívne malú časť, vyčíta zjednodušujúcu rolu s hĺbkou charakterizácie, ktorá prekvapuje najmä v scénach medzi ňou a otcom Tomášom. Rodinný konflikt má čo odporučiť tiež, pretože pod povrchom sa vlnia animozity, ktoré by sa počas sezóny mohli vyvinúť do zaujímavých smerov.

kedy vyjdú jeepers popínavé rastliny

Šou má v skutočnosti šancu zápasiť so súčasnými duchovnými konfliktmi v štruktúre hororových príbehov. Samotná zápletka tiež predstavuje niekoľko zaujímavých možností, ktoré siahajú nad rámec základného remaku. Súčasný stav amerického katolicizmu, tak plný škandálov, je zrelou potravou pre príbeh o nadprirodzenom zle. Vzťah medzi duchovným a fyzickým svetom, zvyšujúca sa sekularizácia americkej spoločnosti v dôsledku veľkých škandálov a strácajúca sa angažovanosť cirkví vo verejnom živote - to všetko by sa mohlo premietnuť do príbehu posadnutého dieťaťa, obete nadprirodzeného sveta zlo odvedené od racionálneho sveta. Exorcista má príležitosť vyhnúť sa starým binárnym súborom svojho predchodcu zo 70. rokov a vytvoriť paradigmu viery a strachu založenú na konflikte medzi náboženským a sekulárnym svetom. O tom, či bude šou riešiť tento konflikt, sa špekuluje.

Exorcista má veľký potenciál. Aj keď je to predvídateľné, je to poriadna zábava, ktorá je dokonalá pre hodinové predstavenie. Mne osobne pripadá dosť zaujímavé pozerať sa na niekoľko ďalších epizód, aj keď len na to, aby som zistil, kam si šou vyberie kosti svojho príbehu. Musí sa prestať snažiť vyrovnať sa klasickému filmu, pretože nedosiahne rovnaký ikonický status.

Recenzia 1. série Exorcista